hoeveel slaapjes in eigen bedje?

Hoi,
Ik denk dat het voor elke moeder en ook elk kind anders is, je merkt zelf het beste hoe je kindje reageert. Als je kindje niet veel huilt, voldoende groeit  en tevreden overkomt zal het wel goed gaan! Het is wel handig om tegen de tijd dat je kindje 3 mnd is een soort ritme te vinden in slaap- en voedingstijden. Als je dit namelijk na 6 maanden nog een keertje aan moet leren is het veel lastiger...
Ik probeer mijn zoontje van negen weken ook een soort ritme bij te brengen, maar de ene dag gaat dit ook veel beter dan de andere. Afgelopen paar dagen hebben we op de camping doorgebracht en ondanks de drukte, uitstapjes etc heeft hij zich prima vermaakt.

groet van Else

Quinn is nu 3 maanden en met name de laatste 2/3 weken is er eigenlijk vanzelf al een ritme ingekomen. Qua slapen zal hij dadelijk waarschijnlijk wel een soort middagslaapje gaan krijgen. Zeker als hij dadelijk ook naar 4 flessen gaat ipv 5.

Laura slaapt om en om in de box en in bed, maar wel steeds vaker in bed. Ik kan normaal gesproken niet van boord, dus als ik aan de wal ben, slaapt ze overdag in de kinderwagen, omdat ik dan 4 keer per dag met haar ga wandelen. In de maxi-cosi slaapt ze alleen in de auto en als ik meer dan 2 uur met haar gereden heb, gaat ze er hoe dan ook uit (slapend of wakker), maar ja, meestal is ze dan toch wel wakker, want de auto is niet leuk meer als we minder dan 120 km per uur rijden.

Groetjes Ilona

Hoi,

Ryes is nu 4,5 week en slaapt eigenlijk altijd in zijn bedje want in de box of het wippertje slaapt hij heel onrustig. In de wandelwagenbak of de maxi-cosi slaapt hij ook goed, maar hier slaapt hij alleen maar in als we weggaan. Zodra hij in de box of op het speelkleed speelt en gaat jengelen/gapen breng ik hem naar zijn bedje. Ook als hij toevallig een keertje (komt eigenlijk niet veel voor) per ongeluk in slaap valt in zijn wippertje breng ik hem naar bed. Als hij eenmaal rustig slaapt kan ik alles met hem doen, zelf aan en uitkleden, dan slaapt hij gewoon door, dus ook als we weggeweest zijn en het is nog lang geen tijd voor de volgende voeding leg ik hem uit de wandelwagenbak/maxi-cosi in zijn bedje. Hij slaapt gelukkig als we weg zijn overal en door alle geluiden heen. Van de week waren we op visite bij mijn zusje en heeft hij de hele middag  op de fatboy in de tuin geslapen!!!!

Groetjes,

Jessica

Hallo allemaal,

Als eerste vind ik het heel belangrijk dat iedereen gewoon "moet" doen waar zij zelf van denken waar hun kindje baat bij heeft. Het ene kind is nou eenmaal gevoeliger dan het andere voor de Rust en  Regelmaat.
Als we thuis zijn gaat Kyara naar haar eigen bedje. Wij houden het wakker/voeden/spelen/moe maar nog wel wakker in eigen bedje slapen ritme aan en ze doet het er geweldig op, dus voor haar werkt dit prima.
Het is echter wel zo dat ik het ook het meest veilige voor haar vind aangezien wij katten hebben, nu kijken die niet echt naar haar om, maar je weet het maar nooit een onbewaakt moment en.....?
Ik ga met dit mooie weer ook bijna elke dag er wel op uit. De ene dag slaapt ze prima in de wandelwagen en maxi, de andere dag houdt ze zich wakker (lijkt het). Maar als ze dan weer eenmaal thuis is slaapt ze weer prima in haar bedje.

Ik hou ook vooral rekening met weggaan/thuiskomen  rond voedingstijden. Ik laat Kyara als het redelijk kort op een voedingstijd aankomt ook gewoon in de Maxi zitten (wel binnen tijdslimit van maxi) en slapen, want als ik haar dan wakker maak dan wilt ze niet meer in bedje. Maar dat vind ik ook alleen maar logisch, als ik door het meeste van mijn slaap heenzit slaap ik ook niet meer makkelijk in....
Ik zorg er wel voor dat als ze de hele dag zich "wakker heeft gehouden"dat ik dan wel met de een na laatste voeding thuis ben, zodat ze uitgerust is voor de laatste. Als ze lekker geslapen heeft en we zijn savonds ergens op bezoek, dan zorg ik ervoor dat we voor de laatste voeding thuis zijn, want ik wil wel dat ze na haar voeding dan kan doorslapen in haar eigen bedje..

PHOE, sorry tis me toch nog een lang verhaal geworden :)
Ach misschien heb je er iets aan :)
Doe vooral wat jij fijn vind en waar je van merkt dat je kleintje geen "last" heeft, dan is het toch allemaal prima! Een vriendin van mij had haar kleintje zelfs de hele dag beneden en ook vaak op de arm de eerste paar weken. Die kleine is nu 17 maanden en slaapt prima in haar eigen bedje... dus zo kan het ook....

Groetjes,
Nymue

Terug
Bovenaan