hoeveel slaapjes in eigen bedje?

Bent slaapt zoveel mogelijk in zijn eigen bedje. Maar met een grote broer die op school zit komt het voor dat hij pas aan het eind van de dag voor het eerst in zijn bedje slaapt en de rest van de dag in de kinderwagen. Geen ideale situatie maar het is niet anders. Gelukkig slaapt hij goed in de kinderwagen en is het een makkelijk ventje.

Judith

Marieke   (precies 10 weken vandaag) slaapt ook alles in haar bedje, of in de wandelwagen als het zo uitkomt. Want ik blijf niet de hele dag binnen! Mijn oudste zit op school, en als Marieke niet slaapt, of huilt, of wat dan ook, dan gaat ze mee in de wandelwagen. Of als ik een boodschap moet doen. Als ze lekker slaapt en ik moet alleen Joris ophalen van school, dan laat ik haar lekker liggen. Wel met een briefje op de trap en een briefje in mijn tas en mijn mobieltje mee!

groetjes,
Sabine

Lenn slaapt meestal in zijn eigen bedje. Nooit in de box in ieder geval. Wel één keer per dag in de wandelwagen. Dan ga ik na zijn flesje en probeer voor zijn volgende flesje weer terug te zijn. Hij slaapt goed in zijn bedje sinds een weekje. Hij wéét dat hij daar moet rusten. Maar wil hij niet in slaap vallen dan hoef ik maar 5 minuten met de wandelwagen er op uit te gaan en dan slaapt hij ook.

Je hoeft zeker niet de hele dag binnen te blijven. Een slaapje in de wandelwagen/maxi cosi kan heus geen kwaad. Zo lang het maar nie van 7 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds is.

Gr. Lieke

Arjun slaapt zoveel mogelijk in zijn eigen bedje. Als we weg zijn slaapt hij in de kinderwagen of maxi-cosi. Soms slaapt hij ook in de box, maar dan slaapt hij en wil ik hem niet wakker maken omdat het al moelijk is om hem naar boven te brengen. (dan moet ik hem in de draagzak doen) laat staan als hij slaapt want dan maak ik hem wakker. Maar als er iemand anders thuis is, vraag ik wel of die persoon hem in zijn bedje wil leggen.

Hoi,hoi,
Ook Evi slaapt altijd in haar bedje, dat is haar plekje en niet de box of de kinderwagen. Daar slaapt ze trouwens toch niet  in.  
Dus breng ik haar naar bed, dan weet zij dat het tijd is om te slapen.

groetjes Sonja  

Als ik dit zo lees ben ik de enige die haar baby vaak beneden laat slapen?!

Yanick gaat 's avonds rond 23 uur in zijn bed (soms om 20uur als ie moe is) en ligt daar meestal tot ongeveer 8:30 (wel met 1 of 2 voedingen tussendoor). Overdag is hij eigenlijk altijd beneden, in de box, de reiswieg of het wippertje.

Na het voeden spelen we even met hem en leggen hem dan in de box met zijn mobile. Soms valt hij dan in slaap, soms blijft hij tot de volgende voeding wakker. Als hij in slaap valt ga ik niet het risico lopen hem wakker te maken door hem naar zijn bedje te tillen. En het is heel wisselend hoe vaak, wanneer en hoelang hij slaapt. Gister heeft hij de hele dag geslapen maar de dagen ervoor heel weinig.
Als hij een beetje overstuur is leggen we hem vaak in het wippertje bij ons in de buurt en als hij dan daarin in slaap valt, laat ik hem ook lekker liggen (of we pakken hem ons natuurlijk).

Ik vind het juist belangrijk dat hij het verschil tussen dag en nacht leert. Voor ons werkt het goed zo, maar ik vind het wel verrassend om te lezen dat ik de enige ben die het zo doet.

Nee hoor Pauwtje, je bent niet de enige. Ik doe het ook niet zo. Ik vind om eerlijk te zijn de reactie hierboven van Mick02 erg fel. Elk kind is anders en alle ouders zijn anders.   Zolang je kindje het goed doet is er niets aan de hand.
Quinn sliep al vanaf 5 weken supergoed door. Nu nog slaapt hij heel goed. Hij gaat 's avonds om 20.30 uur naar bed. Krijgt om 22.00 uur nog de fles en slaapt dan tot een uur of 8. Dan krijgt hij weer de fles. Na deze fles gaat hij lekker in de box. Daar speelt hij ongeveer 1,5 uur en valt dan vaak weer in slaap. Dan laat ik hem lekker liggen.
Soms gaat hij na de fles van 11.30 uur, maar ook soms na die om 15 uur  naar bed. Dat ligt eraan of hij erg moe is. En hij huilt nooit als hij naar bed moet overdag. Gaat gewoon lekker rustig slapen.   Er zijn ook dagen dat hij overdag niet naar bed gaat.
Ik hou qua wandelen of er op uit gaan rekening met zijn voedingen en niet met het slapen. Quinn slaapt in de kinderwagenbak ook goed.
Quinn is een hardstikke tevreden en rustig mannetje. Hij doet het super. En dat vind ik het belangrijkste.
Groetjes Veerle

Hoi Veerle,

Ik ben blij met je reactie. Niet dat ik denk dat ik het helemaal verkeerd doe hoor, zolang Yanick vrolijk en gelukkig  is weet ik dat het goed gaat. Maar ik ging toch wat twijfelen na alle reacties van slapen moet in het bedje.
Ik probeer hem wel eens overdag in zijn bed te leggen en de ene keer gaat dat goed en de andere keer niet. Ik denk dat als Yanick wat ouder is en wat meer ritme krijgt in zijn overdag slaapjes ik beter weet op welke tijdstippen hij in zijn bedje gelegd kan worden.

En uitstapjes plan ik ook om zijn voeding en niet om zijn slaapjes. Hij valt nml toch altijd in slaap in de kinderwagen, draagzak  of in de auto  .

Terug
Bovenaan