hoeveel slapen jullie kindjes nog?

Was benieuwd hoe lang jullie kindjes nog slapen.
hier gaat meestal zo
tussen 7.30 en 8 uur wakker.dan ruim 2 uur wakker.dan weer 3 uur slapen.uit bed eten en spelen.na 2 uur weer naar bed.dan weer 2 a 3 uur slapen.dan in de avond hazenslaapjes van 20 minuutjes zo.en tussen 22 uur en 23 uur weer slapen.en in de vroege ochend (tussen 5 en 6 uur)vaak nog een uurtje wakker.hij kijkt dan rond in bed.
liefs jootje

Karlijn slaapt niet zoveel overdag. Overdag zit totaal geen ritme in en zijn allmaal hazeslaapjes van maximaal 45 minuten. Maakt niet uit of ik naar in bed, in de box of wandelwagen laat slapen, overdag veel korte slaapjes. 's avonds gaat ze om 19.00 uur naar bed, valt dan als en bok in slaap en wordt vaak om3 uur eer wakker. Vanaf dat moment is het heel verschillend. Vannacht daarna doorgeslapen tot 8 uur( wat een feest!!) de nacht ervoor alleen nog maar huilen tot 7 uur, wat we ook deden ze bleef huilen. Helaas is ook dat geen uitzondering.
1 ding is duidelijk, kwa slapen lijkt ze niet op mij, ik ben een mega slaapkop.

Die hazeslaapjes ken ik maar al te goed overdag.
Overdag heb ik dus ook geen vaste slaapjes, vaak 40min slapen en dan wakker.

S'avonds gaat hij vaak rond 19:30 uur slapen en komt dan rond 4:00 uur voor de fles. Dan slaapt hij vaak nog verder tot 8-9:00 uur.

Hij ligt nu toevallig al sinds 13:30 uur te slapen, echt een uitzondering is dit. Maar wel even lekker :)

We treffen het tegenwoordig. Sinds de chiropracter behandelingen zit die kleine beter in zijn vel.
En slaapt hij van 8 tot 10, vervolgens weer om 11:30 tot 13:00, 15:30 tot 17:00 en dan rond 20:00 weer tot 23:00 dan maken we hem wakker voor de laatste fles en dan slaapt hij weer tot 06:15 uur.

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat hij nu veel meer speelt, en veel nieuwe indrukken op doet, dat kost gewoon meer energie. De 1ste 2 maanden van zijn leventje sliep die overdag haast niet. Dus we klagen niet, ons ritme is ook echt super.

Ow ja hij komt tussen 2 en 3 alweer voor een voeding hoor.maar slaapt daarna wel gelukkig weer goed in.soms ook pas in de vroege ochend voor 1ste voeding
liefs jootje

Mijn dochter is van 16 september en slaapt als volgt:

We maken haar om 7 uur wakker, vervolgens slaapt ze van 09:00 tot 10:00, van 12:00 tot 14:00, van 16:15 tot 17:00, van 19:00 tot 22:00 en dan maken we haar wakker voor haar laatste voeding. Sinds ze 3 maanden is heeft ze geen nachtvoeding meer nodig en slaapt ze van 23:00 uur door tot we haar weer wakker maken om 07:00 uur.
Men zegt dat je een slapende baby niet wakker moet maken maar wij doen dit bij elk slaapje en dat zorgt voor een heerlijk overzichtelijke dag met een heel vrolijk meisje.

Als leidraad hebben wij het boek van Gina Ford - De tevreden baby gebruikt. Op internet lees ik hier allemaal negatieve verhalen over maar voor ons werkt het perfect (ondanks dat we er zeer flexibel mee omspringen).

hey,

Floor (14 september) slaapt van 8 a 9 uur 's avonds tot uurtje of 8 a 9 volgende ochtend. Dan een fles en meteen weer 3 uurtjes slapen. Dan is ze meestal wel even wakker tot een uurtje of 4, dan slaapt ze nog eens twee uurtjes. en daarna wakker tot zer weer naar bed gaat. Best veel dus voor mijn gevoel

Liefs,

T

Mijn dochter is van 15 september en slaapt van half 8 's avonds tot 22.30/23.00 uur. Dan maken we haar wakker voor een fles. Ze slaapt meestal door tot kwart over 7. Als ik niet hoef te werken leg ik haar weer terug in bed. Dan slaapt ze meestal tot half 10. Daarna om 12 uur weer naar bed tot 1 of half 2. Dan rond 4 uur nog een uurtje.

Groetjes

Terug
Bovenaan