hoeveel slapen jullie kindjes?

hoi hoi,

Ik heb een vraagje, hoeveel slapen jullie kinderen ongeveer?
Mijn zoontje is 16 weken en was aldoor ongeveer 1,5 uur wakker na de fles en sliep dan weer 2 a 2,5 uur tot de volgende voeding, maar de laatste tijd wordt hij soms al na 3 kwartier of een uur  wakker en ik dacht elke keer dat er wat was, maar bedenk me dat hij misschien nu ook wel minder slaap nodig heeft. Ik werk op een kdv, op een babygroep, maar het stomme is dat ik niet meer weet hoeveel een kind ongeveer slaapt rond deze leeftijd.
Zoals vandaag heeft hij geslapen tot 08:00(vanaf gisteravond 23:30), toen flesje en gelijk er weer in tot 12:00 geslapen.
Toen van 13:30 tot 16:00
en toen van 17:30 tot 18:15....ik vond het dus vreemd dat hij al wakker was en dacht dat er wat was. om 19:15 flesje gehad en toen om 20:15 viel hij weer in slaap tot 21:00...ik was bij mijn moeder dus in de auto naar huis sliep hij nog een half uurtje en nu ligt hij helemaal enthousiast in de box te spelen...
Als ik dit zo lees lijkt het toch dat hij best veel slaapt nog, maar het was veel meer...komt ook omdat we proberen elke keer het schema aan te houden van wakker-voeden-knuffelen-spelen en als hij moe lijkt weer naar bed. Maar als hij dus al na een uurtje wakker wordt is hij voor de volgende voeding haast te moe om te drinken...

Hoeveel slapen jullie kids?

liefs leetje 1981

Lukas slaapt veel minder, altijd al gedaan. Ik ben blij als hij tussen de voedingen in een half uur tot drie kwartier slaapt. In de ochtend sliep hij altijd langer maar dat is de laatste tijd ook maar een uurtje. Om zeven uur in de avond is hij uitgeteld en gaat naar bed, slaapt goed en krijgt om 10 uur zijn laatste fles en slaapt dan door tot ongeveer 6.30 uur.

Yoëll ( precies 5 mnd vandaag) slaapt ook echt veel en veel minder....we zijn blij dat ie nu een beetje slaapt.

Iedere ochtend is meneertje om 8.30 klaar wakker en heeft dan z`n ochtend fles tussen 6 en 7 al gehad...daarna slaapt ie dus weer tot 8.00 - 8.30, dan eruit en meestal begint ie tegen een uurtje of tien weer wat te jengelen.....dus de fles en dan valt ie onder het drinken in slaap en dan kan ik hem weg leggen te slapen....als ie dan hooguit een drie kwartier slaapt is het veel.
s middags gaan we of met hem wandelen of met hem op pad, zodat ie nog een uurtje in de kinderwagen of maxicosi slaapt. Tegen de fles van 15.00 is ie klaar wakker en we moeten hem tegen 16.00 echt in slaap wiegen en zingen anders houd ie het niet vol tot de fles van 19.00, dan gaat ie vooraf meestal in bad lekker een half uurtje spetteren zodat ie goed moe is, dan de fles dus en dan leggen we hem weg tot de vlgd fles....die wil ie nog steeds heel graag hebben nl. en is meestal tussen 23.00 en 00.00, dan slaapt ie dus weer tot ongeveer 5 uur dan moeten we hem in slaap zingen wiegen en wil ie alleen nog maar bij ons in bed slapen tot de fles van 6 - 7.00......

Hopelijk heb je een beetje steun aan deze mail haha wij slapen dus bijna zelf ook niet (maar het word wel steeds een beetje beter, het is nl. erger geweest hiero)

Groetjes Denise mv Yoëll

Hoi,

Tiara slaapt ook niet zo veel. S ochtens om 7.30 wordt ze wakker krijgt dan de fles gaat om 8.30 in bad gaat dan nog wat spelen en om +/- 9.30 gaat ze weer slapen voor ongeveer een uur. Dan krijgt ze om 11.30 weer een fles dan gaan we meestal wandelen en slaapt ze ongeveer 1 tot 1.5 uur en als we thuis blijven slaapt ze ongeveer 2 uur. om 15.30 krijgt ze dan weer een fles om ongeveer 17.00 gaat ze dan weer een uurtje slapen en om 19.00 krijgt ze dan weer een fles en gaat dan naar bed. Ze krijgt dan om 22.00 een laatste fles en slaapt dan weer door tot de volgende morgen. Ze is bijna 4 maanden en ze heeft noit echt veel geslapen overdag. Ik vind dit niet zo erg want s avondas doet ze het prima in haar bed liever dan dan overdag.

Groetjes Nancy

Hallo,

Nynke (16 weken) slaapt ook veel. 's Ochtends maak ik haar wakker om 8.00 uur. Dan ligt ze rond 9.00-9.30 weer op bed. Dan slaapt ze vaak tot 12.00 uur dan krijgt ze haar volgende voeding. Dan speelt ze nog tot 13.30 uur en slaapt ze weer tot 16.00 uur (ongeveer). Dan ligt ze rond 17.00 uur weer op bed en slaapt ze meestal tot 19.00 uur (soms ook niet want dit zijn wel haar "zeur" uurtje"). Na de voeding van 19.00 uur gaat ze meteen naar bed en moet ik haar rond 22.30 uur wakker maken voor de voeding. En dan ligt ze rond 23.00 uur weer op bed en maak ik haar weer wakker om 8.00 uur.

Ze slaapt dus heel veel, ze zal het wel nodig hebben!

groetjes,
Patty

Hallo, Linde slaapt ook erg weinig, is meestal om 6:30-7:00 wakker daarna gaat ze weer naar bed.Tot twee weken geleden sliep ze dan tot zeker 10:00 maar de laatste tijd is ze   al veel eerder wakker.Na de fles van 11:00 slaapt ze weer een half uurtje en ook na de fles van 15:00 hetzelfde verhaal.Na de fles van 19:00 is ze bekaf en valt ze in slaap tot wij haar om 22:30 er uithalen voor de laatste fles dan slaapt ze weer tot de volgende ochtend.Dus s'nachts mogen we wel slapen , al moet ik er dan wel vaak een keer uit voor Roos.
Erg veel slaapt ze dus niet heel soms heeft ze een slaapdag en dan slaapt ze overdag een paar uur tussen de voedingen, en af en toe in de auto of kinderwagen.
In het begin maakte ik me hier wel zorgen om maar heb me er inmiddels maar bij neergelegd.Linde is nu 4mnden oud en ik ga volgende week weer werken en wil ook wat bijvoeding gaan proberen dus wie weet in wat voor ritme we dan weer komen.
Succes met jou kindje en het wel/niet slapen.
groetjes Danielle mama van Roos en Linde

hoi hoi,

Als ik het zo lees, slaapt hij dus nog best veel vergeleken bij sommige  andere kinderen. Het is ook niet dat ik het erg vind hoor, hij is erg gezellig als hij wakker  is en speelt heel erg goed zelf, maar vroeg me af wat op deze leeftijd eigenlijk normaal is.
Vandaag is het weer hetzelfde, vanochtend om 08:00 de fles en toen weer tot 12:00 slapen. Nu zijn de andere slaapjes omgedraaid en sliep hij om half 2 maar een half uurtje en nu gaat hij denk ik weer lang slapen, want hij was heeeel erg moe en sliep binnen 5 minuten en nu ongeveer een uur, ik denk dat hij nog wel een tijdje slaapt. Ach j zo groei je elke keer weer mee in een nieuw ritme.

In ieder geval bedankt voor de reactie's!

liefs leetje 1981

Terug
Bovenaan