hoeveel slapen jullie kindjes?

hoi \
zo als ik het hier lees slaapt die van mij echt niet zo veel
na zijn voeding slaapt hij eigelijk nooit ik denk 10 minuten echt van die haze slaapjes
en ik laat hem dan ook lekker spelen in de box s avonds krijgt hij om21:30 zijn laaste fles en dan slaapt hij wel tot 09:00 uur   dus ja ik mag eigelijk niet klagen

hoi hoi,

Nou ik denk dat hij het gister gehoord heeft, hij heeft enorm geslapen...om half 2 dus een half uurtje en toen van half 4 tot kwart over 6 en toen om half 8 weer en hebben we hem om half 11 wakker gemaakt voor de fles, hij werd wel om 07:00 wakker in plaats van 8 uur, maar sliep toen weer tot 10:30....niks te klagen dus!

liefs leetje 1981

Hoi,

Jamie slaapt meestals als volgt:

7.30 uur fles.
8.00 naar bed.
meestal slaapt hij dan   tot 10.00 uur dan krijgt hij fruithapje
dan is hij wakker tot 12.00 uur en krijgt hij de volgende fles.
Gelijk weer naar bed, want hij slaapt dan meestal al voor hij de fles op heeft.
dan slaapt hij ong. tot 14.30 / 15.00 uur.
Hij krijgt dan om 16.00 uur de fles. Dan is hij nog eventje wakker en na een tijdje gaat hij weer naar bed. om 18.00 uur krijgt hij het groentehapje. Hierna gaat hij in bad en gelijk naar bed. Dan slaapt hij tot 21.00 uur en moet ik hem wakker maken voor de lfes. Daarna gaat hij gelijk weer naar bed en slaapt door tot de volgende ochtend.

Hij is nu 4.5 maand.

Groetjes Natasja

Dit is mijn schema
08.00 uur fles dan leg ik m in bed tot 10.00 uur
10.30 uur fruithap
12.00 uur fles  dan naar bed
15.30 uur fles
18.00 uur groente hap
19.00 uur fles
22.00/22.30 fles
slapen tot de volgende ochtend
Thomas slaapt alleen s'nachts. Ik leg m wel op bed hoor maar slapen heeft   meneer geen zin in. Soms slaapt ie. En als ik met hem ga lopen. Ik heb soms het gevoel dat ik de enige moeder ben waarvan het kleintje heel weinig slaapt.
Liefs Esther

Tijs is overdag nooit zo'n slaper geweest. En op het moment maakt hij er een compleet zooitje van overdag. Ik denk dat ie z'n tijden aan het veranderen is, alleen lukt dat nog niet zo goed.
Tijs gaat 's avonds om 19.30 uur naar bed. We moeten hem 's avonds en 's ochtends wakker maken voor zijn flesjes. Hij wordt tussendoor vaak 1 à 2 keer wakker (vanaf 4.00 u), maar met een tutje slaapt ie dan gelijk weer door. Vanaf zijn flesje van 7.00 uur is het nu dus iedere dag weer een verrassing. De ene dag slaapt hij daarna weer door en de andere dag niet. Bij Tijs is het zo dat hij tussen het slapen door meestal ongeveer 2.5 uur wakker is. Als hij b.v. tot 9.00 uur heeft doorgeslapen dan gaat hij om 11.30 uur weer naar bed en slaapt dan meestal tot 14.00 uur. Dan gaat hij om 16.30 uur weer naar bed en slaapt dan 30 - 45 min. Om 18.30 uur fles en om 19.30 uur naar bed.

Groetjes,
mama van Tijs

hoi hoi,

Ben ik weer even....
Volgend probleem....hij slaapt nu overdag dus ook 1 keer maar een half uurtje, waardoor hij 's avonds erg moe is...hij was anders 's avonds nog gezellig wakker en sliep dan nog even van 21:00 tot 22:30 ofzo en dan maakten we hem wakker, kreeg hij flesje en sliep dan tot 08:00....
Nu red hij het net tot 07:00 voor de fles en valt dan in zijn diepe slaap...en moeten we hem dus ook weer wakker maken rond 22:30....maar dan heeft hij zijn diepe slaap al gehad enom 04:15 vanacht was hij dus klaar wakker...hij huilde niet maar kletste aan 1 stuk door...en lachen tegen zijn knuffels...dus wij om de beurt het speentje terug geven, want wij konden er niet van slapen...viel hij pas rond 6 uur weer in slaap....tot 8 uur.Hij wordt niet wakker van honger trouwens.

Het probleem is dat wij die laatste fles echt nog niet kunnen laten vallen, omdat hij nog maar flessen van 150 cc drinkt (soms maar 120, soms 170)en nog maar 5,5 kilo is bij 16 weken.
Ik heb hem gisteravond om 22:00 wakker gemaakt,ik dacht misschien helpt dat wel...maar helaas..

Het is ook zo'n monster, als hij ons ziet als we de speen terug geven kijkt hij je met een straaaaaaaaalende lach aan...ik probeer geen oogcontact te maken, maar dat is best moeilijk, want hij gaat dan heel overdreven lachen om aandacht te trekken, dan kan ik hem wel opvreten, zo schattig....!

liefs leetje 1981 met dikke wallen onder de ogen....

Fijne jaarwisseling!!

Hoi Leetje,

Je zoontje is nu 16 weken. Dan zit hij midden in een mentaal sprongetje. Als ze met zo'n sprongetje bezig zijn slapen ze vaak slechter, eten ze minder goed en worden ze vaak 's nachts weer wakker en zijn ze huileriger en hangeriger. Er zijn baby's bij die weer een nachtvoeding nodig hebben. Let maar goed op, want dadelijk kan hij ineens vanalles meer. Tijs is nu 21.5 weken oud. Zijn sprongetje heeft ongeveer 2 weken geduurd. Langzaam aan werd hij iedere dag vroeger wakker met als "dieptepunt" 5 dagen  om 4.00 uur en dan was het aanmodderen tot zijn fles van 7.00 uur. Hij had eerder geen honger, maar was gewoon wakker.  Na die 5 dagen is hij langzaam aan iedere dag weer wat later wakker geworden om uiteindelijk weer in zijn oude ritme te komen.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan