hoeveel testen hebben jullie gedaan tot 1e echo

Hey meiden

hier ben ik al weer,

ik vroeg mij af hoeveel testen jullie gedaan hebben tot de eerste echo ik wil het liefst elke dag een test doen, is dit gevoel wel normaal? en hoe kan ik voor de 1e echo weten of het allemaal goed gaat? ik geloof namelijk nooit dat ik nu nog 6 weken kan wachten!

help en sorry

liefs Rosalien

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik er volgens mij 3 gedaan, eentje met 4 weken 2 dagen, eentje met 4 weken 4 dagen en eentje met 4 weken 6 dagen. Toen geloofde ik toch echt wel dat ik zwanger was.
Nu bij mijn tweede zwangerschap heb ik er 2 gedaan, een op mijn NOD en een 2 dagen later.
Ik kan me voorstellen dat je het liefst iedere dag zou willen testen. Maar het kost natuurlijk bergen met geld en het uitblijven van je menstruatie is natuurlijk ook een teken.
Hopelijk kun je jezelf een beetje in bedwang houden en alvast veel succes met je 1e echo!

ik heb 1 test gedaan en die deed ik alleen en een beetje zo van nou als ik naar de dokter ga met mijn gekke klachtjes dan zal hij als eerste hier aan denken maar dat ik het toch niet want ik slik de pil. nou ja toch zwanger dus naar de dokter hoef ik niet meer met mijn klachtjes. iig wel stom dat zo'n extra streepje zo duidelijk een grote verandering in je leven kan beteken.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik er een gedaan. En nu heb ik  er twee gedaan, omdat de eerste nog erg vraag was en ik nog even bevestiging zocht.

Tja, als jij je er fijn bij voelt om steeds te testen, dan kun je dat natuurlijk doen, maar het is zeker zonde van het geld. Je kunt eventueel overwegen om je aan te melden bij Moeders voor Moeders, dan doen zij ook nog een test en kun je je urine de komende weken (tot de echo) voor een goed doel laten gebruiken. Ik vond altijd het wel een goede bevestiging, die flessen in de wc. Elk plasje wordt je er weer aan herinnerd dat je zwanger bent.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Ik heb twee testen gedaan 1 op mijn nod dag en eentje de dag erna allebei positief. Ik voelde ook al dat ik zwanger was op de een of andere manier en heb verder dus geen testen meer gedaan. met 10 weken een echo gehad en vandaag ook weer (20w2d) alles was goed gelukkig! En het wordt een .......hihihi.

Gr. Jo 15

Probeer wat meer vertrouwen in je lcihama te hebben!
Zoalsng je geen bloedverlies hebt ben je gewoon hartstikke zwanger!

En mocht het (wat ik niet hoop natuurlijk) toch fout gaan dan helpt daar een test ook niet bij!

Probeer dus gewoon lekker te genieten van het feit dat je zwanger bentr

Geen bloed = GOED!
Daar moet je op vertrouwen, echt! Dat is de beste 'zekerheid' die je kunt krijgen, maar niets, niets, kan de onzekerheid van die eerste maanden helemaal wegnemen. En iedere dag testen lijkt me een dure hobby, ha ha... (en even heel hard gezegd: zelfs als het fout gaat, kan zo'n test nog weken positief blijven, dus wat zegt dat?)

Ik zie dat je nog vrij pril bent, ik denk dat die behoefte langzaam zal wegtrekken. In het begin is het ook allemaal zo onwerkelijk, maar als je eenmaal 4 weken 'overtijd' bent dan heb je aan het idee kunnen wennen (en zul je ws ook het een en ander aan je lijf voelen dat anders is dan anders).

Persoonlijk heb ik voor de 1e echo 8 testen gedaan, de eerste 5 waren nog negatief, de 6e heel vaag dus voor zekerheid een 7e gedaan. En toen met moeders voor moeders werd er nog een test gedaan, toen ik 6 weken was. Daarna nooit meer behoefte gehad om te testen (maar goed, voelde me ook heel erg zwanger, aan alle kanten...)

Groetjes, Karin
41 wkn van 2e

ik heb 1 test gedaan toen ik 5 dagen overtijd was en daarna niet meer.
Voelde ook wel dat ik zwanger was maar t lijkt zo onwerkelijk in 't begin.

liefs Masrya

van een jongen!

Terug
Bovenaan