Hoeveel van alles?

Hee meiden,

Hier weer een super druk klusweekend achter de rug maar het begint lekker op te schieten! Vrijdag wordt de vloer gelegd in de kamer van de twins en dan kunnen de meubels erin :)

Ik heb vanmiddag met m'n moeder een hele krat met babykleertjes, speentjes, flesjes etc....zitten uitzoeken en ik vraag me af hoeveel jullie van alles gaan aanschaffen? Het onderwerp Pampers hebben we al gehad en die heb ik ook wel al voldoende maar ik bedoel meer:

*Rompertjes/welke maten?
*Mutsjes
*Speentjes
*Flesjes
*Kleertjes (echt pakjes)

Omdat wij alles maal 2 moeten, zit ik een beetje in
dubio, vooral over de flesje. Heb nu 2 starterspakketten van Avent (4 grote flessen, 4 kleine flessen en 2 speentjes) Ook nog 2 kleine flessen van een ander merk en een paar gewone speentjes.

Kleertjes en rompertjes heb ik al best veel maar als ik me bedenk dat het maal 2 moet, dan valt het wel weer tegen. Hydrofielluiers heb ik zat en ook de monddoekjes hebben we in overvloed.

Liefs Lynn.

dit alles tot nu toe:

rompertjes: heb ik maat 50 2x, maat 50/56 2x
mutjes: geen
flesjes: 4 merken en alleen van difrax heb ik er 2, van alle anderen 1x
kleertjes: maat 56: 2x broek, 2x shirt, maat 62: 1x shirt: maat 50: 1x boxpakje

ik vind het ook heel lastig, maar zodra ik 50/56 zie zit je eigenlijk wel goed, had ik begrepen. maat 50 is echt newborn, maar misschien wel goed voor jou boys, komen eerder, dus denk dat dat een goede maat is.

Voor mijzelf heb ik gezegd: minimaal 10 rompers, 5 pakjes, 5 boxpakjes, 5 paar sokken, 3 mutsjes.
Hydrofiel luiers: denk stuk 10 a 15?

Doe het heel erg op gevoel, maar moet wel zeggen dat ik echt iemand ben die liever te veel heeft gekocht als dat we net 1 tekort komen en moeten bijkopen als de kleine er al is.

Luiers is hier een puntje waar ik nog niet mn zin in krijg ;)
manlief snapt dat ik wat in het voren wil hebben, maar om nou echt al te gaan kopen? mijn moeder vind het onzin om in het voren te kopen en mijn schoonmoeder zegt koop pas als de kleine er is, nou sorry dat laatste wordt m dus echt NIET!! geeft mij echt stress, nu al moet je nagaan.

Liefs, x

Oh niet stressen hoor, als je een paar pakken luiers wilt hebben voor je eigen rust dan koop je die toch een keer in de aanbieding bij de Etos ofzo? Heb ik ook gedaan, ik heb nu 5 pakken Pampers Newborn nr 1 (ook luiers gaan hier natuurlijk hard)

Ik heb ook best wel al veel:

*Rompertjes mt 50: 12x (lange en korte mouw)
*Mutsjes: 4x
*Rompertjes mt 50/56: 4x
*Winterjasjes: 4x
*Trappelzak/slaapzakjes: 2x
*Pyjama: 4x
*Boxpakjes: 6x
*Kleertjes/pakjes: 2x mt44 (voor de zekerheid), 6x mt 50, vestjes 2x, truitjes verschillende maten en nog wat verschillende pakjes grotere maten, stuk of 6x
*Sokjes: 10 paar
*Slofjes: 4 paar

Die kleertjes zijn zo bij gekocht de komende maanden, krijg pas een god overzicht als straks alles op maat in de kast hangt! Het is natuurlijk allemaal zo bij gekocht maar ik ben ook een type wat liever teveel heeft als te weinig! ;-)

*Hydrofielluiers 40x (denk ik)
*Monddoekjes 20x

Het dilemma ligt 'm een beetje bij de flesjes, denk ik.
Heb geen idee! Mijn moeder had er voor mijn zus en mij (ook tweeling) wel 14 anders blijf je ze uit koken maar wil ook niet teveel van dezelfde flessen voor als ze bv Avent helemaal niet fijn vinden. Ik ga het wel eens vragen bij BabyDump of Prenatal.

Thanks! Liefs Lynn.

Hoi meiden,

Ik koop (denk ik) de aantallen die op de uitzetlijst staan.....Wil niet al te veel maat 50/56 in het voren kopen omdat ze daar vrij snel uitgroeien en je krijgt vaak nog zoveel als kraamkado.

Heb nu 2 rompertjes zonder mouwtjes en 1 met lange mouwen. Vind rompers met lange mouwen moeilijk verkrijgbaar. Ook lijken rompertjes met sluiting aan de voorzijde mij handig maar zijn vaak prematuur maatjes.

Speentjes heb ik er twee: eentje uit het cadeaupakket van babydump (philips avent 0-6 mnd.) en een uit het avent starterspakket. Wil liever geen speentje gaan gebruiken en ga proberen om borstvoeding te geven maar voor de zekerheid toch alvast flesjes gekocht. Komen anders later wel van pas.

Ik zie ook 2 boxpakjes op de lijst. Schaffen jullie die aan? Ik vind dat net pyjama's........

Luiers heb ik 1 pak new born en daar zitten er 56 in en de rest komt wel met de boodschappen.

Er staan 6-12 hydrofiele luiers op. Heb er zes en 6 hydrofiele washandjes. Moet dus nog even een pakje luiers bijkopen.

Kleertjes een beetje op gevoel. Koop gewoon wat truitjes en broekjes die je uit kunt wisselen. En dat zal wel meer worden dan op de lijst staat ;-)

Succes met shoppen!

Liefs,

Hoi Lynn,

Qua flesjes: op de uitzetlijst staan 3 flesjes dus je zit goed met 2 starterspaketten voor het eerst. Zou niet teveel kopen voor het geval ze er niet uit willen drinken.
Ik heb vrijdag bij babydump in de aanbieding een stoomsterilliator voor in de magnetron gekocht. 4 minuten en schoon zijn de flesjes.

@netjeM lange mouwen rompers zijn idd moeilijk te vinden. In september misschien weer. Heb ze gister trouwens wel bij de H&M gezien. En kocht ze normaal altijd bij de Hema.
Zelf heb ik nog niks gekocht. Ik wacht tot er weer winterkleding in de winkel hangt. En ik weet uit ervaring dat je beter in het begin zo min mogelijk moet kopen.
Box/luierpakjes doe ik niet aan die vind ik verschrikkelijk. Ook met het verschonen onhandig.
Maar dat is natuurlijk verschillend p.p.

ja, idd rompers met lange mouwen verkopen ze alleen in de herfts/winter.
En de hema valt ruim en H&M valt klein.
De ene maat 50 is de andere niet.
verder had ik voor Thijs bijna niets in mt 50, dit paste al bijna niet, maar voor jou Lynn, zal dat anders zijn.
Ik zou geen pakjes met voeten eraan kopen. Hierin kunnen ze vaak hun beentjes niet strekken, of het past helemaal niet.
En als je de uitzetlijst (x2) aanhoud, zit je goed hoor!
Je krijgt zo veel en als er mensen bellen kun je ook aangeven wat je wil hebben.
En een pyamatje en slaapzakje heb je in het begin nog niet aan, dan leg je ze gewoon met hun kleertjes aan in bed.
Zodra ze zich blood trappen, kun je een slaapzakje aan doen.
Ik heb nu nog bijna niets gekocht (1 rompertje).
Ik wacht tot na woensdag (20 weken echo)
Ik ga wat hydrofielen bijkopen en nieuwe hydrofiel washandjes. (na bijna 3 jaar wel aan vervanging toe)

Ik moest toen wel hoezen voor het aankleedkussen bijkopen van de kraamhulp.
Ik had er 3, maar heb er 2 bijgekocht.
Die worden erg snel vuil. (vooral bij jongetjes) haha.

Lange mouwen rompers zijn bij de Hema te krijgen. Ik heb er net nog twee gehaald. Tevens kun je er tot maat 62 rompers krijgen die je van voren dicht moet maken ( van die overslag rompertjes).

Flesjes zijn inderdaad zo uitgekookt in de magnetron. Volgens mij heb je er genoeg Lynn. Straks wil je anderen en dan heb je er teveel van deze.

Kleertjes heb ik voornamelijk tweede hands (via markplaats nog als nieuw) maat 56. Als ze zo groot is als mijn twee jongste dan zal ze er niet of maar een week dragen. Ik heb een paar setjes 62, maar ga dan voornamelijk halen en krijgen denk ik.

Hydrofielluiers 12 x en washandjes 6. Verder van alle overtrekken 2. Denk aan lakens enzo. Dat was bij de Andere altijd genoeg. Ik legde er altijd een hydrofiel luier onder voor het spugen, die is zo verschoond.

Terug
Bovenaan