Hoeveel van alles?

Ik kreeg van kraamzorg de tip om extra hydrofiele luiers te nemen dus geen 6-12 maar 18-24 dit omdatze overal voor gebruikt worden...
Verder heb ik:

2 flesjes 0-6 mnd
2 flessen vanaf 6 mnd
3 speentjes (2vanaf 0 mnd en 1 vanaf6)
12 hydrofiele washandjes
6 flanellen luiers
Kleertjes vanaf maat 56
Paar van 50 maar zijn van mijn achterneefje geweest.
Nog niet veel broekjes trouwens
2 boxpakjes
3 vestjes
Heel veel rompers maat 56 en 62
Dit was zo ff uit mijn hoofd...zal vast nog meer liggen
ik wil liefst borstvoeding geven maar mocht het niet lukken kan ik altijd nog flessen bij halen...wel heb ik al een flessenwarmer gekregen en heb ik bij de Hema een magnetronsterilisator gehaald, deze valt qua prijs heel erg mee...

Het is duidelijk heel verschillend maar als ik het zo lees/begrijp heb ik voorlopig wel voldoende! :)
Een magnetronsterelisator heb ik ook al, heb geen zin om met pannetjes aan de gang te gaan.
Ga wel nog 2 electrische kruiken kopen en nog wat rompertjes in mt 56 en 62 maar ik verwacht dat m'n kindjes nog vrij klein zijn bij de geboorte......

Boxpakjes heb ik gekregen en ik ben zelf ook niet dol op broekjes met vaste voetjes maar goed....ze zijn wel heel schattig :)

Owja......rompertjes met lange mouwen kun je ten alle tijden bij de Zeeman kopen. Ze hebben korte mouw, lange mouw en zonder mouwtjes en ze zijn echt van hele goede kwaliteit!

Dank voor het mee denken! X

Heb inmiddels ook rompertjes met lange mouwen en voorsluiting gevonden bij H&M en C&A.
De rompers van de Zeeman vallen wel groot uit heb ik vernomen van mijn schoonzusje.
En idd, het is op dit moment nog allemaal zomerkleding wat er hangt dus nog even wachten tot de wintercollectie.

hey meis

pff moeilijk hoor! zoals jullie op fb hebben gezien heb ik vandaag een hoop spullen en kleertjes gekregen echt leuk allemaal! maar heb geen idee hoeveel ik er nog bij moet kopen. qua flessen en luiers ga ik niet te veel kopen want straks is het idd niet goed. maat 50 sla ik ook niet te veel van in. voor je het weet zijn ze eruit gegroeid en je krijgt vast nog wel wat van kraambezoek. ik denk dat ik zowiezo nog wat hydrofiel luiers erbij moet en rompers lange mouwen maar die zijn idd moeilijk te vinden! even wachten nog dus.

xxx

Tip 1: koop niet té veel! Jullie zullen ook veel rompertjes en kleertjes krijgen en die krijg je wrs in tweevoud.

Speentjes: zou ik 2 kopen. Als je flesvoeding wil geven maakt de soort niet uit, als je borstvoeding geeft moet je een combispeen gebruiken nl (zelfde vorm als tepel).

Rompertjes: zou ik 6 max per kindje kopen per maat. De eerste tijd sta je toch te wassen als een bezetene dus die rompers komen wel schoon. Mijn ervarIng is trouwens wel dat je die heel veel kado krijgt in je zwangerschap, dus hou je in. ;)

Pakjes: ook niet teveel en de eerste tijd hebben baby'tjes geen spijkerbroekjes, jurkjes, rokjes of andere dingen aan. Zachte, tricot of badstof broekjes zijn ideaal.

Hydrofiel heb je al maar die heb ik dus echt wel 50, die leg je de eerste tijd overal in en op.

Mutsjes: ik zou zeggen 2 per kindje.

Voor alles geldt; koop niet teveel, het is zo bijgehaald in de winkel!

Succes!

Wat een goed topic Lynn!

Ben alleen bang dat ik wat aan het doorslaan ben met de kleertjes als ik het bovenstaande zo lees hihi. Maar ja het is ook allemaal zo schattig.

Ook ik houdt veel dingen van de uitzetlijst aan, maar denk dat ik nog wel wat hydrofiele luiers ga kopen:

Hydrofiele luiers: 12x
Spuugdoekjes: 10x
Speentje: 2x
Fles: 1x avent
Mutsjes: 2x
Rompers 56: 6x (nog te kopen)
Rompers 62: 6x (nog te kopen)

tja en dan de kleertjes:
Boxpakjes: 1x 62, wil er nog 2 van 56 en 1 van 62
Setjes (4x mt 56) (4x mt 62)
Jasje (1x 62)
Vestje (1x 62)
Sokjes (7x)

En ik zie nog zoveel leuks! HELLUP!!!!

Hoi lynn,

Maak een lijstje voor jezelf. Een week heeft 7 dagen. Dus voor een week heb je qua kleertjes ongeveer 14-20 rompertjes nodig. Ook pakjes enz. Neem voor iedere dag 1 setje en doe er 4 per week reserve bij. Voor het geval het vies word (poepje plasje spuugje enz...)

Een megastapel rompertjes komt altijd goed van pas. Mijn zoontje heeft nu nog steeds meer rompertjes als kleertjes. Vind het echt superhandig. Omdat als ze gepoept hebben en er dan over heen plassen de 'luier' toch wat sneller lekt.

Zeeman heeft nu al lange mouwen rompers. NIet duur en goede kwaliteit. Ik vind de rompers van de zeeman juist ietsje kleiner uitvallen. Ik denk wel dat je veel meer als ons nodig zult hebben van ,maatje 50, aangezien je ook eerder bevalt en een tweeling meestal toch wel iets kleiner is...

Liefs

(ik had voor stan, wat jij nu voor de tweeling hebt)

Ik had voor onze zoon +/- 25 hydrofielen, je gebruikt met badderen tocht vaak al wel 2. Wij hadden een spuger dus in bed en wandelwagen maar ook met voeden en in de box gebruikte ik ze veel, en kan je vertellen dat ik soms echt haast moest maken met strijken. Hydrofielen zijn gewoon ideaal voor alles. Dus een paar extra is niet verkeerd. Ik zou in jou geval dus 50 nemen. want met 2 kiddies gaat het idd extra snel.

En verder gebruikte ik hier idd ook geen boxpakjes... vreseleijke on dingen. Wel mooi om te zien aan het haakje maar niet practisch en zitten vaak niet mooi bij de voetjes... of te strak of te los.

Maar ieder zn keuze he ;)

x

Terug
Bovenaan