Hoeveel voeding minimaal?

Hoihoi,

Evy krijgt 5 flesjes per dag rond 7-11-15-19-23uur. Ze woog een dikke week geleden 5375gr. en zou dus 5 flesjes van 170cc mogen. Nu hoeft ze van mij niet perse die 170 te drinken, als ze dit niet wil.
Dit komt de laatste dagen dan ook regelmatig voor. Soms drinkt ze 80-90cc en dan wil ze echt niet meer. Duwt de fles met haar tongetje weg of zelfs met haar eigen handjes. We bieden haar dan opnieuw de fles aan, maar na een half uur proberen van ons en protesteren van mevrouw stoppen we er maar mee. Ze is verder goed alert, slaapt goed en heeft voldoende plasluiers.
Nu weet ik dat ze niet meer dan 1 liter per dag mogen drinken, maar hoeveel moeten ze minimaal binnen krijgen. Vooral nu met dit warme weer.
Ik hoorde van iemand dat ze minimaal 500cc per dag moeten drinken. Klopt dit?

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

heey

ik zou het niet precies weten maar het lijkt me best weinig wat ze drinkt want mijn kereltje woog vorige week 3380
en drinkt per keer 100 cc en dan vaak nog 7 flesjes per dag
dan laat hij soms ook wat staan inderdaad
maar komt wel aan 600 cc per dag ongeveer
hij is nu 6 weken en een dag maar is wel 6 weken te vroeg geboren dus denk dat hij nu wat aan het inhalen is

ik zou anders het cb even om advies vragen

xx

Hoi Iris,

Ik heb precies hetzelfde! Ik denk echt dat het door de warmte komt hoor dat die kleintjes even niet meer het hele flesje leegdrinken. Tijn is ruim 8 weken, krijgt normaal gesproken ongeveer 6(soms 5, zit in overgangsfase) flesjes van 150cc. Sinds de hitte drinkt hij dus echt beduidend minder! Ook ongeveer 90cc per keer!
Je schrijft zelf dat Evy wel alert is en genoeg plast. Ik denk daarom dat het niet zo erg is, omdat ze altijd zeggen; bij genoeg plasluiers is alles goed. Maar ja, als je je echt zorgen maakt, moet je natuurlijk gewoon het cb bellen, want ik ben geen dokter, haha!
Verder ga ik ervan uit dat ze meer gaan drinken als het wat lekkerder wordt buiten.
Liefs, eline

Hier ook een meisje dat sinds het weekend wat minder drinkt. Denk dat het wel normaal is hoor. Ik redeneer zo met dit warme weer heb ik ook niet zo'n trek in eten dus dat zal een baby ook hebben. Gisteren liet ze van elke fles (ze krijgt 6 x 150) wat staan. Soms heel weinig en soms wel een halve fles. Maar ze kwam er niet eerder van en ik heb ook zoiets ik ga het niet opdringen.
Vandaag dronk ze al weer wat beter. Lotte is morgen 7 weken.
Ik zou gewoon je kindje volgen als ik jou was. Wat ze minimaal moeten heb geen idee. je merkt zelf wel wanneer het echt te weinig wordt dan gaan de plasluiers minder worden.

Mijn oudste dochter had toen ze 8 maanden was gewoon besloten om helemaal geen flessen meer te drinken die dronk toen nog zo'n 100 cc op een dag kijk dat is echt te weinig. Ze dronk ook niet uit een tuitbeker of wat dan ook dat begon ze pas te doen toen ze 14 maanden was.
Ik ben toen pap gaan geven via een lepeltje en dat vond ze meteen erg lekker maar daardoor is wel mijn ervaring dat je het niet op moet gaan dringen omdat je anders de kans krijgt dat ze een enorme aversie tegen de fles gaan krijgen.
Gewoon je kindje volgen als ze aangeeft niet meer te willen gewoon stoppen ze halen het vanzelf wel een keertje in. En met dit weer heel begrijpelijk.

hoihoi,

Ik ben van het voorjaar 2008 forum, maar lees soms ook bij jullie mee.
Ik herken jullie probleem helemaal. Onze dochter (5 maanden) wil met dat warme weer ook wel eens haar flessen laten staan. Kan me ook wel voorstellen dat met 30 graden buiten en warme fles niet echt lekker is.
Nu maak ik haar flesje niet meer helemaal zo warm, dus dat het een beetje lauw is. Dan is het toch nog enigszins verfrissend. Sinds ik dit doe drinkt ze ze allemaal weer leeg.

Ik weet niet of dit bij jullie kinderen ook werkt maar het is natuurlijk het proberen waard. Verder krijgt ze tussendoor ook nog babythee, deze is gewoon koud en dat vindt ze ook heerlijk.

Succes ermee
Groetjes Anninas

Hoi,

onze zoon van 22 mei, woog verleden week 5470 gr en hij krijgt 5 x 180 ml aangeboden en hij laat misschien over alle 5 de flessen maar 50 ml  staan.
Ook geef ik hem nu tussendoor water i.v.m. de warmte.
Zorg wel dat ze genoeg binnen krijgen aan vocht hoor, als ze geen melk wil geef dan gewoon water (uit de kraan)

oh babythee heb je dat ook? vanaf wanner mogen ze dat?

geven jullie wel water uit de kraan?
daar zijn de meningen ook zo over verdeeld, eerst mocht het niet dan weer wel..
ik geef nu maar gekookt water al denk ik dat kraanwater ook geen kwaad zou kunnen maar goed..

Terug
Bovenaan