Hoeveel voeding minimaal?

hoi hoi,

Ja babythee heb je ook, die wat ik heb kun je al vanaf week 1 geven. Ik koop die van mij bij de Real en Duitsland. Wij wonen vlak bij de grens dus dat is gemakkelijk.
Als je bij voorjaar 2008 kijkt daar is ook een topic over te weinig drinken. Daar komen ook nog andere tips van wat je je kindje kunt geven.

Verder mag je je kindje altijd water geven. Kan afgekookt maar mag ook gewoon uit de kraan. Je moet er alleen voor zorgen dat het niet ijskoud is, want dan krijgen ze buikpijn.

Groetjes Anninas

Patries: Ja, je mag gewoon kraanwater nemen, zelfs voor het maken van flesvoeding mag dat! Mijn kraamverzorgster zei dat, en later heb ik het nogmaals op het CB gevraagd. Het water in Nederland is gewoon schoon. Je moet er alleen wel op letten of je geen loden leidingen hebt, maar verder is het geen enkel probleem! Ik neem lauwwarm water voor de fles, heerlijk; geen gezeur meer met water koken, magnetron etc.

Vandaag is het trouwens helemaal een drama met drinken bij Tijn! Hij laat echt telkens 90 cc over van de 150cc voeding! Pffffff, daar gaat mijn ritme met hem, haha. Ik geef hem nu maar om de 2,5-3 uur maar, anders krijgt hij echt te weinig volgens mij! Zou het een sprongetje zijn ofzo? Hij is bijna 9 wekn(donderdag)............

Groetjes, eline

als ik mij niet vergis hebben ze minimaal een halve liter nodig om niet uit te drogen. Hangt natuurlijk ook af van het gewicht en de leeftijd.
Die van mij drinkt ongeveer 5*210 per dag maar is een grote jongen voor zijn leeftijd. Nu ruim 10 weken en 63 cm en ongeveer 6300 gram. Met dat hele warme weer heb ik ook gewoon wat water extra gegeven. Kwaad kan het sowieso niet!

Hoihoi,

Iedereen bedankt voor de adviezen en jullie verhalen. Ben al blij dat ik dus niet de enigste ben met een moeilijke drink(st)er nu.
Ik ben vanmorgen nog even met Evy op het cb geweest om te wegen. Ze was op 11 dagen tijd 215gr. bijgekomen en weegt nu 5590. Ze moet per week ongeveer 150gr bijkomen, dus dat zit wel goed.
Volgens de verpleegkundige hier moet ze minimaal 150cc per kilogram lichaamsgewicht drinken. Dat zou voor Evy dus betekenen 840cc per dag. Dit haalt ze dus echt niet, gisteren had ze 660cc.
Verder moet je op de plasluiers letten, dit moeten er minimaal 4 volle zijn. Dit heeft ze gelukkig wel, zelfs 5 en nog 1 poepluier erbij. Ze is verder goed alert, lacht veel, huilt weinig en slaapt goed. Ze meldt ook niet eerder voor een voeding nu, dus echt honger zal ze dan wel niet hebben. Gelukkig. Het zal dus waarschijnlijk grotendeels aan het warme weer liggen.
Ik mag haar van de verpleegkundige wel geen water geven, ze moet van haar eerst   de hoeveelheid benodigde melk drinken, voordat ze extra water mag.
Ik ben in ieder geval weer wat geruster. Evy drinkt wat ze nodig heeft en pushen heeft toch geen zin. Ze is een tevreden meisje, dus wat wil een moeder nog meer.
Ze moet maandag weer op controle bij de arts en krijgt dan de 2e reeks spuiten.

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Hoi allemaal..
Hoe gaat het nu met onze kleine drinkers? Haha..
Het warme weer is ietsje minder nu, dus drinken ze al wat beter?
Elise krijgt 5x dgs 180 cc maar de flessen gaan vaker niet leeg dan wel. Meestal laat ze zo'n 20 tot 40 cc staan, waarschijnlijk is ze nog niet toe aan de 180 cc per x.
Ons consult.buro hanteert idd ook de 150 cc x lich.gewicht.
Elise weegt zowiezo 6 kilo (misschien iets meer nu) dus zou ze 900 cc per dag mogen. Dit red ze niet helemaal maar komt in de buurt. Maak me er geen zorgen om, ze is ook tevreden en heeft ook goede plasluiers enz.. Dus....

Wanneer stappen / staptten jullie over op 4 voedingen? Of regelt dit zich vanzelf als beeb minder trek krijgt ofzo? En welke tijden dan ong. ?

Hoi,

Tijn drinkt sinds gisteren ietsje beter dan vorige week, mar hij is nog steeds geen grote drinker hoor! Ben overgestapt op een andere fles, had het idee dat hij wel erg veel lucht inslikte telkens. Heb nu de fles van DR Browns, heb het idee dat het beter gaat.
Hij zou zo rond de 800cc mogen drinken nu, maar komt nu op 700cc ongeveer. Wel nog met 6 voedingen, maar dat vind ik niet zo erg. Ik geef hem telkens 150cc nog, want zijn maagje is echt nog te klein voor 180, krijgt hij nooit op nog!
Ik heb besloten dat ik me er niet meer druk om ga maken, de 150cc per kg lichaamsgewicht zijn natuurlijk maar richtlijnen, je hebt grote en kleine drinkers denk ik dan maar......
Wilde hem gisteren wel even laten wegen op het CB, maar helaas, dicht wegens vakantie. Nou ja, hij is in elk geval vrolijk, en plast goed.

Hoihoi,

Evy drinkt nog steeds onregelmatig, maar ook wij hebben ons er bij neer gelegd, dat mevrouw waarschijnlijk geen groter drinkster is. Zal ze wel van mij hebben; ik drink ook heel slecht. Weet dat ik 2 liter moet drinken, maar als ik alleen thuis ben, vergeet ik soms echt te drinken. Heb al van alles geprobeerd.
We geven Evy nu het volgende:
7.00uur: fles van 130cc met 4 schepjes --> hier drinkt ze 100-110cc van.
11.00uur: fles van 190cc met 6 schepjes --> hier drinkt ze 190-200cc van.
15.00uur: fles van 160cc met 5 schepjes --> hier drinkt ze 150-160cc van.
19.00uur: fles van 160cc met 5 schepjes --> hier drinkt ze 130-140c van.
23.00uur: fles van 130cc met 4 schepjes --> hier drinkt ze 100-110cc van.

Ze drinkt dus nu variërend 650-700cc per dag. Maar de arts op het cb was tevreden. Ze slaapt 's nachts gewoon door, heeft voldoende plasluiers en groeit goed.
Ik ga wel over 2 weken wel een keertje extra wegen.

Hoihoi,

Hierboven vergeten:
@mei2008mama:
Ze hebben tegen mij gezegd, dat je kunt overstappen naar 4 flessen; als je je kleintje voor de laatste fles echt niet meer wakker krijgt en/of als je dan moet zwoegen om er wat in te krijgen.
Qua tijden ligt het er dan denk ik een beetje aan, wanneer je met de eerste fles begint. Nu met 5 flessen zit er 4 uur tussen. Dus ik denk dat je dan z'n 5 uur tussen kunt laten overdag. En ik meen ergens gelezen te hebben hier, dat je kindje 's nachts 12 mag slapen zonder voeding.

We moeten Evy 's avonds echt wakker maken voor de laatste fles van 23.00 en ze drinkt dan ook maar z'n 100-110cc. Maar ze is nu echt nog te klein om over te gaan naar 4 flessen. En drinkt overdag ook nog te weinig.
Haar nichtje is rond 4,5 maanden overgegaan naar 4 flessen.

Terug
Bovenaan