hoeveel voedingen en hoe laat

A

Anoniem

Guest
hey meiden

ik ben heel benieuwd hoeveel en wanneer jullie kleintjes voeding krijgen.
melvin is nu 7,5 weken en zijn schema ziet er als volgt uit.

s'ochtends 05:30/06:00 1e fles 180 cc
s'ochtends  10:00/10:30 wassen/badje 2e fles 180 cc
s 'middags 14:00 3e fles 180 cc
s'middags 17:00/18:00 4e fles 150 cc
s'avonds 22:30/23:00 5e fles 150 cc

ik heb het idee dat het al vrij veel is wat hij krijgt.
hij eet alles schoon op n wil soms nog wel meer.
de eerste 3 flessen zijn 180 omdat hij aan 150 gewoon niet genoeg heeft.
als de fles dan leeg is begint ie te huilen. ook gaat zn mondje door met zuigen als de fles leeg is.

nu is het de laatste 2 weken al zo dat menr na zn 2e fles al om half 1 komt. en hij heeft dan ook echt honger. en de volgende komt ie al om half 4

je bgrijpt ik blij bezig ben bijna de hele dag met hem bezig zo.
gelukkig is het een lief mannetje en huilt ie niet veel maar het is toch wel lastig.
hij gaat op bed bij de eerste tekenen van vermoeidheid.
meestal kan ik dat aan zn oogjes zien.

vandaar dat ik graag wil weten hoe het er bij anderen uitziet want zit te denken om over te gaan op forte voeding. heb het idee dat ie alles te snel verteerd.

ben al in overleg met het cb en daaarom zijn de 1e flessen ook meer maar het haalt weinig uit naar mijn idee.

Wij hebben niet echt een vast schema omdat we de fles geven als zij erom vraagt..

Ze krijgt elke voeding 165 ML 5 tot 6 keer per dag..
Als ze tussen 2 voedingen wakker is dan wil ze elke 3 uur en slaapt ze wil ze maar elke 4-5 uur..

Van voeding veranderen kan ook..

hai,
Ik geef BV dus hoeveel hij precies drinkt kan ik je niet vertellen.
het schema hangt vooral van hem af, niet van de klok.
Wel rommel ik er laat in de middag mee, maak hem dan eerder wakker, zodat ik hem vroeg op de avond kan geven en weer om 23.00.
Hij komt elke 4 uur, s'nachts zit daar langer tussen.
Dus vandaag:
6.30 1ste voeding
9.30 2e voeding
13.00 3e voeding
16.30 4e voeding
19.30 5e voeding
23.00 6e voeding

p.s: ik zie dat hij op 5 voedingen zit, als hij eerder komt kan hij er toch ook nog 6 krijgen? En dan 150 ipv 180?

Iris is een kleine eter. ze zit nu op 6-7 voedingen per etmaal.
ze krijgt ze met tussenpozen van 3 uur ongeveer (als ze eerder of later komt, passen we ons daar aan aan).
ze krijgt 100 cc per keer aangeboden, maar drinkt die maar heel soms leeg. meestal houd ze bij 60-70 cc op en dan wordt t echt wurmen om er nog meer in te krijgen.
ze drinkt meestal 80cc per voeding.

schema is ongeveer zo:
8 uur
11 uur
2  uur smiddags
5  uur
8  uur
11 uur laatste voeding voor de nacht
nachtvoeding (uur of 4-5)

Hoi hoi,

Die van ons zijn nu 7,5 week. En wegen rond de 3,5 kg.
Wij geven wanneer ze erom vragen. Maar er zit wel enige lijn in.

7:30
11:00
13:30
15:45
20:00
23:30

En dan bieden wij 135 aan. De ene keer gaat het op de andere keer blijven ze op 95 steken. Maar het gemiddelde ligt nu op 113 per fles. (ja wat je al niet bijhoudt hahahahaha, we moeten wel anders weet ik niet wie wat wanneer en hoeveel)

Groetjes Bertine

Ha meiden,

Nina is nu rond de 4 à 4,5 kilo en krijgt ongeveer 5 tot  6 voedingen per dag, meestal rond de 135 ml.

Ziet er ongeveer zo uit:
- 9 uur
- 12 uur
- 15 uur
- 18 uur
- 21 uur
- soms nog een beetje rond een uurtje of 23 en dan lekker de nacht door!

Liefs Saskia

Silas weegt nu zo'n 10 pond denk ik, moet morgen naar CB, dus dan weet ik het helemaal.

Voedingen:

06.30- 150 ml
10.00- 150 ml
14.15- 150 ml
18.30- 150 ml
22.30- 150 ml

Heb de tijden aangepast aan ons gezin, als ik 's ochtends om half 7 onder de douche stap, geeft mijn man Silas de fles. Daarna gaan Mathé en ik koffiedrinken om een uurtje of tien en krijgt Silas ondertussen zijn flesje. Als ik om 3 uur de kinderen uit school haal, is Silas net weer lekker gevoed en slaapt lekker in de kinderwagen.
Omdat wij tussen de middag de warme maaltijd hebben, kunnen we 's avonds dus lekker snel, en dus na da afwas zit ik lekker met Silas op de bank voor zijn 4e flesje. Om 10 uur in de avond ga ik me klaarmaklen voor de nacht en Silas ook, dan nog een flesje om half 11, en we kunnen allemaal lekker gaan slapen. Het gaat gewoon heel erg lekker voor mij, Silas en de rest van de fam.!

Het is even wennen en weer aftasten wat een lekker ritme is voor iedereen. Succes allemaal, en geniet ervan, voor je het weet, zijn de flesjes tijden voor bij......

Liefs Hilma.

Terug
Bovenaan