hoeveel voedingen en hoe laat

Hoi Juppie

Luc heeft ook niet genoeg aan gewone voeding hij krijgt ook al forte
Overdag flessen van 165 ml dat gaat redelijk ook krijgt hij om 24.00 de fles hij word ook dan rond vier a vijf uur wakker , lukt hem maar niet om hem langer te laten slapen,

vanaf half zeven 's avonds dan slaapt hij wel door ,moeten hem dan gewoon wakker maken voor de fles van 8 uur en 24. uur

zijn gewicht zit ook rond de 5 kilo

8:00
12:00
16:00
20:00
24:00

deze tijden lukken niet altijd te veel honger

misschien iemand nog wat tips??

Misschien 's avonds nog een klein flesje ergens tussendoor?
Als wij de meiden niet wakker maken komen ze ook 's nachts.
Dus wij maken ze rond middernacht wakker voor een fles. En dan redden ze het tot ongeveer 7 uur.

Misschien 1 of 2 flesjes wat vlotter op elkaar??

Succes
Groetjes Bertine

WAT EEN LUXE!!!

Dewi is nu 9 weken oud en weegt ruim 4 kilo.

Mijn dagen zien er toch anders uit....

3.00 1e flesje
7.30 2e
11.30 3e
15.00 4e
19.00 5e
23.00 6e

Ik bied 135 ml aan maar soms drinkt ze maar 80 ml. Meestal drinkt ze 115-120 ml.  Over het algemeen drinkt ze tussen de 600 en 700 ml per dag dus dat zou goed moeten zijn.

Ik wil alleen graag van die nachtvoeding af, heeft iemand tips hiervoor??

Marit nu 5 weken krijgt borstvoeding om de volgende tijden:

7.00
11.30
15.30
18.30
22.30

Na de laatste voeding kliert ze nog wat om en dan krijgt ze meestal om 24.00 nog wat en slaapt dan door tot 6 a  7 uur. Dit deed ze in het weekend ineens. Wat ik wel merkte dat ze overdag ineens veel langer wakker was. Soms wel 3 uren of meer.
Wat ik doe om er ritme in te krijgen is haar elke avond een pyama aan te doen en een slaapzak. Verder slaapt ze 's nachts in een ander bed als overdag.
Of het helpt? Ik weet het niet, maar ik ga er wel mee door.
Overdag maak ik haar trouwens ook wakker voor een voeding.

Amai seg,

voel me weer enorm slecht als ik dit lees.
Jullie kleintjes slapen allemaal al flink door precies.
Ons meisje wisselt duidelijk de dag en de nacht.
Ze eet gewoon om de 4 uur, zowel in de dag als nacht.
's nachts laat ze er soms maar 3 uur tussen en overdag soms 5, dus... ze wisselt duidelijk. Pfffff, ik weet nie goed wat te doen.
Morgen moet ik met haar langs een osteopaat om die reden, ik ben eens benieuwd of het zal helpen. Ik hoop het in alle geval.
En hebben jullie mss raad???

Alvast mercikes,
Liefs,
van ons...

Hoi Febeke,
Thijmen slaapt 's nachts ook niet door hoor. Ik geef borstvoeding en geef op aanvraag, maar er moet minimaal 2 uur tussenzitten en overdag max 4 uur. Soms moeten we hem overdag wakker maken en 's nachts komt hij soms om de 2,5 uur en soms langer, verschilt enorm.
Misschien overdag ook wakker maken voor de voeding? En voor het slapen gaan 's nachts in bad?
Groetjes en succes

Hoi Febeke,

Maak je niet zo druk hoor om al die verhalen over doorslapen 's nachts bij de hele kleintjes. Dat de kleintjes zo snel al zo lang doorslapen is helemaal niet goed. De bloedsuikerspiegel daalt dan teveel wat schade aan de hersenen kan geven.

Dus gewoon nog even geduld en lekker 's nachts nog voeden (nou ja, lekker ) en niets forceren. Ze zal het ritme snel oppakken en als ze er aan toe is slaapt ze langer door (meestal vanaf een week of 8).

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan