Hoeveelste week verteld?

8nes,
Wat zou/moet je voelen dan in je buik? Wat voelde je al, wat je nu mist?
Als je nog niet zo heel ver bent, voel je nog niet dagelijks iets, is heel gewoon.
Soms vraag je je af, of je wel zwanger bent..
Vooral als je geen klachten/kwaaltjes hebt..
Die onderzoeken, betreffen de nekplooimeting, en evt opvolgende onderzoeken, en de 20 weken echo waar je voor kunt kiezen.
Bedenk vast wat je zou doen bij minder goed nieuws..en kijk samen of je evt afwijkingen van te voren zou willen weten.
Echter heb je na de 20 weken echo ook nooit 100% zekerheid op een gezond kindje. Vooral uiterlijk kunnen ze het vast bekijken, is wel heel mooi.
Je kijkt dan op een groot scherm een half uurtje mee in je buik, wel heel bijzonder. en ze kunnen kijken of ze het geslacht zien als je dat wilt weten.
Dus je moet er maar eens over nadenken samen..
Ik ben een mama van het juli 2007 forum, en lees zo hier en daar mee..Heb zelf drie kindjes..
Groetjes R

Wij hebben het bij 8 weken eerst aan  Sis verteld. Al betijds dat weten we. Maar Sis heeft een hechtingsstoornis opgelopen en voor haar is het heel belangrijk dat ze echt kan groeien naar het krijgen van een broertje of zusje.

En als een kind het eenmaal weet dan weet heel de wereld het. En de trotse opa's en oma's hebben verder een handje geholpen met doorvertellen.

XXX Michelle

Hallo allemaal!

Hebben jullie de kerstdagen ook gebruikt om het te vertellen???
Ik heb het tegen mijn ouders en schoonouders verteld, en ze waren erg enthousiast.
Leuk hoor!!
Ons geheimpje blijft nog voor de rest van de wereld geheim tot na de echo (3 jan).

Groetjes Agnes

Hoi hoi,

Ik ben inmiddels ruim 25 weken en dus zichtbaar zwanger ;-) Ontkennen heeft geen zin meer, hihi!

Wij hebben het de as opa's en oma's met een week of 6 verteld. Ook mijn broertje hebben we het in die periode verteld. Mijn beste vriendin wist het een paar uur na de positeve test :)   Een andere goede vriendin wist het met 7 weken en de rest van de wereld hebben we het pas met 12 weken verteld. Ik had ook niet de behoefte om het met iedereen te delen!

Ieder zo zijn eigen keuze, maar 1 ding is zeker.... het is zo leuk om het te vertellen, wanneer je het ook zegt :)

Groetjes

Hoi meiden!

Wat leuk om dit allemaal te lezen...Wij weten sinds gisteren dat we zwanger zijn (topic:"nieuw") en ben nu  5,5 week zwanger.

Gisteren heb ik meteen mijn beste vriendin ingelicht, zij was de eerste.
Daarna hebben we het aan de broer van mijn man verteld & schoonzusje (zij is werkzaam als verloskundige) omdat zij ons goed zou kunnen helpen.
Onze ouders willen we het pas vertellen als het allemaal wat zekerder is.

Spannend he...Het wachten TOT het moment dat je zwanger bent duurt lang...Nu duurt het weer lang voordat je iedereen mag inlichten en straks duren de 9 maanden ook vast ontzettend lang.... :) Maar allemaal leuke dingen....

Liefs Rijn

hallo allemaal,

Allemaal gefeliciteerd,

Ik ben nu 9 weken zwanger, en ben vrijdag voor het eerst bij de verloskundige geweest. Erg leuk en veel tips gekregen.
A.s. donderdag gaan we naar het ziekenhuis voor de echo............spannend!!!!!!

Leuk om alle reacties te lezen!!!

8nes

We hebben het moete vertellen met 6 weken, ik kreeg al heel vroeg een echte zwangerschaps buik en paste mijn eigen kleren niet meer.

Groeten Sarah

Ik heb het bij de 6de week al verteld.
Want ik heb een vriendin die bij 20 weken haar kindje is verloren en ze vertelde mij.
Je weet toch niet wanneer je het kunt vertellen want ook na 12 weken kan er dus iets mis gaan.
Als je zelf denkt dat je het iemand wil vertellen moet je het doen.

dusssss volg je eigen gevoel.....

Terug
Bovenaan