hoge bloeddruk, wat nu

dag mama's

kom net terug van de vk zevroeg mij of ik nog klachten had? nou alleen wat vochtvasthoudenen van het weekend misselijk en overgeven. ze ging me bloeddruk nakijken en die was te hoog 135 over 95 ik moet stoppen met werken en rust nemen. ik had dit totaal niet verwacht en voel me echt klote. daarnaast maak ik me ook nog eens zorgen om de kleine.

wat voor gevolgen heeft een hoge bloeddruk??? en ben ik nu verplicht om in het ziekenhuis te bevallen??? ik hoop dat jullie me wat positieve moed kunnen geven maak me echt zorgen. ben trouwens 31 weken en 3 dagen zwanger.

liefs
 
als je rustig an doet kan het zijn dat je bloeddruk weer gewoon word en dat je gewoon thuis kunt bevallen.
je bent nog niet naar het ziekenhuis gestuurd naar een gyn dus maak je nu geen zorgen neem rust en dan gaat hij vast wel naar beneden toe.
groetjes
 
Het gaat vooral om de 95 die te hoog is de 135 is netjes. Een te hoge bloeddruk heeft volgens mij invloed op de werkking van de placenta. Met rust (en geen stress!)en zout arm eten moet hij weer zakken. Wanneer moet je weer terug komen om je bloeddruk te laten meten? Als ik jou was zou ik anders even vragen of ze hem vrijdag nog een keer willen meten (bij de vk of je huisarts. Misschien is hij dan al weer gezakt en ga je wat geruster het weekend in.
 
een te hoge druk kan zwangerschaps vergiftiging veroorzaken en als dat gebeurd word je idd op genomen in het ziekenhuis,zo wie zo tot je bloeddruk weer gezakt is....heel matig met zout dus en neem vooral ook goed je rust!!!!
 
Ik was 36 weken toen ik ook een onderdruk van 95 had, ik had wel eiwitten in mijn urine erbij, ik werd direct doorgestuurd naar het ziekenhuis en kreeg daar te horen dat ik niet meer thuis zou komen tot de bevalling. Ik had dan wel zwangerschapsvergiftiging, is niet leuk want in het begin voel je je nog goed dus heb je zoiets van, het zal allemaal wel meevallen, maar ja de artsen vonden dus van niet. Die uitspraken over het zout dat dacht ik toen ook maar ik kreeg te horen dat dat allemaal allang achterhaald is en dat een zoutloos of een zoutarm dieet niet meer wordt voorgeschreven, gewoon blijven eten zoals je normaal doet. Om een lang verhaal kort te maken de avond voor de bevalling werd ik met spoed naar de verloskamers gebracht omdat mijn onderdruk naar 110 was gestegen, ze verwachtten het hellp-syndroom bij mij. Daar heb ik allerlei medicijnen gekrege om de bloeddruk te verlagen en stuipen te voorkomen, gelukkig zijn ze daarin geslaagd. De volgende dag ben ik ingeleid en was mijn zoontje binnen 3 uur geboren. Nu na een half jaar begin ik me eindelijk langzaam weer wat beter te voelen, je lichaam krijgt echt een flinke klap met zoiets.
Ga inderdaad deze week nog even terug om nog eens je bloeddruk op te meten en vraag of ze je urine op eiwitten kan controlleren. Als het allemaal goed is kan je lekker onbezorgd je weekend in, en anders zijn ze er zo vroeg mogelijk bij.

Ik wil je echt niet bang maken hoor, maar mijn vk heeft weken te lang gewacht met mij door te sturen met alle gevolgen vandien dus.

heel veel succes en laat je het nog ff weten??
liefs van Martine
 
dag dames,

bedankt voor jullie reacties. mijn urine is niet nagekeken. vreemd?? ik moet dinsdag weer terug komen is dat te laat??? nou ik wacht rustig af en hoop op een goede afloop ik baal er wel van.

liefs
 
Hai! Bij mijn vorige zwangerschap had ik precies hetzelfde!
Ik heb vanaf week 33 (dus net iets later dan jij) heel rustig aan moeten doen. Ik mocht niets, alleen tv kijken, boek lezen, beetje computeren. Boodschappen doen of schoonmaken moest ik zelfs door anderen laten doen. (vertelde de dienstdoende gyn. me toen).
Ik heb toen tot week 41 doorgesukkeld en ben toen opgenomen met een nog hogere bloeddruk. Uiteindelijk ben ik wel ingeleid en heb ik ook HELLP gehad, maar het enige advies is; RUST!!!! serieus.
Ik moest een keer naar het ziekenhuis, om te controleren (moest toen minstens 1 of 2 keer per week....)en toen ik zei dat ik met de bus was gekomen (dat was 150 meter lopen maximaal) werd de gyn. boos. De volgende keer moest ik me laten afzetten voor de deur en me laten rijden in een rolstoel!! (zo veel rust moet je dus nemen)

Minder zout eten helpt niets trouwens, zwangerschapshogebloeddruk is heel anders en heeft niets te maken met zoutloos. Er zijn zelfs onderzoeken geweest dat het slechter voor je zou zijn als je zoutloos eet in dat geval.

en laat alstjeblieft wel je urine controleren!

Sterkte en succes! enneh, ik zou toch even de vk bellen om te vragen of ze je urine misschien wil controleren. Is zo gebeurd, en geeft jou in ieder geval een stuk zekerheid.

heb je trouwens verder nog klachten? bandgevoel, sterretjes zien??

Groetjes,
Eloïne
 
Terug
Bovenaan