hoge bloeddruk, wat nu

hoi eloine,

vandaag de vk gebeld en me zorgen uitgesproken.ik mocht langskomen ohhh wat was ik blij.

ik had me urine mee genomen er zat wel iets wat in maardat was erg weinig het kon ook wat afscheiding zijn. dus geen eiwitten erin pfffffff fijn.

me bloeddruk schommelt heel erg dinsdag was ie dus 135/100 tweede meting was 135/95 gisteren was ie 140/98 en vanmorgen 140/88 dus gelukkig wat gezakt. ik moet me rust houden dat doe ik dan ook braaf ik ben wel opgelucht nu ziet het er dus weer even goed uit, het hartje klopte goed en me buik voelde goed.

ik kan gelukkig rustiger het weekend in. bedankt voor je tips en ik blijf het rustig aan doen.

liefs linda
 
Fijn meid! Lekker uitrusten!!! en fijn dat je even bij de vk bent geweest. Daar zijn ze voor hoor!

Laat je dit weekend nog even weten hoe het gaat? Na het weekend ben ik nl op vakantie... en ik ben wel heel benieuwd hoe het verder met je gaat!!

Groetjes!!

Eloïne
 
Hoi,
Ik had voordat ik zwanger werd al een verhoogde bloeddruk. Is nu niet echt lager geworden. begon bij eerste consult VK al met 95/140. Ze hebben het een tijdje aangekeken, het werd soms wel lager, maar met 34 weken toch naar het ziekenhuis gestuurd. Hij is nu nog steeds tussen de 90 en 100, maar bij mij is dat dus niet zo vreemd.

Bij zwangerschapsvergiftiging gaat het vaak om een plotse flinke stijging en is het met name te zien aan de eiwitten in de urine en ook aan je bloed (controleren ze lever en nieren mee)

Ben nu 39 weken en het gaat, afgezien dus van de bloeddruk, gewoon goed. In mijn geval heb ik gelukkig ook het voorbeeld van mijn moeder, die had bij ons alledrie hoge bloeddruk en dat is gewoon allemaal goed gegaan. Dus is er in jouw familie hoge bloeddruk?

Moest verder even slikken, wilde graag thuis bevallen, maar echt, het ziekenhuis went. Alles wordt goed gecontroleerd en ze houden je echt in de gaten. Als ik iets voel en twijfel, moet ik me ook gelijk melden.
Maar ik voel me best verder.

Jij heel veel sterkte en laat je niet gek maken. Een plotse hoge bloeddruk is wel gevaarlijk, stabiel hoog meestal niet.
 
Terug
Bovenaan