hoge bloeddruk, wat nu

hoi eloine

hoe hoog was je bloeddruk toen je opgenomen werd?? en is je kindje gezond geboren??

Ik weet niet wat je met bandgevoel bedoeld maar heb wel last van kleine krampjes in me buik vooral boven in me buik. sterretjes heb ik geen last van.

ik laat het jullie weten hoe het verder verloopt.

liefs
 
Hoi
Ik zou als ik jou was gelijk naarje vk
of huisarts gaan om je urine en bloeddruk na telaten kijken.
Bij mij was hij de eerste zwangerschap ook te hoog 140/95 vonden ze nog geen risco maar mijn dochtertje is wel overleden tijdens de zwangerchap in de 37ste week door nalatenschap.Ik kreeg zwangerschapsvergiftiging.Hou heel veel rust als je daar de tijd voor hebt.
Ik wil je niet bang maken want,ik heb nog 2 kinderen gekregen allebei gezond.
Ook met hoge bloeddruk maar ik kreeg toen medicijnen voor mijn bloeddruk te verlagen Aldomet.En ben nu weer 6 weken
zwanger.Sterkte en laat je eigen niet wegsturen door je vk.
Luister goed naar je lichaam.
 
hai! Mijn bloeddruk was geloof ik (even nadenken hoor) 150/100 ofzo. Daarvoor was het telkens 95 (onderdruk). Daarbij lieten ze me steeds weer naar huis gaan (als de 100 grens niet gepasseerd was).
Voordat ze me gingen inleiden had ik een onderdruk van 115 geloof ik, terwijl ik dus de hele dag in een ziekenhuisbed lag.
Uiteindelijk heb ik bloeddrukken gezien op mijn meter van 200/125,of misschien zelfs een hogere onderdruk... moest daardoor ook aan het infuus. (dit was trouwens na de bevalling). dat was echt HELLP.

Pijn aan de bovenkant van je buik is niet goed, maar verwar dit niet met trapjes van je kindje (je ribben kunnen hier beurs van zijn). Vaak is je rechterzijkant ook gevoeliger als er echt iets mis is.

Ik heb trouwens ook nooit last gehad van sterretjes, alleen wel pijn bovenin mijn buik, heeeeeeeel veel vocht vasthouden, en zweten...

Nog vragen? stel ze gerust hoor :)

Groetjes, en succes!

Eloïne
 
Oh trouwens, mijn kindje is helemaal gezond geboren, (na een nare bevalling trouwens)... alleen was het voor mij vervelend omdat ik zelf zo ziek was. (mocht geen bezoek ontvangen de eerste paar dagen enzo).
Ik denk dat ik er zelf meer last van heb gehad dan hij. Al was het niet zo'n groot kind voor een 42 wk. baby. (3205 gr, 50 cm)

Ik weet in ieder geval zeker, dat mocht me dat deze keer weer overkomen, laat ik me er niet meer zo lang mee rondlopen, en zal ik mondiger zijn.

Maar, laat je niet bangmaken door mijn verhaal, maar wees wel alert!

Groetjes,
Eloïne, mama van Lennart (15 mnd) en 23 weken zwanger van de 2e


 
Ik heb na mijn bevalling ook stuipen gekregen en ben bijna in coma geraakt .Ik heb ook nog 2,5 liter bloed gekregen.
Vanwege Eclampsie mijn bloeddruk liep door tot 230/160 ik weet er niet zoveel meer van had zoiets van het is goed zo ben mijn dochtertje toch al kwijt.
Van mijn man hoorde ik achteraf dat ik ook bijna was overleden dat was toch wel een grote schok voor me.

Ze wilde me zelfs met 32 weken al inleiden omdat ze een vermoeden hadden
datik zwangerschapsvergiftiging had
ben 4 weken opgenomen geweest maar met 36 weken mocht ik naar huis omdat het kindje toch weer ging groeien en ik geen eiwitten in m,n urine had.
Hebben ze trouwens ook nooit gevonden.
 
Jeetje... jij hebt het nog erger gehad dus!!
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ze me die extreem hoge bloeddrukken niet eens hebben verteld hoor, want ik lag voor pampus in bed. (rechterarm infuus, linkerarm bloeddrukmeter die elke 10 minuten mijn bloeddruk meette, katheter omdat ze mijn plassen in de gaten moesten houden)

Maar goed, ik zeg dus, ik zal verder geen extreme verhalen vertellen. Mijn bevalling was niet leuk, de eerste dagen daarna ook niet. maar het is echt niet gezegd dat je dat ook krijg hoor!! Dit gebeurt vrij weinig, en ik heb op een kamer gelegen met 4 vrouwen die ook zwangerschapsvergiftiging hadden met veel eiwitten in hun urine en die hebben allemaal wel een goede bevalling gehad zonder zorgen. En gezonde kindjes....

Dus wordt alstjeblieft niet bang van deze verhalen!!!

(maar nogmaals, blijf wel alert op vochtvasthouden, hoofdpijn, zweten, pijn bovenin je buik etc. )

Groetjes,
Eloïne
 
he Anoniem, ik vroeg me af, heb je eigenlijk nog gebeld met de vk?
en heb je je urine laten controleren?

hoop dat alles goed is, en dat met rust het een stuk beter gaat!!!
 
hoi hoi

bedankt voor je vele reageren. ik ga morgen de vk bellen en als ik daar niet terrecht kan bel ik me ha.

me man werkt in het ziekenhuis en neemt hopelijk vanavond een bloeddrukmeter mee zodat we het kunnen volgen. ik vind het overigens erg moeilijk om in tescahtten met die rust.

iop me werk moet ik ni overleg met de vk mijn clienten werk in de zorg. overdragen aan mijn opvlgers. maar ze vk vertelde me ja je mag geen bed verschonen geen boodschappen tillen geen huishouden enz enz. maar mag ik dan wel fietsen, wandelen ik vind het heel vreemd en moeilijk in teschatten wat mag ik wel wat mag ik niet.

ik hou je op de hoogte
 
Terug
Bovenaan