Hond in de pubertijd HELP

Hoi allemaal,

Diesel is al een tijdje in de pubertijd. Dat is niet zo'n probleem en  het gaat  over het algemeen heel erg goed, ondanks zijn pubertijd, maar vandaag ben ik hem zat! Heel de dag loopt hij al voor mijn voeten te heen en weeren, Laura af te lebberen (vindt ze helemaal geweldig), dingen van het aanrecht te jatten en dan te slopen etc...

Als het nou nog een handzaam hondje was, maar nee, hoor ik wil per se een Rottweiler en deze was met 6 maanden al 50 kilo. Ik ben consequent genoeg, dat is het probleem niet, maar Diesel heeft al van jongs af aan maar een baasje en dat is Mattijs. Naar mij luistert hij wel, maar hij schijnt na drie seconden alweer vergeten te zijn dat ik hem iets verboden heb of dat ik hem een opdracht gegeven heb.

Als Laura ook maar een kik geeft, staat hij tegen me aan te duwen en rust hij niet voor hij me naar haar toe geduwd heeft en bij het fruithapje zit hij naast de wipper te kwijlen (bij de groentehap heb ik hem maar naar buiten gegooid) en alles wat op haar gezicht beland, probeert hij eraf te likken.

Kortom ik word gek van dat beest!

Groetjes Ilona

Jeetje...eh...plateauzolen, schoudervullingen en een bromstem opzetten? Mijn ouders hadden een mechelse herder en die deed dat ook. Ze moesten toen manieren van straffen bedenken die hij echt niet leuk vond en dan nog hielp het maar tijdelijk. Beest had karakter...
Kan hij overdag wel zijn energie genoeg kwijt? Misschien als hij volkomen uitgeput is, dat hij dan minder zin heeft in dit soort spelletjes?

Groetjes,

Eveline

Hallo

Ik vind het een erg mooie hond ( de naam trouwens ook )
Wij wonen buitenaf en hebben ook honden ( 3 stuks )
 jackrusseltjes al op leeftijd en een choco labrador die is inmiddels 3 maar die heeft ook flink gepuberd
 Ik wil in de toekomst graag of een rottweiler of een bordeauxdog
Ook zag ik laatst foto,s op het forum van een boer nog wat jee wat een joekel en wat een mooie hond
Ik zal me eens verdiepen in de karakters etc van die 3 honden
Dus jullie hond is wel erg lief tegen je kindje want daar is mijn man bang voor bij een rottweiler ( dat hij gevaarlijk is bij kids ) maar het lijkt mij een super hond
Die pubertijd duurd gemiddeld niet zo lang dus ik hoop dat hij binnenkort weer goed luisterd
Hier is het momenteel ook storm kids hebben vakantie en zijn al een paar dagen erg druk en zitten mekaar maar te jennen
Gatver ik ben blij dat we snel op vakantie gaan

Groetjes Monique

Hij ziet er lief uit hoor. Even consequent proberen te zijn en die pubertijd is zo weer voorbij, sterkte!
Ben zelf een beetje bang voor Rottweilers, maar dat komt omdat ik er een paar keer nare ervaringen mee heb gehad. Wij hebben ook een hele grote hond, een mix van van alles en nog wat.

Weerdje, bordeauxdogs zijn echt geweldig!! Ze zijn over het algemeen zachter, evenwichtiger  en goedmoediger dan  rottweilers. Maar van beide rassen zijn de reuen vaak wel heel dominant.  Een vriendin van mij heeft een bordeauxdog en een zoon van 1,5. Dat gaat ook super samen.
Jij woont toch ook in Nijverdal? Een kennis in Daarle heeft haar bordeauxdog x rottweiler laten dekken door een bordeauxdogreu. Ze verwacht komende week haar allereerste nestje

Hoi,

het karakter van een Rottweiler heeft helaas een slechte naam gekregen door de mensen die er een namen. Deze (en ook de vorige) is echt een watje! Maar kom als vreemde niet zomaar aan het kind zonder dat de baas erbij is. De boel beschermen zit ook in zijn karakter. Gisteren nog, probeerde Laura zijn oog te pakken en had daarbij zijn ooglid vast. Helemaal niets, geen grom, geen knauw, hij wachtte gewoon geduldig tot ze losliet. Natuurlijk is een consequente opvoeding heel belangrijk bij zulke grote honden, maar naar mijn mening hoort iedere hond zijn plaats te kennen.

Omdat Diesel zo groot is, is het hier extra belangrijk dat hij weet dat de grond zijn plek is. Hij mag alleen op de bank als wij hem vragen om bij ons op schot te komen. Dus niet als hij dat zelf wil. Ze blaffen niet veel en als ze dat doen, is er iets aan de hand en ze hebben een hele hoge bijtdrempel (ook heel fijn met kinderen).

Laura en Diesel zijn nooit alleen en helemaal vertrouwen doe ik hem ook niet bij haar, maar over het algemeen gaat het hardstikke goed samen.

Die andere hond waar je het over had, is volgens mij van Carla (prupketessa) en als ik me niet vergis heet die ook Diesel. Ik ben even de naam van het ras kwijt, maar dat is zeker ook een mooie en heel grote hond. Ik hoop dat jij en je man het eens kunnen worden.

Groetjes Ilona

Sophija,

jammer dat je zo over Rottweilers denkt. Het zijn namelijk hele lieve, goedmoedige honden die in de handen van een verkeerde eigenaar jammer genoeg erg gevaarlijk kunnnen worden omdat ze zo sterk zijn. Wij hebben een reutje en die is wel dominant, maar het is echt goed te doen, hoor. Het is maar hoe je zelf bent tegen je hond.

gr. Ilona

ps. Bij ons in de buurt kon je een park niet in vanwege twee valse Labradors!

Terug
Bovenaan