Hond in de pubertijd HELP

Die hond van Carla is een boerboel, toch? Die is echt megagroot.
Het is inderdaad zo dat sommige rassen een slechte naam hebben gekregen omdat mensen die niet weten waar ze aan beginnen zomaar een schattige pup nemen en vervolgens niet weten wat ze ermee aan moeten. Vind het ook altijd zoooo zielig dat alle asiel vol zitten, vooral met de grotere rassen en met Jack Russeltjes. En bij bijna elke hond wordt gezegd dat de eigenaar hem weg heeft gedaan omdat de kinderen allergisch zijn. Volgens mij is dat vaak een dikke smoes.

groetjes,
Karin

Je hebt wel gelijk hoor, ik ben een beetje een watje geworden wat rottweilers betreft.  En de laatste tijd ook met Duitse herders trouwens, terwijl ik zelf ben opgegroeid met een superlieve herder!  Dus eigenlijk weet ik wel beter.

Met iedere hond moet je inderdaad consequent zijn. Ik erger me altijd aan mensen met van die kleine hondjes die voor geen meter luisteren, naar andere honden happen en weglopen. Bij ons in de buurt zijn er heel veel van die maltheser leeuwtjes, shi zhus en jack russels die echt niet opgevoed zijn. Beetje irritant is dat wel.

O daar heb ik ook zo'n hekel aan. Of mensen die zo'n klein hondje optillen als ik eraan kom met mijn kalf . Hij krijgt gewoon te eten, hoor! En dan vinden ze het gek dat hun hond vanuit hun armen zo tekeer gaat tegen die van mij. Mijn antwoord is altijd: "Zet hem maar op de grond." Die van mij is namelijk hierdoor bang voor kleine hondjes geworden, haha.

Laatst ook iemand met een King Charles puppie. Hup in de armen, waarop ik zei dat dat niet nodig was. Binnen no time deed Diesel wat dat kleintje wilde!

Nog een voorbeeld. Ik kom bij de dierenarts binnen, tilt iemand meteen haar Labrador pup op. Ik vroeg dus heel liefjes of ze dat nog steeds wilde doen als die hond 35 kilo is. Kijkt ze me verbaasd aan. Toen heb ik haar dus uitgelegd dat honden bang kunnen worden van andere rassen of van grotere (of kleinere) honden en dat zij dat aan en af kan leren en dat ze met  zulke acties haar hond al heel jong leert dat een grote donkere hond iets is om bang voor te zijn. De mijne was verdorie ook nog pup!

Groetjes Ilona

Hoi Sophija
Ik kom inderdaad uit Nijverdal
Zal niet naar het nestje gaan kijken want dan ben ik zo verkocht
Wij hebben momenteel nog 3 honden en 3 vind mijn man het maximale
Maar in de toekomst wil ik dus graag 1 van die drie honden
Onze choco labrador staat ook bekend om zijn lieve zachte karakter dat heeft ie ook maar bij ons loopt hij veel buiten daar wij dus buiten af wonen
En op zijn terrein is hij erg waaks
Mensen ( onbekende () zijn vaak wat bang voor hem kan dan erg blaffen
Wij horen dan ook aan zijn blaf zijn het vreemde of bekende
en inderdaad hebben mensen vaak oordelen over honden
Zo hebben wij dus 2 jack russeltjes super hondjes ik zeg altijd een grote hond in kleine verpakking
Ze hiouden van wandelen ,stokken slepen,zwemmen
Maar luisteren op het woord
En ik heb ze van jongst af aan en ze zijn rustig en helemaal niet eigenwijs
Als mensen horen jackrussels dan is het altijd bah van die eigenwijze drukke hondjes dat hoeft dus helemaal niet want die van mij zijn nooit heel erg druk geweest wel enthousiast En inderdaad die hond die ik bedoel is een boer boel ik had er nog nooit van gehoord dus weet ook niet wat die hond voor karakter heeft
Maar ja als het om dieren gaat ben ik een beetje te
Ik zie ook vaak van die sites van honden uit het buitenland die het slecht hebben   en waar ze een nieuw huis voor zoeken dan denk ik kom maar bij mij zo zielig hoe mensen soms met dieren omgaan
groetjes monique

Hallo,
Wat een prachtige hond zeg.. en wat een mooie naam heeft ie.. hihi.
Hier een fototje van zijn naamgenoot. Hij is nu ook in de pubertijd maar er is volgens mij weinig aan te doen.. Wij hebben in de schuur een doos staan met daarin allemaal oud papier.. of eigenlijk moet ik zeggen dat er oud papier in zat! Hij kan zijn energie genoeg kwijt bij ons.We hebben een grote tuin waar ie de hele dag in rond rent dus daar kan t niet aan liggen denk ik. Bij ons scheelt t dat ik met Diesel naar de puppiecursus ben geweest en niet mijn vriend. Dit hadden we zo gedaan omdat ik meer thuis ben als mijn vriend en dus meer naar mij moet luisteren. En dat scheelt.....soms. Volgens mij kun je niets doen aan de pubertijd en maar gewoon hopen dat t vlug weer voorbij is.. Ik voel met je mee. Veel succes en nogmaals wat een prachtige hond hebben jullie!
Groetjes Carla, Tessa en een poot van Diesel

He allemaal!

Effe mijn KLEINE hondjes verdedigen hoor!!! hihi!
Die zijn inderdaad heel bang voor grote honden... maar ja voor hun zijn het natuurlijk ook reuzen. Ik heb ze echt niet zelf bang gemaakt, nooit opgetild en de angst genegeerd, maar ze zijn vooral bang geworden doordat de grote honden hun eigen kracht niet kennen. Ze hebben vaak inderdaad niks ergs in de zin en komen superenthousiast op onze honden afrennen, maar een grote poot van een tientonner labrador op het ruggetje van een klein hondje is niet echt prettig natuurlijk....
En toen we de eerste net een half uurtje hadden kwam (sorry Ilona) er een rottweiler zo hard op haar af rennen dat ze helemaal ondersteboven werd gegooid en de hele rottweiler op haar kreeg. Toen zei dat wijf van die hond (toen ik mijn hond toch optilde, want ze jankte de hele boel bij elkaar, was zo ontzettend geschrokken!) je moet hem ook niet optillen!!!! (nee, ik ga het toestaan dat mijn hondje wat ik net een half uur heb meteen gemolesteerd wordt) Ik zeg, als jij ziet dat een hond aan de lijn loopt en jij je hond niet onder controle hebt moet je hem ook aan de lijn doen!!!!!! Nou ja, boos dat ik was!!! Ik word nu gewoon weer boos! Laat me even de les lezen terwijl haar hond mijn hond helemaal ondersteboven loopt, doei! Sindsdien is ze dus als de dood voor grote honden, door die ene ervaring en daar baal ik echt van want ik weet dat de meeste honden gewoon hartstikke lief zijn.

Maar wat je zegt ilona, ze moeten ze wel onder controle hebben en ik heb mijn vorige hond ook al eens moeten redden van een grote hond (tilde ik ook nooit op) en als eigenaar van een kleine hond kan je nooit weten wat zo'n grote doet.....(dat komt dus door de eigenaren, niet door de honden) mijn man heeft ook eens een jack russell een trap moeten geven die terwijl mijn hondje op de rug lag haar gewoon beet en dus gewoon niet meer los liet! Ze moest naar de dierenarts en gehecht worden en het bleek dat die hond al meerdere honden uit de buurt had aangevallen, sindsdien lieten ze hem dus niet meer los gelukkig.

Maar..... wat ik dus eigenlijk wilde zeggen, dat ik de mensen van de kleine honden ook begrijp, want je kent de hond niet en elke eigenaar is dus niet te vertrouwen dat hij zijn hond aan de lijn doet als het nodig is. (kijk maar naar die labradors bij jullie Ilona)

Verder vind ik jullie honden ook prachtig hoor! Ik houd echt van alle honden!

groetjes,
Daphne

Hoi Daphne,

ik had al eerder gereageerd, maar was iedere keer de verbinding kwijt als ik op plaats bericht drukte (en de tekst dus ook). Maar wat ik wou zeggen, is dat ik het wel begrijp, maar dat ik het niet altijd eerlijk vind.

Als een kleine hond tegen mij opspringt en tegen mijn benen aan begint te rijden, wordt daarom gelachen. Doet mijn hond dat, is hij gevaarlijk en slecht opgevoed. Rent mijn hond ervandoor op een kind of een aangelijnde hond af, dan roep ik hem bij me en lijn hem aan.

Ik ben zelf meer dan 20 jaar doodsbang voor honden geweest (ik stak de straat over als ik er een in de verte zag) en weet wat het is om bang te zijn voor honden, probeer daar dus ook altijd rekening mee te houden met mijn hond.

Mocht het dan toch fout gaan, dan vergoed ik meteen de "schade" (de vorige heeft een keer een hap van een reep van een klein meisje genomen, terwijl hij aangelijnd liep) en bied direct mijn excuses aan, nadat ik mijn hond verteld heb hoe ik over hem denk. Ondanks dat, hoor ik dan toch vaak dat als ik zo'n hond niet aan kan, ik hem niet hoor te hebben. Meestal van eigenaars van aan de riem trekkende, tegen alles blaffende, meteen de tanden showende, kleine hondjes!

Mijn hond mag niet op dominante plaatsen in huis komen en mag alleen blaffen als er iemand aan boord wil komen terwijl er niemand aan dek is. 's Nachts slaapt hij in de bench en dan is hij stil. Als we weg gaan, zit hij ook in de bench en is hij stil.

Mensen zien die dingen niet. Mijn hond zijn oren staan bij bijna iedereen goed en hij kwispelt altijd, terwijl mensen alleen maar een Rottweiler zien en dat is "gevaarlijk". En dat alles terwijl ik vaker bij kleine honden meemaak dat ik mijn hand voor de neus houd en dat ze dan meteen grommen en de tanden laten zien. Bij een Rottweiler heb ik dat nog nooit meegemaakt! (Misschien heb ik alleen nog maar Rottweilers met "goede" baasjes gezien, hoor.)

Groetjes Ilona

ps. Wat een schattig bekkie!!!

Terug
Bovenaan