Hond in de pubertijd HELP

Ha Ilona,
Ik denk dat we het wel met elkaar eens zijn, want ik vind wel dat je gelijk hebt hierin. Mensen met kleine honden moeten hun hond ook onder controle hebben.

Ik ken trouwens ook een hele lieve rottweiler, echt een poepie, een doetje. En die ene waar mijn hond toen zo van geschrokken was had ook helemaal geen kwaad in de zin, maar ja hij was zo groot voor mijn kleine hond.

Maar zo te horen heb jij je hond hartstikke goed onder controle, daar kan ik nog wat van leren....haha!
Bij ons mogen de honden namelijk op de bank, op bed (maar ze slapen wel in de bench hoor, naast het bed), op de tafel (schaam). Maar ze zijn ook zo gezellig en ze laten nooit hun tanden zien hoor, als ik ook zeg: eraf! Dan gaan ze er meteen vanaf. Ze mogen ook niet op de speelkleden van Nynke.

Maar ik ben bang dat ik mijn honden als een soort kinderen beschouw.... helemaal fout misschien maar het zijn echt poepies, helemaal niet dominant van aard (zelfs onderdanig), dat is wel wat scheelt denk ik, anders had ik ze niet zo kunnen behandelen.

Wat ze dus wel doen is blaffen naar grote honden (als ze aan de riem zijn, dan voelen ze zich veilig). Vind ik heel vervelend, maar ik weet niet hoe ik het ze moet afleren, want als er een grote hond op ze af komt en ze zijn los gaan ze er dus gewoon vandoor zo bang zijn ze, ze gaan niet eens op hun rug liggen maar vluchten echt, wat die grote honden natuurlijk als een leuk spelletje zien. En dan ben ik weer bang dat ze ze dan wel gaan pakken of onder een auto komen ofzo.

Maar ja, ik denk dat we gewoon een beetje rekening met elkaar moeten houden en dat iedereen of hij nou een grote of een kleine hond heeft moet zorgen dat een ander er geen last van heeft.

groetjes,
Daphne

Vandaar dat ik hem ook het commando voorzichtig heb aangeleerd. Rent hij m.i. te enthousiast op een pup of een kleine hond af, dan brul ik al meteen Diesel VOORZICHTIG!!!! Dan houdt hij de pas in, stopt voor de andere hond en snuffelt aan de neus.

Misschien ben ik wel eens te streng, hoor, want dit leer je je hond niet zomaar aan, dus ik zal niet altijd de juiste methode gebruikt hebben, maar hij is wel lief (tja, nu effe iets minder).

Gisteren liet ik hem voor het eerst binnen terwijl Laura op de grond lag en hij stopte netjes met zijn poten tegen het kleed aan. Helaas kon hij zo niet bij Laura komen en wat hij allemaal niet uithaald om niet het kleed te raken, maar toch zijn kleine vrouwtje te begroeten was echt supergrappig.

Overigens heeft hij gisteren de vaatdoek opgevreten en een bierviltje versnipperd! Dat doet hij dus ook nooit meer! En hij heeft ontdekt dat er op het aanrecht nog wel eens lekkere dingen liggen (waar is dat pond kaas inclusief plastic toch gebleven, heb alleen de verpakking terug gevonden). Maar meestal is dat maar eenmalig en weet ik weer even waar ik wat extra aandacht aan moet besteden.

Groetjes Ilona

Whahahaha, wat een giller! Hap, hap, weg kaas! En vaatdoek (brrrr, wat ie daar nou aan vindt).

Als de kinderen het huis uit zijn wil ik een Duitse dog. Die vind ik zoooooo lief. Maar ja, het huis is te klein voor 2 kinderen en zo'n bakbeest, helaas...

Ja, nou het probleem is dat wij Nederlandse kaas willen hebben! En in Duitsland is de Nederlandse kaas niet zoals in Nederland en tja, Diesel heeft kennelijk ook een voorkeur voor Nederlandse kaas!

Terug
Bovenaan