Hond

Hallo allemaal,

Wij hebben een bouvier van 5,5 jaar oud en mijn man is bang dat het straks als de baby er is erg moeilijk zal zijn de hond en de baby samen te combineren. Hij zei vanochtend dat we er maar over na moeten denken of we Kim (de hond) wel kunnen houden. Ik kreeg er acuut hoofdpijn van!! Heeft iemand ervaring met een grote hond en een baby? Ik moet er wel bij zeggen dat ik sinds ik een burn-out heb gehad wel duidelijk minder energie heb dan een ander. Ik hoop dat iemand een goeie tip heeft.

Groetjes Saskia
 
hoi saskia.
hoe lief en zorgzaam een hond ook is, kan je een baby/kindje nooooooooit alleen met de hond laten. een hond is een roedeldier, als er iemand nieuw bij komt (in dit geval de baby) zal die daar heel dominerend tegenover staan, als jij of je man erbij zijn zal dat niet zo zijn of minder zijn omdat jullie dan "boven de hond"staan, maar laat je kindje nooit een minuut alleen met de hond want dan kan hij zijn kans grijpen omdat hij dan zeg maar de baas is... ik wil je helemaal niet bang maken, en het is ook geen reden om de hond meteen weg te doen, maar voorzichtigheid is geboden.
je moet er gewoon altijd bij zijn..en de hond voorzichtig laten wennen aan de komst van de kleine.
ik hoop dat je nu wat meer weet.
groetjes van sandy
 
Wat is het probleem precies? Ik snap het niet helemaal. Zijn jullie bang dat de hond de baby niet zal accepteren? Of dat een hond én een baby teveel werk is, of iets anders?
 
Hoi Saskia, wij zitten met hetzelfde probleem, alleen hebben wij een 3,5 jaar oude Rottweiler. tis een schat van een beest maar we zullen hem nooit alleen laten met de baby.
Ik heb via via wel een aantal tips hoe je je hond kennis kunt laten maken met de baby; de een zegt maxicosi op de grond (er zelf bij blijven staan) en de hond laten snuffelen. Weer een ander zegt dat je de hond aan de luiers of aan spuugdoekjes moet laten ruiken.
Ik zie het allemaal wel.
Veel suc6!!
groetjes
 
Hoi Saskia,

Het lijkt mij wat overdreven om de hond weg te doen. De hond is tenslotte ook een lid van het gezin in mijn ogen. Mijn zus had een Rodesian Ridgeback toen mijn nichtje werd geboren 2 jaar geleden. Geloof mij, dit is een drukke en grote hond, maar die twee zijn onafscheidelijk. Vanaf het begin is het goed gegaan. De hond had zelfs de neiging om de baby te beschermen als er vreemde binnen kwamen. Maar ik vind ook dat je een baby nooit alleen moet laten met een hond. Maar dit is zeker geen reden in mijn ogen om de hond weg te doen. Ik zou het zeker eerst proberen!
Succes!

Groetjes Marloes.
 
Hoi Saskia,
Wij hebben zelf een herder en ik ben nu 14 weken zwanger. Zelf hebben we ook wel eens zoiets van: Zou dat wel goed gaan straks. Ik heb van veel mensen gehoord dat je ze moet laten wennen aan de veranderingen, dus dat betekent: laten snuffelen aan spulletjes die je voor de baby koopt, de kinderwagen een paar weken voor de bevalling alvast beneden zetten en dat doe je met de box ook. En het belangrijkste is, als de kleine er is en je krijgt kraamvisite eerst de hond laten aaien door je visite want dat is hij altijd gewend geweest, hij was namelijk altijd de eerste die aandacht kreeg en daar moet je eigenlijk zo mee doorgaan zodra je visite krijgt. En wat schijnbaar ook helpt is je hond aan de eerste luier van je baby laten ruiken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Diana
 
sorry ik vindt dit echt iets ergs kon je niet 5,5 jaar geleden bedenken dat je en kind wou hebben ooit
ik heb ook een homd maar ga het eerst proberen hoe het gaat en dan zie ik het wel dat is het minste waar ik me druk om maak
kathy
 
Ik heb ook een Rottweiler en moet in juli bevallen van mijn eertse kind. Ik maak me hier eigenlijk geen zorgen om, natuurlijk moeten we wel eerst kijken hoe het gaat lopen en langzaam de hond laten wennen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de hond weg te gaan doen! We laten hem inderdaad aan alle spulletjes ruiken en juist door de hond wil ik thuis bevallen, dan krijgt hij al van alles mee en ruikt hij al snel dat de baby een vertouwde geur is. Ik ken nog ee stel met een Rotweiler en die hond beschrermde het kind inderdaad ook. Zodra de baby ging huilen, ging hij naar boven , onder het wiegje liggen en de baby had rust!Ik ken ook een koppel met een boxer en een baby, ook daar gaat het super goed!
 
Terug
Bovenaan