Hond

Er zijn situaties genoeg waarbij het allemaal goed gaat (zie hierboven). Het gaat echt veeeeeeeel vaker goed dan niet goed. Zolang je zelf blijft opletten! Ik kan me wel voorstellen dat je bijvoorbeeld een vijver dichtgooit omdat je bang bent dat je kind er in valt en verdrinkt. Maar een hond is nog wel altijd een leven wezen met gevoel! Die kun je niet zomaar wegdoen omdat hij je niet meer bevalt. Dus ik zou het altijd proberen!! En wie weet worden het de dikste vrienden! Succes ermee!
 
Ik ben mijn hele leven met honden opgegroeid. Mijn eerste hond beet naar andere mensen maar heeft mij en mijn broertje nooit gebeten. Ik vind niet dat je nu al kan zeggen dat de hond weg moet. Probeer het eerst. Zeker na 5,5 jaar doe je een hond niet zomaar weg. En ga daar nu niet over lopen denken, maar geniet. Stres en zorgen kan je nu niet hebben. Knuffel aan je hond.

Gr. Daan
 
Hoi allemaal,
Ik heb ook twee honden (geen grote, nl 2 jack russells). Maar ik ben absoluut niet van plan om ze weg te doen als de een baby komt. In mijn familie zijn veel kinderen opgegroeid samen met honden en het heeft nooit problemen gegeven. Het hangt er natuurlijk ook allemaal vanaf hoe je hond is opgevoed. Maar vertrouw nooit je hond alleen met de baby!
Op Vitaya heb ik een tijdje de reeks gevolgd met die 'babyfluisteraar'. Klinkt dom, maar zij kon echt om met problemen en wist overal raad mee. Wel nu. Ze heeft eens ooit een aflevering gedaan over een zwangere vrouw met een stafforshire terrrier. Haar raad was: als je van het ziekenhuis terug thuis komt met de nieuwe baby, zorg dan dat de hond niet thuis is. Breng hem pas binnen als de baby en jij al even binnen zijn. Geef al kleedjes enzoverder mee naar huis, zodat de hond ze kan ruiken voor je terug komt.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Maar ik zeg 1 ding, ik doe mijn honden niet weg! (alleen als ze zouden bijten natuurlijk!!!)
Bye Natje
 
Wij hebben twee honden; een teckel een een berner sennen. De laatste is niet een kleine hond dus. Wij hebben altijd de honden bij de kinderen gehad. Als je ze juist gaan scheiden dan krijg je problemen. Onze kinderen en honden zijn gek op elkaar. Gelukkig maar want wij zijn gek op hun alle vier. Je mag alleen nooit een kind met een hond alleen laten: niet alleen omdat de hond iets zou kunnen gaan doen maar een kind kan ook rare dingen uitspoken met de hond. Wij zijn er altijd bij gebleven en anders gingen de kinderen in de box. Succes.
 
Wij hebben twee honden een kleintje van 12 jaar en een grote (poolse Herdershond) van bijna een jaar.
Wij laten het direkt kennis maken met ons tweede kindje bij de eerste hadden we ons kleine hondje al. Vaak loopt het wel los maar negeer je hond niet en laat hem goed kennis maken met de kleine. En inderdaad laat je hond nooit alleen met de kleine anders krijg je van die taferelen van dat doet ie anders nooit. Nee ik zou mijn dieren nooit weg kunnen doen. Heb er vertrouwen in het lijkt moeilijker dan het is.
Groetjes Marianne
 
Hoi Saskia,

Vrienden van mij hebben ook een rottweiler en ze waren ook bang dat hij de baby niet zou accepteren. Hij is afgericht op waakzaamheid en dat doet ie dus ook.

Zij beviel in het zieknhuis en toen de baby zijn eerste luier vol had is de vader het in hoekjes in huis gaan leggen (niet te lang natuurlijk, maar wel dat de lucht in huis verspreidt)

Nu bewaakt hij moeder en baby. Het is heel ontroerend om te zien hoe hij (ik vindt het nog seeds een engen grote hond) aan haar voeten ligt als ze borstvoeding geeft en de baby wil beschermen.

Het is dus goed mogelijk om een grote hond en een baby te hebben. Probeer info in te winnen bij een fokker of andere kenner over de manier waarop jij jouw hond kan africhten. dit is een "gewoon" probleem en geen reden om je hond weg te doen,

succes!

gaby
 
wat een paniek mensen,,,, als je geen valse hond heb, of een hond die niet helmaal bij is oke weg doen,maar het gevaar waar hebben we het over tuurlijk moet je het niet alleen laten, maar dat moet je ook niet doen met je kat( kan ook aanvallen). maak je niet druk als je dat beest aandacht geef en kennis laat maken met je kindje dan komt het helemaal goed.
 
Hoi Hoi,

Nee hoor, waarom zou je je hond weg moeten doen? Ik ben zelf ook opgegroeit met honden (een engelse stafford en een argentijnse dog) en die waren juist zo ontzettend lief! Zolang je er maar bij blijft.

Kijk het eerst een tijdje aan, waarschijnlijk gaat het perfect!

Liefs Mariska 2

p.s. mijn vk zei dat je ook een stukje placenta kan voeren (ja ik weet het, lekker...) en dat ie er dan ook zo goed als gewend aan is. Maar betrek hem er wel bij, het is niet alleen wennen voor jullie, maar ook voor hem.
 
Terug
Bovenaan