Hond

Hoi Saskia,

Wij hebben zelf ook een hond een rottweiler van 6 jaar.
Het beest kan echt super lomp zijn.
Nu heb ik dus al tip gekregen.
Als je je baby drinken geeft, kun je het beste op het einde als de baby niks meer hoef.
Wat melk op een schoteltje doen en de hond ervan laten likken.
Dan wordt het diertje vertrouwd.
En gewoon spulletje zoals luiers spuugdoekje daar moet je de hond aan laten snuffelen en ook soms aan het kind laten snuffelen.
Maar dit soort informatie kun je ook vinden in het ziekenhuis bij de gyn, want daar hangen allemaal van die weetjes en infoboekjes.
Suc6.

Groetjes van Cindy
 
hallo,
ook wij hebben een hond een herder van 8 jaar oud en zijn nu al extra bezig met de commandos zoals op zijn plaats en dat die daar een tijdje blijft liggen of even geen aandacht krijgt.als het kind er straks is overal bij betrekken maar zet het kind niet in een maxi cosi of wipstoel op de grond doe dit op de bank ,want juist als je het kind op de grond zet ziet hij juist dit als een bevestiging dat hij een plaats hoger in rang is.
laat hem voor die tijd ook al aan de babyspulletjes ruiken en snuffelen en overal aan wennen.inderdaad als de kleine er is ook aan de kraamvisite vragen ook de hond aandacht te geven,en niet alleen de kleine ,zo wek je jaloesie op.
succes verder
groetjes ilonka
 
Hoi,
Wij hebben een labrador van 3 jaar en het enige wat wij hebben gedaan is hem laten castreren. Hij was enigszins dominant, maar vooral naar andere honden en vreemde mensen, vandaar de castratie. Maar eigenlijk is het vanaf het begin heel erg goed gegaan samen met mijn dochtertje (nu 1 jaar). Terwijl hij licht dominante neigingen kan hebben als ik of mijn man op de grond zit, doet hij ontzettend lief naar onze dochter. Likje over haar bolletje en erbij gaan liggen. We hebben wel wat meer aandacht aan hem gegeven in het begin en hem inderdaad laten ruiken aan een luier en bij binnenkomst met de maxicosi, hem direct kennis laten maken. Maar het gaat echt perfect! Je moet inderdaad wel goed opletten en ze niet alleen laten samen. Dat doe ik overigens wel als ze in de box zit!
Groetjes, Femke
 
Wij hebben een labrador van 5,5 jaar oud en dit is helemaal geen probleem geweest. Toen we uit het ziekenhuis kwamen hebben we hem meteen aan mijn zoontje laten ruiken en hij heeft het zelfs over het gezicht gelikt (kraamhulp wel helemaal over de rooie...). Elke dag hebben we hem goed laten ruiken en mijn zoontje is nu 2 jaar en het zijn beste vrienden.
 
Als iedereen die een hond heeft en een baby op komst zijn/haar hond zou wegdoen, dan hebben we pas een probleem!!!
Let er gewoon op, dat je je kind noooooooit alleen laat met je hond, hoe goed het ook gaat. En laat je hond inderdaad zo snel mogelijk ruiken aan je kindje, dan is de geur bekend en kan 'ie gelijk beginnen met wennen aan de nieuwe huisgenoot! Sommige honden hebben wat last van jaloezie, dus houd ze echt in de gaten!

Succes ermee!
 
toen mijn zoontje (nu 3 ) geboren was .was onze boevier 5 jaar oud we hebben hem ook laten ruiken en ging allemaal prima ,al vond hij het in het wel een raar ding hoor zo`n babytje hahahaa en nu zijn het ook de dikste vrienden .ik zou me er geen zorgen om maken bouviers staan ook bekent als echte kinder vrienden . hou het gewoon goed in de gaten jij kent je hond het beste en je weet aan zijn reakties wel hoe hij zich voelt

succes
 
Ik snap niet dat jullie zo'n risico willen lopen met je kleintje. Je weet dat een hond onverwachte dingen kan doen en ik zou mijn baby daar nooit aan blootstellen. Je kan wel zeggen, ik laat ze nooit alleen, maar je weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Ik zou het wel weten: het is of een hond of een baby.
 
Terug
Bovenaan