hond

wat kunnen menesen het altijd beter weten
of weet ik het nou zelf niet??
ik heb een middelgrootte hond die best wel blaft als er iemand binnen komt
,nu wil ik hem als ik moet bevallen(wil zelf in het ziekenhuis) naar mijn ouders brengen (waar hij altijd mee heen gaat als we er heen gaan en hij wil bijna niet meer mee naar huis (dus heeft het echt naar zijn zin)

mijn vriends famillie is best wel bang voor dieren (honden katten alles)
dus denk nou laat hem gewoon bij mijn ouders een paar dagen ,zal hij nou echt in de gaten hebben of de baby er al 1 dag of 4 dagen zal zijn??????

en als mijn vriend familie op kraamvisite komt moet ik hem dan in de schuur doen ,is dan toch nog veel zieliger en dan wordt ie er helemaal bij weggehaald????????????

wat vinden jullie????????

en ben bang als ie thuis is en hij gaat zo blaffen dat ik helemaal gek van hem wordt en hem alleen maar afstraf
 
nou als ik je een raad mag geven is dit echt niet de beste aanpak hoor! ik denk dat je de kans loopt dat de hond jaloers wordt. Je kunt hem het beste betrekken bij de nieuwe huisgenoot, ligt natuurlijk wel aan wat voor karakter jou hond heeft. Dus zeker niet wegbrengen, en na 4 dagen terughalen. Gewoon op dezelfde manier met hem om blijven gaan als je nu doet, en juist een beetje extra aandacht. Laat hem voorzichtig aan de baby ruiken, zodat hij de geur herkend. Ik neem aan dat je vriends familie wel eens vaker komt toch?
Logischerwijs zou je dan nu ook al gek moeten worden van het geblaf.
p.s. we hebben zelf ook een hond en een baby

groetjes sandra
 
Hoi,

Het beste kun je al ruim voor de bevalling beginnen met minder aandacht geven aan je hond. Als de baby er dan is dan moet je juist meer aandacht geven zodat de hond de komst van de nieuwe huisgenoot als iets leuks gaat zien.

Veel succes, Nana 40w+3
 
Hoi,
Ook ik denk dat ht niet de juiste oplossing is. Je schoonfamilie zal toch wel vaker op visite komen als de kleine er is, dus als je hond na aantal dagen terug is en ze komen op bezoek dan moet ie toch nog naar schuur of in ieder geval mag ie niet binnen blijven. Ik denk dat je hond dat echt merkt dat ie teveel is als ie weg moet thuis en iedere naar de schuur moet.

Snap echt wel dat je de beste oplossing zoekt hoor en ik spreek verder niet uit ervaring want ik heb ook een hond en er is ook kleintje op komst, maar ik ga het op een andere manier doen en mijn hond overal bij betrekken.

Veel succes.

Groetjes Smargje
 
misschien kun je vragen als je schoon familie komt hem een botje of iets anders lekkers te geven. zo is hij stil en wordt hij gelijk beloond met iets lekkers. weg halen zou ik nooit doen. het is wel belangrijk om je kind goed op te voeden met een hond en grotendeels niet andersom. je baby bv. niet onverwachts voor zijn neus duwen om hem te wennen. laat hen zelf komen.
 
sorry wat een domme reactie weer he
moet er ook altijd weer bij
meestal weet ik van te voren als ze komen en breng ik hem naar mijn ouders

en de schoonfamillie bedoel ik tantes en ooms en neefe en nicht nou die komen mischien 2 of 3 per jaar

bedankt voor de normale reacties
 
Ja sorry, maar wij hebben ook een hond en die is deel van ons gezinnetje en ik zou hem nooit opsluiten voor niemand. Mischien hard maar als er familie zou zijn die bang is voor onze hond dan komen ze maar niet of ze zetten zich er maar over heen.
 
Terug
Bovenaan