hond

hoihoi
als t goed is hoort je hond bij je gezin sorry dat ik het zeg ik ken je situatie niet maar bij ons hoort de hond er echt bij tuurlijk zijn er regeltjes voor hem maar ik ga m niet minder behandelen als de baby geboren is doe k nu ook niet
ik betrek m overal bij hij mag van mij in de baby kamer komen en heb hem ook aan alles laten snuffelen
als je in het ziekenhuis gaat bevallen en je komt terug dan moet je zorgen dat je handen vrij zijn en hem als eerste aandacht geven net als je visite die dan komt hem gewoon aandacht blijven geven
dan krijgt ie niet t gevoel dat hij buitengesloten word
en jaloers word
hij zakt nu zeg maar in rang er is n "vreemde" in huis bijgekomen die nog kleiner is dan hem en die staat meteen boven hem voor iedereen is t wennen ook voor je hond

 
Hoi
Ik heb zelf een zoontje van 15 maanden, en een hond van 6 jaar die voorheen altijd alle aandacht van ons had. Ik kan aanraden om je hond juist de volle aandacht te blijven geven en hem of haar overal bij te betrekken, dat is voor ons de beste oplossing gebleken. En laat de hond de kleine maar een lik over de bol geven, daar wordt de kleine echt niet ziek van hoor. Bij ons zijn ze de grootste maatjes, waar de hond is is mijn zoontje en andersom ook. Kortom ik zou de hond echt niet wegdoen als je schoonfamilie komt, de kans dat je hond dan jaloers wordt is dan maar des te groter.
 
hoi

als er kraamvisite komt. eerst vragen of ze de hond willen aanhalen. anders kan ie jaloers worden. en als je vanuit het ziekenhuis komt met je maxicosie moet je eerst ff de hond aan de maxicosie laten snuffelen...of aan het kindje. wel voorzichtig, dat ie niet kan happen ernaar.
voor familie of schoonfamilie zou ik nooit een hond opsluiten. dan komen ze idd maar niet wat al eerder is vermeld.
vind ik trouwens geen rare opmerking hoor...maar zo denk ik erover.
ik hoop dat het allemaal goed komt tussen jullie hondje en kindje. wij hebben een poes, en dat is ook maar afwachten. een poes kan namelijk zo in de box enz. springen. dus moeten we er ook altijd bij zijn. ik zie wel hoe het loopt.
veel succes ermee en een fijne zw.schap!

groetjes v sandy
 
Ik werk zelf als kr.verzorgster en ik raad altijd aan om de hond erbij te betrekken. Zo geef ik meestal het advies om de 1e luier te geven aan de hond, de ene hond snuffelt eraan en loopt weer weg en de andere maakt het helemaal kapot, zo kun je de reactie van je hond een klein beetje uitlokken, ook laat ik de hond de baby likken (behalve op het mondje ivm bacterieen)zodat het goed kan kennis maken. Een hond valt natuurlijk nooit te vertrouwen bij een baby dus blijf er altijd bij vooral als er vreemden bij zijn, een hond kan dan heel waakzaam reageren als iemand bij de baby wilt komen.

Groetjes Sannie
 
Ik ben het er mee eens dat de hond nu eenmaal bij jullie familie hoort.En misschien is het wel het beste om je schoonfamilie in te lichten dat je de hond gezien de situatie er juist bij wilt betrekken.Wat dat aan gaat zijn honden net kinderen die heel veel aandacht nodig hebben maar ook vreselijk jaloers kunnen worden,en terecht natuurlijk want hij was voorheen de "enige" bij jullie.Inderdaad ook de hond eerst even laten begroeten door de kraamvisite,denk ik...want dat gebeurd normaal toch ook zo,blije hond rent af op visite en wordt even geaaid,maar dan moet het ook goed zijn.Als je denk dat het echt niet gaat met je schoonfamilie kun je de hond best een dag naar je ouders brengen,maar ik zou hem niet te lang weg brengen want dan zou hij de baby misschien wel als indringer zien.Bovenal,jullie blijven de baas,niet jullie hond!! doe wat jij het beste vind,jij kent hem het beste!!

groetjes en succes!!
 
Terug
Bovenaan