hond

ik heb wel eens gehoord dat je je hond juist niet extra moet verwennen en aanhalen als jullie baby geboren is.
want juist dan krijgt een hond het idee dat er iets bijzonders is.
dus gewoon normaal doen, tis toch ook allemaal heel normaal als er een baby komt.
ik ben zelf ook kraamverzorgster, en ik zie ook vaak dat ze de hond de placenta op laten eten, die mag je gewoon meenemen uit het ziekenhuis maar moet je wel om vragen. of inderdaad de eerste (poep)luier geven.
en verder doen zoals je normaal met je hond omgaat. en als je hond "gewend" is om apart gezet te worden als er bepaalde mensen op visite komen, zou ik dat ook gewoon blijven doen. maar ja als ze de hele week verspreid komen is dat natuurlijk ook niets. maar je zou wel kunnen plannen dat ze in een keer komen druk voor jou en de baby, maar dan ben je wel van een hoop moeilijkheid af, en is het minder zielig voor jullie hond.
ik denk dat het wel los zal lopen hoor. en wat je schoonfamilie betreft. ik heb zelf geen hond hoor... maar ik zou wel uitdrukkelijk tegen ze zeggen dat je het eigenlijk heel zielig vind om de hond steeds apart te zetten. ik ben zelf ook helemaal geen honden liefhebber, maar als dat tegen mij gezegd werd dan zou ik me wel een keer over die angst heen zetten, je komt tenslotte voor de moeder en de baby en niet voor de hond. en ik denk dat je familie echt niet vaker komt als de baby is... tenminste dat was bij mij ook niet terwijl ze in de zelfde plaats wonen.
nou heeeel veel succes ermee.
groetjes margreeth
 
ik wil ff reageren op die anoniem die zegt dat je die stinkhond maar weg moet doen.
jullie hebben zelf zeker nooit geen dieren gehad he.
en zo ja dan zijn jullie er vast nooit goed voor geweest.
zelf hebben wij ook een hond en ze hoort er helemaal bij, ik zou haar voor geen goud willen missen.
dus even voor de duidelijkheid:die hond is geen stinkbeest maar JIJ BENT ER EEN!!!
 
Toen ik 25 jaar geleden geboren ben lag de hond er bij! de hond acsepteerd het kindje dan ook meteen, laat de hond ook ruiken of de placenta op eten,
het lijkt goor maar je hebt er zelf later alleen maar plezier van.
wat je familie betreft, jammer dat ze bang zijn maar ze moeten er maar aan wennen.
veel geluk met je kindje
 
Terug
Bovenaan