Hongerige babyvoeding en NOG honger! HELP

Hallo dames,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Esje, ben bevallen op 24 juli 2011 van een kern gezonde jongen. Ik lees hier altijd mee, maar heb nog geen berichten achter gelaten. Voortaan doe ik lekker gezellig met jullie mee.

Ik heb hier een hele hongerige baby. Hy krijgt 5x 180+6 Nutrilon Forte, maar sinds een week halen we de 4 uur niet meer. Eerst was het zelfs 4,5 uurtjes, maar sinds een week heeft hy al na 3,5 uur honger. Tijd rekken met een speentje lukt niet altijd, want dan gilt hy alles bij elkaar. Hy sliep ook door van 11 tot half 7 maar nu wordt hy om 4 uur wakker en zie ik hem met zijn handjes in de mond. Hy is nu ruim 6 kilo, dus een flinke voor bijna 3 maandjes oud. Heb nu gelezen dat je 1 schepje bambix rijstebloem door de laatste voeding kunt doen, maar heb hier totaal geen ervaringen mee. CB zegt dat ik hem dat niet moet geven en moet wachten, maar zo kan het natuurlijk ook niet gaan.. Wat kan ik doen? Please help!

GROETJES!
 
Is het wel echte honger??

Wat ik bedoel is, hier hadden we ook veeeeeel honger, maar het blijkt maagzuur te zijn zeg maar. Verborgen reflux. Niet dat ik wil zeggen dat er iets mis is, maar hij wilde alleen nog eten, omdat het maagzuur van een legere maag meer irriteert en het drinken verlichting geeft.
Wij zagen een jongen die veel slikte tussen de voeding, melktong die eigenlijk niet weggaat, vaak de hik, onrustig.. En dus veel honger.
Dit is trouwens een voorbeeld, maar misschien zijn er meer dingen die ervoor kunnen zorgen dat ze hongerig lijken te zijn, maar dat er iets anders ten grondslag van de honger ligt.

Dus misschien eens langs de huisarts om te kijken wat er eventueel zou kunnen zijn en als er niets is, tsja misschien een sprong?? (ben ik nog niet in thuis, dus kan niet zeggen of hij daarin zit.. )
dat kan toch ook zorgen voor meer onrust..of een groeispurt...
 
Bambix erbij. En cb je rug op laten gaan. Ik ben met 10 weken met bambix begonnen omdat ik ook een rupsje nooit genoeg had. Inderdaad ook verborgen reflux maar ook gewoon heel veel eetlust. Ik deed 2 scheppen bij de laatste voeding. En heb ook een aantal weken bij elke fles een schep gedaan. Je moedergevoel zegt wel of het honger is of dat er meer aan de hand is. Dus ik zou het gewoon proberen met de bambix.
 
Nutrix/rijstebloem erbij doen. Dat mogen ze vanaf de 3 maanden. Bij onze oudste ben ik er ook al met de 10 weken mee begonnen. Op heb cb hebben ze makkelijk praten, die zitten niet met een huilende baby. De reden waarom het cb het afraadt is enkel en alleen omdat ze bang zijn dat je een dikke baby krijgt. Slaat nergens op hoor. Allebei mijn jongens hebben het gehad. De oudste is superslank en de jongste zit nu op het cb met zijn gewicht netjes op de lijn.
Dus als de wiedeweerga vandaag naar de supermarkt en iets met rijstebloem halen haha.

Suc6!
 
Of rijstebloem een goede oplossing is zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen. Maar volgens mij mogen ze rijstebloem vanaf 4 mnd hebben en volgens mij adviseerd het CB niet in eerste instantie ivm een angst voor dikke kinderen, maar zijn de darmen nog niet voldoende ontw. om zwaardere kost te verdragen. Als je zoontje er door last krijgt van krampjes zit je alsnog met een huilende baby. Heb je een schepje nutron al geprobeert? Dit mogen ze zeker hebben op jongere leeftijd en het vult ook.
 
Nutriton verdikt het voeding, dat hebben we geprobeerd. En hy vond het niet lekker want hy wou de fles 9 van de 10 x niet meer. Resultaat: harde ontlasting, krampjes ( die we bijna nooit hebben gehad ) en spugen met heel veel slijm terwijl hy bijna nooit spuugt.

Ik volg het advies van CB ook niet altijd.
@ reflux, hy hikt heel veel maar dat deed hy in mijn buik ook al haha. Hy is verder erg rustig, altijd vrolijk, maar als het bijna etenstijd is, kan je beter uit zijn buurt blijven. Dus ik denk dat het haast geen reflux is.

Moet ik dan ook een andere speen gaan kopen? Rijstebloem maakt voeding ook dik toch?
 
Rijstebloem maakt het idd ook dikker, maar of hij daar dan ook geen krampjes van krijgt. Mijn dochter ( 6 mnd) heeft in ieder geval een behoorlijke vaste ontl. als ze pap heeft gehad. En heeft dan ook maar om de dag een poepluier. ( zonder pap heeft ze het wel vaker).
Maar idd, om het CB nu keurig te volgen met alle adviezen?! Ik neem ook alleen adviezen van ze aan die ik denk dat het voor haar werkt. Heeft het CB niet verteld waarom ze het onverstandig vinden? Of is het zo'n bureau dat keurig uitgaat van schema's en gemiddelde?
 
Terug
Bovenaan