Hongerige babyvoeding en NOG honger! HELP

Hier ook een hongerbaby die met 10 weken al rijstebloem kreeg... ging ie eindelijk doorslapen van 10 tot 7. Poeh... als je nachten zo lang gebroken zijn omdat je baby honger heeft kunnen al die adviezen je rug op... Sven heeft er nooit last van gehad.
 
Pyama papje staat strak van het suiker, dan zou ik voor rijstebloem kiezen...
 
Houd wel rekening ermee dat rijstebloem ook een stoppende werking kan hebben. Daarbij loopt je de kans dat hij gewoon geen dikke voeding wil drinken. Mijn oudste had dat ook, hij vertikte het gewoon. Pas toen hij van een lepel kon eten wilde hij pap hebben. Hij sliep echter wel gewoon door met 8 weken.

Ik zou doen wat je gevoel je ingeeft.
 
Hey Esje,

Al ik dat zo lees dan is jou kleintje nog geen 3 maanden.Mijn dochtertje is vandaag 3 maanden en is 15 juli geboren. Zij krijgt nog geen eens 5 x 180 + 6 daar ga ik vanaf morgen mee beginnen omdat ze sinds een week ook niet meer genoeg heeft aan deze voeding. De forte voeding wat je geeft, is al voor hongerige baby als ik het goed heb. Ik zou dan wel standaard voeding halen en deze 'mijn eerste papje van Nestle' erin doen en dan eens kijken hoe hij dat pakt. Als je dit met de Forte doet mengen denk ik dat het dubbel op is en het te zwaar zal zijn voor het maagje. De pyama papjes zitten inderdaad vol met suikers en dat zou ik nog niet doen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wens je veel succes met het proberen.

Groetjes WEHE
 
Bedankt voor alle tips. Ik lees verschillende meningen. Wat ik heb gedaan is 1 schepje rijstebloem van bambix door 't laatste flesje, pyjama papje (ZONDER SUIKER). Hy sliep van 11 tot 7. SHOCK!
Normaal wordt hy om 4 uur wakker omdat hy honger had. Maar dit x niet. Hy had wel moeite met ontlasting, maar structuur/geur/kleur waren hetzelfde. Nu na een dag laat hy elke keer 30cc of 40cc staan. Dus misschien was het indd een sprongetje (ik geloof er wel in).

Bij ons op 't CB zijn ze best streng. Ze houden ook echt alle richtlijnen aan. Af en toe heb ik ook het idee dat ze gewoon weg niet luisteren, maar gewoon uit het boekje lezen. Ik luister naar mijn moedergevoel. Als het aan hun lag mocht ik hem niet eens Forte geven & moest ik hem minder voeding geven omdat hy anders te dik werd. Hy is nu 12 weken en ruim 6,5 kilo. Kan hem moeilijk honger laten leiden. Ach ja.

Sorry voor het hele verhaal en allemaal BEDANKT!

Heel veel liefs.
 
Even daargelaten of darmpjes pap al aankunnen bij 3 maanden: Ik denk dat je er echt niet wakker van moet liggen dat je kind er te dik van zou kunnen worden.
Onze oudste kreeg met 12 weken ook rijstebloem, is nu 9 en beslist niet dik met zn 1 meter 35 en keurige 28 kilo.
Tot zijn 2e heeft hij geen suikerhoudende tussendoortjes of drankjes gekregen (waarom zou je dat ook doen, een kind kent het niet, dus vraagt er niet om).
Nu sport hij veel, speelt heel veel buiten, zit weinig achter een beeldschermpje, snoept weinig en drinkt melk, thee en water ipv yogho en dubbelfris (op 1 pakje naar school en 1 glas bij thuiskomst na).
Al dan niet dik worden heeft m.i. met meer te maken dan een schepje rijstebloem in de melk.
 
Terug
Bovenaan