Hoogzwanger en mijn vriend vind mij niet meer mooi

<p>Ik ben 37 weken zwanger en mijn vriend vindt mij niet meer mooi. Hij zegt dat ik hangborsten heb en dat hij hoopt dat ik mijn buik snel wegtrain na mijn zwangerschap. Hij zegt wel dat jij van mij houdt, maar zijn opmerkingen doen le veel pijn :-( dat zeg ik hem ook, maar hij vindt dat ik me aanstel en dat hij gewoon eerlijk is. </p><p>Heeft hij gelijk en moet ik het maar naast me neerleggen of kan ik hier wel gewoon terecht boos om zijn? Aan de ene kant waardeer ik zijn eerlijkheid wel,  maar doet me gewoon zo'n verdriet om te horen.</p>

Je waardeert zijn eerlijkheid?
Het kost me veel moeite om niet allerlei onaardige dingen over je vriend te zeggen. Het is niet normaal dat hij dit soort dingen over je zegt. Hij moet je aanbidden, je bent een prachtige zwangere vrouw ongeacht de veranderingen die je lichaam doormaakt.

Wat gebeurt er als je een beroerte krijgt en je gezicht gaat hangen? Dan moet je plastische chirurgie? Of als X Y en Z… (ik zal je de andere vervelende voorbeelden besparen, maar je snapt het punt denk ik?).

De opmerkingen zijn onaardig, oppervlakkig en heel kortzichtig. Sommige dingen zeg je gewoon niet.

Ah wat naar zeg. Ik snap dat het je veel pijn en verdriet doet.

Ik ben nu zwanger van de 3e, 20 weken. Heb een buik en borsten vol striae en toch vindt m'n man me mooi. Ook hoogzwangere vond hij me altijd mooi en strak in m'n vel, ook al woog ik aan het eind rond 100 kilo (1.83 lang ben ik, maar toch..)

Eerlijk gezegd vind ik mezelf zwanger vaak mooier dan niet zwanger. Want zwanger zit je strak in je vel, is er geen flubberbuik. Na 2 kinderen heb ik -niet zwanger- echt wel vetjes op m'n buik enzo.

Weet je, zeg je vriend maar eens dat hij er juist van moet genieten nu je nog rond en vol bent, straks na de bevalling gaat alles pas hangen, is je buik één flubberboel en je borsten blijft ook weinig van over. Hij weet nog niet wat er komt over een paar weken, maar geloof me... de weken na de bevalling zijn juist de weken dat je er het minst mooi uit ziet...
Mijn man is gelukkig wel heel begripvol hierin, hij vond me net bevallen ook echt niet op m'n charmanst, vol flubbervetjes en bloed dat met soms zomaar langs m'n benen stroomde enzo ;) maar ach, hij wist ook dat dat er gewoon bij hoorde en na een paar weken werd het beter. Maar alsnog vond hij (en ikzelf ook) mezelf hoogzwanger alsnog mooier dan in de maanden na de bevalling.

Sorry hoor, maar ik vind hem totaal respectloos naar jou toe.. je draagt en schenkt hem verdorie een dochter of zoon en dan krijg je dit naar je hoofd geslingerd. Ik hou me in, maar jeetje dit is gewoon te bizar.

Sorry hoor, maar dan vind ik je vriend gewoon echt enorm respectloos. Erg onvolwassen om dat zo tegen je te zeggen. Ik weet niet hoe je zelf naar je lichaam kijkt en in hoeverre jij achter zijn “wensen” staat? Je zegt dat je het waardeert dat hij de waarheid zegt, maar ik denk dat hij van jou dan ook eens flink de waarheid mag horen. Namelijk dat je dit gewoon niet zegt tegen je zwangere vriendin/vrouw en je zo volgens mij alleen maar onzekerder maakt. Anders had je waarschijnlijk geen berichtje hier op dit forum gezet. Ik wens je heel veel succes met de laatste weekjes en ik weet zeker dat je prachtig bent, zowel nu als straks na je bevalling!

Tsja, op zich natuurlijk fijn dat hij eerlijk uitspreekt wat hij denkt, maar zegt hij dit soort dingen vaker? En uit zichzelf of als je zelf vist naar wat hij van je uiterlijk vind? Zegmaar een keer aangeven dat hij hoopt dat je weer je oude figuur terugkrijgt na de bevalling is één ding, er regelmatig over beginnen terwijl hij weet dat zulke opmerkingen jou pijn doen (en zeker in een fase waarin je er gewoon nog helemaal niets aan zou kunnen doen al zou je het willen) is natuurlijk behoorlijk bot.

Ik vind het sowieso ook niet erg aardig van hem om te zeggen dat jij je aanstelt, alsof iets minder pijnlijk wordt als iemand zegt dat je die pijn niet eens zou mogen voelen. Dat is toch alleen nog maar een extra trap nageven? Hij kan beter aangeven dat het niet zijn bedoeling was je te kwetsen met zijn opmerking, want ik kan me niet voorstellen dat dat zijn bedoeling was. Ook als hij nog altijd niet vind dat een hoogzwanger lijf mooi is (dat kan je immers niet afdwingen, al denk ik dat een leugentje om bestwil van zijn kant hier best zou mogen...), kan hij misschien beter zijn waardering erover uitspreken wat jij er allemaal voor over moet hebben om jullie kindje straks op de wereld te gaan zetten, en dan heb je de bevalling nog niet eens gehad! 

Blijft hij opmerkingen maken over snel een buik eraf trainen na de bevalling en hangtieten, dan zou ik wel echt ontzettend boos worden. En een aansteller genoemd worden vind ik altijd reden om boos te worden, alsof de gevoelens van jou er niet toe doen...

Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af of hij dan zo'n hunk is... Ik bedoel wat geeft hem het idee dat hij van je mag eisen dat je er op een bepaalde manier uit moet zien, en dat je je op een bepaalde manier moet gedragen? Dan kan hij beter een barbiepop nemen. Hoe vindt hij het als je dingen terug gaat eisen? Hij is het al niet eens met het verzoek zn vervelende opmerkingen voor zich te laten. 

Terug
Bovenaan