Hoogzwanger en mijn vriend vind mij niet meer mooi

Ik zal niet meer vertellen wat ik van je vriend zijn opmerkingen vind, volgens mij zijn er al genoeg reacties die dit aangeven en daar sluit ik mij volledig bij aan!! Wil je me een ding beloven? Als je wel weer lekker gaat sporten na de zwangerschap (en dat kan heel fijn zijn, ik vond het toen echt heerlijk) doe het dan alsjeblieft alleen voor jezelf, de endorfines en om te ontspannen, niet omdat meneer wil dat je er weer goed uit ziet. Want jíj bent het waard om in al je vormen gewaardeerd te worden, door jezelf en door je partner.

Wees trots op je lijf en blij met jezelf, dat mag je zeker zijn topmama.

Ik vind het beide kanten op gaan.
Ik zou ook heel erg gekwetst en boos zijn. Maar aan de andere kant zou ik het hem niet kwalijk nemen. Het is normaal dat als je lichamelijk verandert, door wat dan ook, de aantrekking minder wordt toch? Ik vind mijn man ook niet altijd even knap en daar ben ik ook eerlijk in. Betekent niet dat ik minder van hem hou en dat maak ik hem ook duidelijk.
Als hij van je blijft houden, ookal vindt hij je minder aantrekkelijk, dan zou er geen probleem moeten zijn. Je mag niet verwachten dat hij gaat liegen om jou beter te laten voelen. Wel kan hij het op een voorzichtigere manier brengen. En laten zien dat hij jou alsnog accepteert en waardeert ook op de momenten waar je misschien niet bent zoals hij zou willen. Dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Wel kun je hem duidelijk maken dat dit niet het moment is om een hoogzwangere emotionele hormonale vrouw mee te kwetsen! En ook dat hij niet van jou mag eisen dat je je buik er gauw van af traint ofzo!! want 1. Dat zul je zelf ook wel willen, 2. Dat gaat niet zomaar 3. Hij moet jouw ondersteunen ook in de periode na de bevalling die moeilijk gaat zijn en niet van jou eisen. Jij zult mss ook onzeker worden en teleurgesteld dat je niet je oude lichaam terugkrijgt en hij moet jou juist kunnen helpen om dat te accepteren.

Jeetje, wat naar voor je! Althans, dat is mijn eerste gedachte. Ik denk dat ik mijn vrouw buiten zet als ze zoiets zegt ? Ik weet natuurlijk niet precies de omstandigheden, maar je ben met je lijf een nieuw leven aan het creëren. Wat maakt het uit hoe je eruit ziet? Je man zou trots moeten zijn, zou ik denken? En natuurlijk hopen we allemaal dat we na een bevalling nog een een mooi lijf krijgen en we willen allemaal wel perfect zwanger zijn, maar ieder lijf is anders toch? Iedereen is mooi op haar eigen manier! Laat hem maar eens een paar maanden zwanger zijn, dan piept ie vast anders ? Maar goed, ik vind het persoonlijk niet ok en zou zelf heel boos en gekwetst zijn… Ik hoop dat hij ophoudt met deze dingen te zeggen en jij trots bent op je lijf en je buik ?

Mijn man noemt mij tijdens mijn zwangerschap bolletje pretvet? maar daar bedoeld hij niets naars mee wij leerde elkaar kennen toen woog ik 130 nu ben ik zwanger van de 3e weeg ik95 hij accepteerd mij zoals ik ben en hou ook van mij zoals ik ben
Ik zou idd eens gaan praten want zoals ik het lees komt het naar over wat vervelend is voor jou en jou ook onzeker maakt miszchien bedoeld hij het niet zo mannen kunnen nogal bot zijn zonder dat ze door hebben dat wat ze zeggen voor ons heel kwetsend kan zijn. Heel veel sterkte en geniet van het kleine wonder voor je het weet is hij/zij er!

[quote quote=10527229]Sorry hoor, maar ik vind hem totaal respectloos naar jou toe.. je draagt en schenkt hem verdorie een dochter of zoon en dan krijg je dit naar je hoofd geslingerd. Ik hou me in, maar jeetje dit is gewoon te bizar.[/quote]Dit zou ik getypt kunnen hebben. Echt respectloos.
Niets van aantrekken voor zover dat lukt xxx

Sorry maar ik vind dit echt niet oke. Ik begrijp ook totaal niet de reacties van de vrouwen die hier begrip voor tonen. 
Natuurlijk als je partner opeens heel dik of onverzorgd wordt en je spreekt elkaar daarop aan. Dan kan je er ook iets aan doen. En zelf dan kan je dat vriendelijker brengen.
Maar dat is totaal niet te vergelijken met een zwangerschap. Je kiest samen met je partner voor een kindje, de zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken. Dit is zwaar en een uitdaging voor jouw lijf. Alles veranderd. Hij zou trots op jou moeten zijn. Bedenk maar hoe hij zich zou voelen als zijn lichaam zo veranderd. Ik vind het egoïstisch, gemeen en koud. 
Ik zou dit echt niet tolereren. Ik vind het naar voor je. Wees trots op jezelf. Je bent hoogzwanger. 

Nou, ik heb me tijdens het douchen hier nog wat meer kwaad over gemaakt ;)
Laat hem op z'n minst zulke onaardige en onnodige dingen voor zich houden. Jij hebt het al zwaar genoeg met een zwangerschap voor jullie kind en dan moet hij je nog een rotgevoel geven?
Ik vond de veranderingen in mn lijf zelf niet altijd makkelijk, maar m'n man heeft me nooit het gevoel gegeven dat hij me minder aantrekkelijk vond.
Dus hoop dat je hem wel duidelijk kan maken dat je deze negativiteit niet verdient en ook niet nodig hebt.
Zo... Sterkte sterke vrouw xxxx

Terug
Bovenaan