Hoogzwanger en mijn vriend vind mij niet meer mooi

Eerlijkheid is fijn, maar er zijn bepaalde momenten in je leven dat je beter je mond kan houden... Het is gewoon schofterig om dat te zeggen, zwanger of niet.

Mijn man vond het niet woestaantrekkelijk. Maar vond mij nog steeds mooi en super bijzonder wat mijn lijf aan het maken was. Ik ben nu 2.5e week geleden bevallen van de 3e. M'n borsten hangen tot op de grond en m'n buik is een flubberzak. Ik voel me super onaantrekkelijk, maar m'n man vind mij prachtig. Als ik zeg dat hij gek is zegt hij, kijk eens wat jou lijf ons gegeven heeft! Die flubberbuik wordt vanzelf wel weer minder.

Dus je bent meer dan terrecht boos hoor!

Hij moet zich kapot schamen...
Ik kan mezelf gelukkig prijzen met een man die nooit zoiets zou zeggen en tot het eind zei dat ik mooi was. Dat gun ik iedereen... Mijn borsten zijn ook meer gaan hangen, maar diezelfde hangborsten voeden mijn dochter al 7 maanden. Hoe mooi is dat?
Ben benieuwd hoe hij het zou vinden als je zegt dat ie er niet uit ziet. Hoe durft ie...

Belachelijke opmerking van je vriend, kan echt niet hoor. Je bent zeker terecht boos. Ik heb het voorgelezen aan mijn vriend, die riep ook meteen dat kan echt niet.

Lieve toekomstige mama. Er is veel gezegd hierboven. Het is lastig aan te geven wat wijsheid is in je situatie zonder de gehele context te weten. Maar weet dat je lichaam een topprestatie aan het neerzetten is. Er gebeurd een wonder in je lijf. Dat is zo bijzonder op zichzelf. Wat een ander ook van je vindt of tegen je zegt, ik hoop dat je beseft dat je echt trots op jezelf mag zijn! En net als dat jij straks van je kleintje gaat houden zal dat andersom ook zijn. En uiterlijk speelt daar echt geen rol in.

Ik snap heel goed dat je je rot voelt. Hij mag blij zijn met wat voor werk jou lichaam moet verzetten! Wat een kracht er in zit en het mensje dat erin mag groeien. Als hij het niet mooi vindt om te zien, kan hij wat mij betreft best zijn best doen om de kracht van dit mooie lichaam te zien. Je bent mooi zoals je bent. Iedereen uniek. Ook jij!

Nou zeg, wat gemeen! Als hij niet gewoon naar je luisteren kan zou ik Maar eens wat minpunten van hem naar zijn hoofd slingeren. Respectloos!

Kijk, dat kan hij natuurlijk best vinden.. mijn vriend vind mij slank ook mooier en zo rond echt een stuk minder aantrekkelijk. Ik baal er ook van maar ben het met hem eens eerlijk gezegd. Ik mis mijn oude lichaam!
Aan de andere kant vind ik dat hij wel respectvol moet blijven en meer rekening moet houden met jouw gevoel. Zo lomp zijn is natuurlijk niet oké en daar mag je hem wel op aanspreken!

Terug
Bovenaan