Hopenlijk snel weer zwanger.... (@nonnon)

hey Denise,
ff onder ander topic kletsen ok? Wist zo geen andere titel, dus als jij dr een weet?

Tja bij jou moet t wel een miskraam geweest zijn, tis dat het dan rond je menstratie gebeurd dat je dan gaat twijfelen, maar alles wijst er eigenlijk wel op hé?

Heel herkenbaar je verhaal ook over dat je al een spruit rond hebt lopen, maakt veel goed, maarja je geniet daar zó van dat je dat gevoel weer/meer wilt hebben....
Hoe oud is jou dochtertje (ook al weer)?

Heb mn miskraam een plekje gegeven, zijn wel 2vriendinnen zwanger (zouden evenver zijn) en dat is soms wel ff confronterend, maar ben super blij dat het met hun wel goed gaat, maar daardoor denk je dr weer ff aan.
Een volgende zwangerschap zou een goed medicijn zijn...

Ik dacht 2wk na mn miskraam mn ei te voelen, maar afgelopen maandag wist ik zeker dat ik em voelde en tja.. niet echt genoeg (voor mijn gevoel) geklust, dus denk ook niet dat het 'raak' is. Lijkt me zowiezo sterk al zo snel.

Die ovulatietesten heb ik idd ook gebruikt en heb dr nu weer wat gekregen van die vriendin.
Aangezien ik mn eisprong duidleijk voel wilde ik ze eigenlijk niet meer aanschaffen, maarja heb ze gekregen, dus ga ze wel gebruiken.
Geeft je net ff wat meer zekerheid.
Maar onze tactiek bij de afgelopen zwangerschap was vanaf dag 7om de dag tot na de eisprong, dus mss is dat ook wat voor jullie?
Is jou cyclus wel beetje regelmatig? Hoop dat dat nu voor mij weer beetje word. Ik had em zo tussen de 28-31 dagen..

Tot schrijfs weer, gezellig.
gr. Sas

Hey Saskia,

prima hoor, om hier te reageren! Goede titel voor de topic  ook!
Wat goed dat je je miskraam al zo snel een plekje hebt kunnen geven. En dat dan twee vriendinnen ook zanger zijn, dat is inderdaad een dubbel gevoel hé. Je gunt hun het geluk ook zo erg en bent blij dat ht bij hun wel goed gaat, maar oooh, wat zou je zo graag ook als zwangere bij ze horen....... Ik zou over drie weken uitgerekent zijn van ons meisje* (ik heb het er best moeilijk mee, ben nog steeds aan het aftellen) en was samen met twee vriendinnen zwanger. De ene vriendin verwacht volgende week haar kleintje en de andere over twee maandjes. En de derde vriendin vertelde laatst ook dat ze al drie maanden zwanger is.... Ik ben zó blij voor ze , maar zie erg op tegen kraambezoek enz.

Onze dochter is nu twee en een half jaar. Ze is érg bezig met "baby in de buik", geboren worden enz. Ze had ook nét het besef dat mama een baby in de buik had, toen het mis ging. Ze ziet natuurlijk ook de dikke buiken van mijn vriendinnen en op het kinderdagverblijf hebben de meeste kindjes van haar leeftijd er een broertje of zusje bij.....

Een goede tip, om de dag klussen! Meestal voel ik mijn eisprong ook wel, maar net wat je schrijft, even voor de zekerheid controleren met en ovutest! Voor mijn zwangerschap was mijn cyclus ongeveer 33 dagen. Na de bevalling duurde het even voordat ik weer een menstruatie keeg, maar daarna was het weer keurig iedere 33 dagen. Behalve de afgelopen  cyclus dus......... Voelt ook wel een beetje onnatuurlijk om er methoden op na te houden voor het zwanger worden (om de dag klussen, ovutesten, cyclus uittellen). Bij de vorige twee zwangerschappen was ik daar totaal niet mee bezig en was ik "spontaan" twee maal bij de eerste ronde zwanger! Maar ja, alles is nu anders....

Dit weekend gaan we lekker Carnavallen in Limburg! Even er tussen uit met een aantal  vrienden! We bljven logeren bij andere vrienden, die in Limburg een flink huis hebben. Lekker bijkletsen en feesten. Ook de kids gaan lekker mee, dus dat wordt gezellig! Vandaag de tassen inpakken en het huis doorwerken (onze dochter is op het kdv) en morgen gaan we richting het zuiden van het land.

Groetjes van Denise

hai hai,
hoe was t carnavallen??? Was t gezellig?  Kun je nog dagje bijkomen of moet je morgen weer werken?
Wij gaan mss ff bij de optocht kijken, maarja.. das zon ontijd! Om 13.30uur, tja das net de slaaptijd van Jelte... Doe hem betijds naar bed, dus wie weet gaan we nog.
Het zou toch nog droog worden?

Kom ik vrijdagavond laat thuis, heb ik zon buik/mentratiepijn, dan ik weer ging twijfelen of dat mn eisprong was.
Denk het haast wel... Mn vriend ziek op bed, ik ben net weer beter, dus weet nu zeker dat t niets word deze maand!
Wanneer heb jij je NOD? Ik denk dus nav mn eisprong in t weekend van 7maart... zou cyclus van 6wk zijn.
Wel irritant dat ik niet weet wanneer ik het ga worden, voor de zekerheid de ob's maar meenemen overal naar toe.

Verder niet te melden hier! Ga mn kleine man verschonen... is echt nodig
gr. Saskia.

he meiden,
vinden jullie het goed als ik hier mee kom kletsen, op andere topics schrijven soms zo veel mensen dat ik het allemaal niet bij kan houden en kan volgen, jullie hebben mijn verhaal misschien al gelezen bij het topic kindje verloren.
We zijn nu inmiddels anderhalve week verder en lichamelijk begin ik me beter te voelen. Ik heb best last gehad van de nasleep van de ruggeprik en de narcose.
En dan de emotionele kant nog he! Het wisselt enorm per dag hoe ik me voel en soms zelfs per uur.
Wij hebben ook het advies gekregen om een menstruatie af te wachten maar ik weet niet of we dat volhouden.
Weet een van jullie of het normaal is dat ik nog steeds af en toe wat bloed verlies?
Ik heb natuurlijk een bevalling gehad en onder narcose is de placenta verwijderd, misschien dat het daarom wat langer duurt?
En dan een wellicht oliedomme vraag maar wat betekend NOD

Saskia, vervelend dat jullie allebei ziek zijn (geweest) moeten jullie weer een maand wachten, lijkt me moeilijk, je wil natuurlijk zo snel mogelijk zwanger zijn. Maar aan de andere kant ziek is ziek natuurlijk. Ik hoop voor je dat het droog blijft voor de carnaval, waar kwam jij ook al weer vandaan dan?
Wij slaan carnaval maar even over dit jaar, hoofd staat er niet echt naar.

Denise, moeilijk hoor als meer mensen in je omgeving zwanger zijn of bevallen zijn. Inderdaad de kraamvisite is wel confronterend hoor.
Mijn zus is een week voordat ik bevallen ben van André* bevallen van een gezonde zoon, ookal gun ik haar alle geluk van de wereld, soms is het gewoon moeilijk.
Voor mij duurt het nog even maar ik kan me zo goed voorstellen dat het zo moeilijk is om steeds iets dichter bij de uitgerekende datum te komen!

Voor jullie, nog veel plezier met carnavallen en ik hoop tot gauw hier!
liefs irma

Hey!

Alaaf!! Weer terug van de Carnaval! Was erg gezellig. Maar vooral lekker bijkletsen en lekker emotioneel zijn  met goede vrienden. Onze beste vrienden waren ook mee. Die hebben vorig jaar mei een zoontje met ernstig nierafwijking gehad. Het mannetje heeft al meerdere keren "op het randje " gelegen, maar gaat nu beter. Wel zwaar, hij heeft een sonde en veel verdere afwijkingen. Maar ja, carnavallen vond hij erg leuk!

Gezellig dat je mee komt kletsen Irma!

Mijn NOD (niet ongesteltzijn dag, naderende ongesteltheids datum) is volgens mij volgende week maandag. Dus in mijn wacht weken. Bleeeeeeeeeeeeeeeeeeh!!
Balen Sas, dat je ff niet weet waar je zit, in je cyclus. Inderdaad de OB in de aanslag houden!

Irma, ik had na mijn bevalling ook veel last van bloedingen. Maar dat kwam omdat er tóch nog een sukje placenta was achter gebleven. Kwamen ze na 6 weken achter!!! Dus had daarna nog een curretage. Toen heb ik og maar enkele dagen een beetje gebloed. Dus weet niet wat het bij jou kan zijn, maar bel anders je gynacloog op hoor!   Maar verder is je verhaal erg herkenbaar! Die wisselende emoties, heb het nog steeds! Het is ook niet niks allemaal!

Nou, ik ga even onder de douche, en vroeg naar bed! Het is de afgelopen dagen veel te laat geworden!

Groetjes!

He Meiden,
Carnaval weer achter de rug? Ik heb er niet zo heel veel van meegekregen behalve dan wat hossende verkleedde mensen door de straat. We leuk om te zien hoor maar dit jaar even niet voor mij.
Fijn nu weet ik ook wat NOD betekent, haha had echt geen idee!

Denise, lastig lijkt me als je in je wachtweken zit! Zo ver is het voor mij nog niet maar lijkt me lastig. We kregen het advies om een menstruatie af te wachten, ik weet eigenlijk niet waarom? Ben alleen bang dat ik zo lang niet meer kan wachten
De bloedingen zijn ver over. Ik had wel eens gehoord ja dat het bloeden ook kan komen doordat er een stukje placenta is blijven zitten. In mijn geval lijkt het me sterk omdat ik na mijn bevalling bijna een liter bloed was verloren en de placenta niet vanzelf geboren werd. Toen ben ik snel naar de OK gebracht en is de placenta verwijderd, hoe weet ik niet precies (narcose) maar kan me zo voorstellen dat het een soort curretage is? Dus ik neem aan dat ze wel goed hebben gekeken of alles weg was. 10 maart weer naar de gyn. dan vraag ik het wel even na, maar zoals ik al zei is het bloeden zo goed als over.

Ben vandaag even naar de stad geweest en heb mezelf maar eens goed verwend met een stapel nieuwe kleren. Geeft totaal geen troost maar toch was het wel fijn!

Tot schrijfs meiden!
Irma

Hoi Irma,

doe je goed hoor, jezelf eens even lekker verwennen! Je hebt gelijk, het verzacht de pijn niet, maar ja, we blijven toch meiden die een stukje emotie kwijt kunnen in het kopen van leuke dingen voor jezelf! Ik heb het ook gedaan hoor! (en doe het af en toe nog....)

Na mijn bevalling en curretage hoefde ik geen menstruatie af te wachten volgens de gyn.
Hij vertelde dat het iets "van vroeger" is en er geen medische reden is om "het " niet meteen weer te proberen. Wel vertelde hij dat het voor jezelf fijn kan zijn als je een menstuatie af wacht, zodat je weet dat je lijf er weer klaar voor is. En dan nog het emotionele stuk........
Zelf hebben wij wel even moeten wachten omdat ik na de bevalling met medicijnen moest beginnen om het risico van een neuraal-buisdefect (open rug/schedel) te verkleinen. Het duurt drie maanden voordat die medicijnen goed in je bloedbaan enz. worden opgenomen.

Tsja, die wachtweken zijn niet echt fijn..... die onzekerheid.... en ik  voel ieder krampje en pijntje als een komende menstruatie aan. Geduld is een schone zaak, zeggen ze! Doe mij maar iedere week een eisprong! Meer kans, en minder lang wachten! Hahaha!

Groetjes!

goeiemiddag,
maaandag, dinsdag en woensdag werk ik en heb weinig tijd en puf om te reageren, lees t wel ff snel, maar klap de laptop altijd snel weer dicht..
Nu is Jelte net weer wakker... dus hou t kort!

Dacht maandag ongsteld te worden, ene kant balen, maar aan de andere kant fijn dat t is gekomen zodat je 'door' kan.
Maar tis bij beetje gebleven, heel vaag. Tja tis ook na een miskraam allemaal anders, maarja ga nu gelijk in mn hoofd halen dat t mss ook wel innestelingsbloed zou kunnen zijn...   voel ook mn borsten beetje, maar die voel ik ook rond mn menstruatie.
Weet t dus ff niet, haha!

Bij de geboorte van Jens* en bij deze miskraam hoefd ik ook geen ongi af te wachten, vertelde ze mij. Dus gaan dr nu ook maar weer voor, je weet niet hoelang t weer duurt..

maak t verhaal later nog wel af, meneertje wordt ongeduldig!
gr. Saskia.

Terug
Bovenaan