Hopenlijk snel weer zwanger.... (@nonnon)

Bleeeeeeeeeeeeeh,

hier zijn vrijdag alweer de  rode duiveltjes gekomen. Heb er zó de balen van...... ben ook niet te genieten...... Deze ronde ook een cyclus gehad van 37 dagen. Moet ook niet langer worden.... Natuurlijk weet ik wel dat het, niet zwanger, zijn na drie ronden nog helemaal niet gek is, maar toch baal ik. Bij de andere twee zwangerschappen was  het in de eerste ronde al raak. Ook zou ik aankomende week uitgerekend zijn, en dat valt me emotioneel zwaar. Had toch een beetje gehoopt om rond de uitgerekende datum weer zwanger te zijn, alsof het alles toch een beetje "makkelijker" maakt, emotioneel dan. Mijn vriendin heeft woensdag een gezonde zoon gekregen en ik durf gewoon niet op bezoek te gaan...Misschien een beeje raar en ik weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel, maar ik kan op dit moment gewoon ff helemaal niet meer blij zijn.Sorry voor het geklaag!!!!!
Nou, op naar ronde 4, hoofd omhoog en maar weer door..........

Liefs van Denise

He meiden,
Fijn dat we toch regelmatig even met elkaar kunnen schrijven. Heb echt mijn dag niet vandaag, gisteren ook al niet. De rekening van de crematie van onze zoon viel op de deurmat. Dat is toch weer even een rotmoment. Het is zo confronterend he!
Daarnaast zijn we op de begraafplaats geweest en ik denk toch dat we daar een herdenkingssteentje willen. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik ben weer voor 50% begonnen met werken. Ik vind het heerlijk om weer aan het werk te zijn maar het is lichamelijk wel zwaar. Ik ben verpleegkundige en ik werk in de zorg voor mensen met een versandelijke handicap. Gelukkig heb ik hele fijne collega's!

@Saskia, wat moeilijk dat afwachten en vooral omdat je niet weet waar je klachten bij horen. Ik zal voor je duimen. Het zou geweldig zijn als je weer zwanger bent. Wij hebben onze eerste maand ook niet af kunnen wachten.. had ik ook niet verwacht. Je wil zo graag weer verder he!

@ Denise, He wat moeilijk, toch ongesteld. Lijkt me heel teleurstellend vooral na zo'n lange cyclus! Iedere dag dat het langer duurt krijg je toch meer hoop denk ik. En dan komt ook nog je uitgerekende datum eraan. Ik snap heel goed hoor dat je niet zo'n zin hebt in kraamvisite. Ik heb dat zelf ook. Natuurlijk gun je een ander ook zijn geluk maar je gunt het jezelf ook en dan is het niet eerlijk dat het je wordt afgenomen.

Veel sterkte allebei!
Liefs Irma

hai hai,

pff.. ons zit de dagen niet mee hé? Bah... gelukkig doet dit weer me goed.. alvast beetje voorjaar.
Denise wat kl*te van je ongi.. juist rond je uitgerekende datum.. dat heb ik ook met de 'jaardag' van Jens, dan hoor je toch gewoon weer zwanger te zijn?! Dat zou het emotioneel wel een stuk makkelijker maken idd.

Irma, wij hebben jens via het ziekenhuis laten cremeren en bij het uitrooien van het as waren we erbij, op een strooiveld voor kindjes.
Gaan hier verder nooit heen en hebben geen behoefte aan een herdenksteen oid, maar kan me voorstellen dat jullie dat wel hebben.

Ik vond het op een gegeven moment ook weer lekker om te werken, ik werk in de kinderopvang en extra confronterend met baby's, zwangeren en kids die naar je buik vragen...
Ik ben 2mnd na de bevalling weer volledig gaan werken, mijn advies, doe t rustig aan, anders krijg je mss later een terugslag en ben je verder van huis. Maar tis weer lekker om onder de mensen te zijn enzo hé?

Wb kraamvisite, bij ons was er echt een babyboom, bij buren, vrienden, collega's en kennissen en zijn ''gewoon'' gegaan. Om het maar niet uit te stellen en dat het zo alleen maar moeilijker wordt. En iedereen hield er rekening mee, dus dat was wel fijn.
Op het moment zelf vond ik het wel gaan, maar het thuiskomen van kraamvisite is moeilijk... Sterkte ermee Denise. Wanneer was jou uitgerekende datum???

Fijne zondag nog verder en werkze weer morgen?!
Gr. Saskia.

Hey meiden,

ik werk nu woensdag, donderdag en vrijdag dus heb nog twee daagjes vrij!

Mijn man en ik hebben onze Zus*  samen naar het cematorium gebracht.  Het uitstrooien hebben wij samen met onze dochter gedaan (2). Zij besefte nét dat ze er een zusje bij zou krijgen. Om het voor haar iets begrijpelijker te maken hebben we Zus* met 'n drietjes "uitgezwaaid" en een mooie ballon (Winnie the Pooh) op laten gaan. Onze dochter heeft dezelfde ballon op haar kamertje hangen benoemt zelf vaak dat haar zusje in de lucht is, bij de mooie ballon. We zijn van plan om elk jaar op de jaardag van Zus een gedenkballon op te laten. We zijn verder niet meer naar het kinderveldje geweest en hebben ook geen gedenksteen. Wel hebben we thuis een mooie uitgeholde  rozekwartssteen (passende bij het sterrenbeeld)  waar we een kaarsje in branden.
Wij hebben de rekening van de crematie naar onze uitvaartverzekering mogen sturen. Deze hebben toch het bedrag betaald, ondanks dat ons meisje nog geen 24 weken was. Dat was wel erg aardig van de verzekering. Misschien een belletje waard?

Ik weet dat we ook "gewoon" op kraamvisite moeten gaan. Uitstellen maakt het niet makkelijker. Het is alleen  de eerste keer weer......
De uitgerekende datum was tussen 1 maarten en 12 maart. Omdat ze geen schedeldakje had, was ze moeilijk op te meten. We hebben verschillende data gehad tussen de 1 en 12 maart.

Ik vond het ook heerlijk om weer aan het werk te gaan (na 8 weken). Maar inderdaad, rustig aan doen! Niet "vluchten"in je werk. En de slechte dagen blijven  komen en gaan, maar worden steeds een beetje minder. ( Al heb ik nu weer een paar rot dagen, héél emotioneel!)

Nou, we duimen gewoon dat we

Hallo,
Ik heb gisteren geïnformeerd voor een plekje in de kaboutertuin, een urnengrafje. Het is daar echt zo mooi. Heel veel knuffelbeesten, een hobbelpaard en een pergola met allemaal van die windhangertjes die geluid maken als het waait. Ik denk zelf dat ik het heel prettig ga vinden om zo'n plekje te hebben. De kosten vielen gelukkig wel mee, al maakt me dat niets meer uit.

Nu moet ik nog bellen om echt een datum te prikken maar hoe stom ook daar zie ik dus vreselijk tegenop.
We hebben wel al een bedankkaartje laten maken, we hadden zo ontzettend veel bloemen en kaarten gekregen dat het ons het makkelijkste leek om iedereen maar een kaartje terug te sturen. Een kennis van ons is vormgeefster en zij wilde dat graag doen, het is zo mooi geworden!

Gelukkig heb ik op mijn werk toch nog 3 weken zomervakantie in een goede periode kunnen krijgen. Alle vakantieaanvragen waren al goedgekeurd en ik had niks aangevraagd omdat ik half juni met verlof zou gaan. Nu ben ik lekker de laatste 3 weken van augustus vrij!

Alles goed verder met jullie? Ik ga vanavond weer 4 uur werken, lekker.
Tot gauw, liefs irma

hallo,
maandag is mn mentruatie begonnen.. helaas, maar had ook niet anders verwacht.
Ook was het dinsdag de 'jaardag' van Jens en hebben dr geprobeerd een leuke dag van t maken. De hele week ervoor was klote, maar dinsdag was gezellig.
Zijn naar safaripark geweest en savonds uit eten naar het pannekoekrestaurant.
Savonds kwamen mn ouders een bloemetje brengen en hebben wat gedronken.
Wel een rare dag, dat het al weer een jaar geleden is geweest allemaal.

Heb verder niet veel te melden, wens jullie een fijn weekend,
gr. Saskia.

Hey meiden,

Sas, balen van je ongi, maar nu weet je wel weer waar je bent in je cyclus. En goed om te lezen dat Jens* zijn jaardag toch een mooie dag is geworden. Jullie hebben het op een mooie manier herdacht.

Irma, mooie keuze, een kleine herdenkingssteen. Lijkt me inderdaad moeilijk om dat telefoontje te plegen, hoop dat het je is gelukt en dat jullie iets moois kunnen uitkiezen!

Verder probeer ik zelf weer positief te blijven. Genieten van het voorjaarszonnetje, de narcisjes en sneeuwklokjes, lekker met de kleine meid naar de kinderboerderij en vrolijke muziek opzetten. Af en toe mezelf ook een schop onder mijn kont geven om te kijken naar wat ik heb, en niet naar wat ik mis! Maar heb ook ovutesten bij sensitest bestelt...... mag de natuur toch wel een handje helpen!?

Fijn weekend!

Hallo dames,

Sas, mooi om te lezen dat jullie er toch iets van gemaakt hebben om Jens* te herdenken! Ik ga heel erg duimen voor je voor de volgende cyclus.

Denise, Je mag de natuur zeker wel een handje helpen. Die ovu-testen zijn er niet voor niks hoor. Als je dat prettig vindt moet je dat gewoon doen, ik heb het zelf nog nooit gedaan eigenlijk, misschien wel een idee-tje. Ik ben alleen zo bang dat de romantiek er dan een beetje af is als je weet op welke dagen je moet klussen. Wat is jullie ervaring? Je kunt er samen natuurlijk altijd wat van maken, ik bedoel het niet rot hoor!!

Ik heb nog steeds niet gebeld voor een plekje op de begraafplaats, stom he, het is toch weer even een drempel waar ik overheen moet!
Dinsdag op nacontrole bij de gynaecoloog. Heel stom misschien hoor maar ergens hoop ik zo dat hij zegt "he u bent weer zwanger", die kans is natuurlijk heel erg klein (lees nihil). Maar toch...... ik wil het zo graag.
Na dinsdag ga ik weer hele dagen werken. Ik hoor heel veel mensen zeggen, dat moet je niet doen of dat is veel te vroeg. Ik denk dat ik die keuze zelf het beste kan maken. Ik voel me lichamelijk wel weer goed, nog wel wat moe (of lui dat kan ook) maar ik heb zo veel zin om weer volledig te gaan werken.
Het emotionele stuk zal toch wel wat langer duren maar van alleen thuis zitten ga ik me ook niet zo veel beter voelen. Het is ook niet mijn bedoeling om me in mijn werk te gaan storten maar wel om weer even mijn gedachten te verzetten. Herkennen jullie dat? Het is natuurlijk pas 3 weken geleden dat ik bevallen ben en de ene dag gaat het een stuk beter als de andere dag. Gelukkig heb ik hele fijne collega's die mij hier ook een beetje doorheen slepen.

Ik vind het ook echt heel prettig om met jullie te schrijven, veel herkenning en gewoon even je gedachten op papier zetten is heel fijn.
Bedankt daarvoor! en tot schrijfs,
Liefs Irma

Terug
Bovenaan