houden jullie wel eens rekening met de eventuele uitgerekende datum?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Wij zijn bezig voor de tweede en zitten in ronde 3. Nu heb ik gekeken wat de uitgerekende datum is als we nu zwanger zouden worden en dat is eind augustus en dat is precies 2 weken voor de datum dat mijn zusje gaat trouwen.
Ik ben van mening dat je kindjes niet kunt plannen en dat het een wonder is dat je ze krijgt maar ik zit nu toch in een dilemma. Zullen we deze maand even stoppen of niet?

Van de eerste ben ik 1,5 week te laat bevallen en ze zeggen dat een tweede meestal langer zit dusss.
Ik ben een keer in de eerste ronde zwanger geworden dit werd een miskraam en toen werd ik in de derde ronde zwanger. Dus stiekem hopen we dat het weer snel gaat.

Wat is jullie mening?

Ik twijfel. Maar als ik lang na denk dan denk ik:
1.   Misschien word ik wel niet zwanger
2. Misschien beval ik nu gewoon met 38 weken
3. Misschien word het weer een miskraam
4. als ik deze maand stop moet dat eigenlijk ook de volgende maand want die zit dan ook dicht bij de uitgerekende datum.

o ja trouwen is voor ons heel belangrijk. Een nieuwe fase in je leven! Wij trouwen eerst en gaan dan samenwonen.

Ben heel benieuwd of jullie wel eens met de uitgerekende datum rekening houden

Liefs

ik houd er helemaal geen rekeningn mee.
als ik nu aan mag tellen, dan ben ik ergens eind augustus uitgerekend.
een maand waarin we al veel verjaardagen hebben, inclusief die van mezelf.
maar dat kan me niks schelen!

het is toch een groot wonder.. dat kun je toch niet uitstellen?

Hoi,

Dat vind ik een moeilijke vraag. Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Wat zegt je hart? Veel succes met je besluit.

In het begin dat wij probeerden zwanger te worden van ons 1e kindje dacht ik ook vaak, als ik nu zwanger wordt, dan ben ik rond die tijd uitgerekend, stel dat.... Maar na verloop van tijd dacht ik daar niet meer over na. Het heeft bij ons ruim 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was, het kon ons toen echt niet meer schelen wat er rond de tijd dat ik uitgerekend zou zijn, te doen was. Ik was zwanger, dat was het enige dat telde.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi !

Bij de eerste hebben we een maandje gewacht omdat we geen decemberkindje wilden (ben ik zelf en heb het nooit leuk gevonden). Dat is ons op het randje gelukt: onze dochter is op 27 januari geboren!
In september was ik weer zwanger en we wisten toen dat het tegelijk viel met een vakantie met mijn schoonfamillie in Frankrijk die al geboekt was. We hebben meteen gezegd: Jammer dan.
Nu ben ik weer zwanger en zijn mijn ouders rond mijn uitgerekende datum 40 jaar getrouwd en dat willen ze vieren met een weekendje weg. Zij hebben gezegd enigszins rekening te kunnen houden met een dochter die op knappen staat, haha.

In jouw geval is het natuurlijk anders. De bruiloft van mijn zus, oef, die had ik eigenlijk toch niet willen missen. Ik kan je er niet in raden, maar ik snap wel dat je heel erg twijfelt! Kan je er niet met iemand over hebben uit je vriendenkring?   Misschien zelfs wel met je zus. Kijken hoe zij er over denkt...

Sterkte met je beslissing,
Kaskes

Wij hopen zwanger te mogen worden van ons eerste kindje, datum maakt ons helemaal niets uit. Maar natuurlijk kijk ik wel vooruit: als het nu raak zou zijn dan zou ik dan uitgerekend zijn. merk wel dat ik het erg lastig vind om dingen voor volgend jaar te plannen. Mijn vriend is al volop vakantieplannen aan het maken, terwijl ik hoop dan zwanger te zijn en dan weet ik niet hoe ik me voel...

Mijn collega heeft twee kindjes die op dezelfde dag geboren zijn, twee jaar na elkaar. je weet  maar nooit....

Succes met zwanger proberen te worden!

Irene

hoi allemaal, wij nou ja ik was er vooral heel erg meebezig toen we nog niet echt de knoop doorgehakt hadden. we gaan in maart op wintersport en willen in juli nog heel graag een x naar een bestemming in het caraibisch gebied, maar ja nu ben ik heel blij dat we er voor gaan en die wintersport doen we gewoon nog. en ja die zomervakantie, we zullen zien, er komen nog zomers genoeg.
eind volgende week ga ik voor mn werk nog een x op studiereis en volgend jaar zie ik t wel.
maar ik ken het gevoel zeker dat je probeert te plannen, maar de natuur is niet te plannen.
dus afwachten...

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, erg leuk om te lezen!

Gisteravond nog maar weer eens met mijn man over gehad en we zijn tot de conclusie gekomen dat we een midden weg zoeken. Al bestaat die natuurlijk niet echt haha.
Maar we hebben besloten om het rond de eisprong niet om de dag te doen zoals we normaal doen maar een stuk minder.
Als ik dan toch zwanger word dan heeft het zo moeten zijn. Wel denk ik dat ik gelijk mijn zusje bel als ik zwanger mocht zijn. Zij heeft dan de eer om het als eerste te weten.

Toen ik ging trouwen is mijn zusje speciaal uit mallorca gekomen (van een stage) en toen ik zwanger van de eerste was is zij speciaal rond de uitgerekende datum in Nederland gebleven.
Dus eigenlijk ben ik eerlijk aan de beurt, al blijf ik het moeilijk vinden.

Om het nu al met mijn zusje er over te hebben wil ik eigenlijk niet. Niemand weet dat we weer bezig zijn.

Als we al langer bezig waren dan had ik er geen rekening mee gehouden.

Liefs

Hoihoi,
Nou wat een dilemma. Kan me goed voorstellen dat je twijfelt voor deze maand. Natuurlijk bestaat de kans dat je zwanger word, en je dan het trouwfeest half mee kan maken. Naar mijn mening kan je niet met een kind van twee weken de hele dag op een trouwfeest rondlopen. Voor jezelf erg vermoeiend (reken maar dat je die avond weinig borstvoeding hebt) maar vooral vind ik dat je het je baby niet aan kan doen. Al die mensen (en bacillen), lawaai, drukte, steeds op sjouw, niet fatsoenlijk kunnen slapen, ... Eerlijk gezegd als ik jou was zou ik deze maand gewoon lekker doorvrijen wanneer je zin hebt maar dan met condoom. Zodat je gewoon kan genieten van het trouwfeest van je zus. Of je de volgende maand wel of geen concoom zal gebruiken dat is natuurlijk weer een volgend dilemma.
Heel veel succes met beslissen!!! En natuurlijk alvast een heel mooi trouwfeest gewenst, en hopelijk word je snel zwanger!
Groetjes, Esther (mv Froukje 15mnd en in ronde 9 voor de 2de).

Terug
Bovenaan