Huilbaby of niet

Larissa1801

New member
Hey allemaal,

Ik moet dit even van mijn hart.

Mijn dochter is volgende week 8 weken en hoewel ik wel een beetje ritme lijk te krijgen huilt ze vaak. Ik ken de richtlijnen van een huilbaby maar wil jullie ervaring weten.
Mijn dochter huilt als de wakker wordt na slapen, vaak hazenslaapjes overdag, vecht tegen haar slaap en huilt dan. Net drie kwartier naar huis gereden van m’n schoonfamilie en alleen maar gehuild en kon haar niet troosten (zat naast haar). We zijn al een ruim een week overgestapt naar anti kramp voeding omdat ze ook huilde na de voeding.

Ik en mijn partner worden gek van het gehuil ook vooral omdat ze de eerste week na de geboorte urenlang gehuild heeft omdat door miscommunicatie tussen kraamzorg en verloskundige een paar dagen te weinig eten kreeg achteraf.
Ik zelf kan mijn verdrietig door frustratie grotendeels voor mij houden in tegenstelling tot mijn partner die erg geïrriteerd raakt door het huilen maar diep van binnen valt het mij erg zwaar en wordt ik dan onzeker en ik blijf altijd lief tegen haar want ze lacht heel vaak en dan kan je niet boos of verdrietig zijn want het is maar een baby die misschien niet veel begrijpt maar wel veel kan aanvoelen.

Heel soms heeft ze een goeie dag maar soms weten we het even niet meer en aan het consultatiebureau heb je ook niet altijd wat qua antwoorden en wil daarom graag van jullie tips of ervaringen weten hoe jullie ermee omgaan.

Alvast bedankt,
Liefs
 
Die van ons huilde ook standaard in de auto.
Maar normaal nauwelijks bij het wakker worden.
Die honger in het begin zal zeker niet geholpen hebben, maar als ze nu wel genoeg krijgt, zou dat over moeten zijn?
Spanningen van jullie zelf voelt de baby zeker aan, dat kan je niet helemaal voorkomen.
Geven jullie nu wel genoeg voeding, voor de baby om voldaan te zijn? Dus ik bedoel niet volgens de voorschriften, want die zijn gebaseerd op gemiddeldes.
 
Wij geven haar 120 ml en 4 schepjes en 6/7 eet momenten. We zouden eventueel nog op kunnen hogen en minder voedings momenten maar het voelt heel dubbel omdat ze ook soms sneller dan 3 uur ertussen komt (voedingsmomenten) en nog af en toe veel teruggeeft. 


we hebben een tijdje anti reflux geprobeerd maar daar raakte ze geobstipeerd van dus het was of teruggeven of obstipatie maar ze lacht wel na het spugen dus denk niet dat het daaraan ligt 
 
Hoe en waar slaapt ze? In bed? Het is vrij normaal dat ze hazenslaapjes doen, een slaapcyclus is 45 minuten. Het lukt ze niet altijd om er nog 1 achter aan te plakken. Soms kun je daar bij helpen? 


Ik zou het al heel knap vinden als ze in bed slaapt. Mijn zoon is 9 weken en slaapt alleen in de draagzak. Ben nu aan t oefenen maar t lukt nog niet echt om een slaapje in bed te doen. Hij huilt ook veel, is anderhalve week geleden geholpen aan zijn tongriem, daarvoor krijste hij uren. Dus er is vooruitgang maar ook nog steeds veel huilen. 


Je kan altijd eens naar een osteopaat ofzo gaan, die kan bijvoorbeeld kijken of er iets in haar lichaam niet lekker zit. 
En herkenbaar hoor van jou partner, mijn vriend heeft dat ook. Veel frustratie en irritatie mbt het huilen. Ik ben meer emotioneel dus jank lekker mee. Hij zal dat wel merken maar hee, ik ben ook mens en moe. 


Wat mij (meestal) helpt is dat ik echt denk, dag voor dag. Stap voor stap. Heb ook al een dochter die een echte huilbaby was en daarmee is het ook goed gekomen. Sterkte!
 
Weet niet of het in jullie situatie zo is, maar erge reflux kan ook slaapproblemen geven. Het  hoofdeinde van het bedje verhogen helpt dan iets. ( Geen wondermiddel)
En niet binnen 20 minuten na voeding neerleggen.
Verder zijn er diverse oefeningen om te helpen met de ontluchting. Met de beentjes fietsen, onderlichaam draaien, buik massage. Wel even de juiste methodes googlen.
Rugje tegen je borst, lichaampje buigen en beentjes naar je toe trekken.
De kinderarts geeft niet snel maagzuur remmers, omdat dat problemen oplevert met vitaminen opname.
Er kan wel bloedonderzoek worden gedaan, om op veel voorkomende problemen te testen.
Paracetamol helpt voor jezelf tegen de vermoeidheidsklachten.
Je zou voor de baby een paracetamol zetpil kunnen proberen. ( Ik ben geen dokter, heb alleen ervaring met slecht slapende baby.)
 
Hoi hoi!
Wat naar dat jullie dochtertje zoveel huilt. Ik zou een bezoek aan een osteopaat aanraden? 
Hier geen ervaring met een huilbaby maar ons meisje (nu 17 weken) schreeuwt het echt uit in de auto, pure paniek in haar oogjes te zien. Continue huilen tot we stoppen.
De osteopaat wist meteen de oorzaak, door de lange tijd persweeën bij de bevalling is er teveel druk op haar achterhoofdje en nekje komen te staan. Een groot deel van haar lijfje zat dan ook helemaal vast. Hier had ze enorm veel stress en pijn door! Na één behandeling is er al zoveel verschil te merken. 
Ook heeft ze verborgen reflux. Hierdoor wilt ze overdag het liefste rechtop gehouden worden en niet platliggen, al helemaal niet nadat ik haar gevoed heb. Ook zij lacht gewoon lekker vrolijk na spugen of zelfs na verslikken en hoesten. Dus dat een baby'tje lacht wilt niet zeggen dat er niks aan de hand is.
Een osteopaat kan bij allerlei problemen hulp bieden, ook bij huilbaby's! Er is vaak een achterliggende oorzaak voor het vele huilen. 
Als het één van jullie teveel is, praat er dan vooral over of probeer rust te krijgen zodat jullie meisje die gevoelens zo min mogelijk op pikt. 
Ik wens jullie het allerbeste en hopelijk merken jullie gauw verbetering op❤
 
 
Heey hallo lieve mama,
ik ben zelf nu mama van mijn eerste zoontje (bijna 9 maanden oud) hij was geen huil baby heel erg vrolijk en eigelijk nooit echt gehuild alleen voor voeding / luier verschonen. Nu af en toe nog voor dat die moet gaan slapen savonds, ik begrijp je wel ik heb het vaak met mijn zoontje nu aangezien hij dan niet wilt gaan slapen hierdoor word die ook erg druk en huilerig.. wat ik erg merk is dat wanneer dat is werd ik vaker erg geiriteerd want je denkt natuurlijk ook pfff .. het is fijn als je zelf even je rust kan pakken dat heeft iedere ouder wel, maar vooral belangrijk is rustig blijven, het kan zijn dat jou kindje ook erg gevoelig is voor prikkels .. je moet weten baby's voelen alles aan boosheid verdriet alles .. dus dit kan ook meespelen, als je erg onrustig bent neem even je tijd en doe mindfulness of even iets voor jezelf waar je je rust in kan pakken. Dit heeft mij ook erg geholpen, probeer toch je rust en regelmaat aan te houden het komt echt goed en ze zeggen ookal heb je een huil baby dat zou toch kunnen natuurlijk. (Meestal is het huilen het ergste tot 4 maanden) 
 
hoop je een beetje geholpen te hebben, je kan ook als ze wat ouder zijn zien of ze sprongetjes hebben dit is ook erg fijn hier is een app voor (ouders van nu, je betaald wel 4,99 maar komt echt meer te weten kan een dagboek bijhouden etc erg handig!)
 
succes & dikke knuffel top mama ?
 
Bedankt voor jullie tips en ervaringen. We hebben nu alvast een afspraak gemaakt bij een osteopaat om te kijken of dat helpt. 
 
Terug
Bovenaan