Huilbaby of niet

Hi! Ten eerste wat vervelend om te horen dat het niet zo'n fijne start is. Ik moet zeggen, mijn dochter is nu 18 maanden en sinds een maand of 14 kunnen wij pas genieten. Het komt vaker voor dat het eerste jaar, of net wat langer gewoon echt heel ingewikkeld en zwaar is. 
Onze dochter sliep bijna niet, ook hazeslaapjes, en absoluut nooit alleen in haar bed, dat was gillen/schreeuwen (helaas niet het lieve baby huiltje). In de auto sliep ze niet, in de box niet, in een nestje niet, in de kinderwagen niet, nergens. Wel sliep ze in de draagzak, maar ook heel kort en vaak gewoon op ons terwijl wij op de bank zaten. 
Wat ons heel erg heeft geholpen is Pepti melk geven, ze had een koemelk allergie, dat kun je ook proberen om te zien of het beter gaat, wij merkte een verschil direct na 1 a 2 dagen (soms duurt het een week tot een aantal weken). Nog steeds sliep ze niet veel, maar ze huilde wel iets minder (geen 18 uur per dag, maar 12 uur ;)).
Verder hebben we het volgende ook geprobeerd:
- inbakeren (hielp een week of twee en toen was ze eraan gewend en huilde ze gewoon weer verder)
- osteopaat (helaas slechte ervaring mee, maar heeft erg geholpen bij mensen om me heen).
- kamer donker maken (dit helpt nog steeds vaak) 
- veel naar buiten (frisse lucht maakt ze moe) 
- zelf hulp zoeken om ermee om te gaan (EMDR therapie - heeft mij enorm geholpen om beter tegen het huilen te kunnen)
- afwachten tot het beter wordt 
Met 14 maanden heb ik eindelijk de eerste nacht doorgeslapen, dus luister alsjeblieft niet naar alle mensen met baby's die na 2-6 weken al doorslapen. Ze huilt nog steeds als ze wakker wordt en ze huilt zichzelf nog steeds in slaap maar ze slaapt wel lekker in haar eigen kamer en is verder een ontzettend blij kind, wie had dat gedacht! 
Hopelijk gaat iets hiervan je helpen en misschien is het iets anders, het is gewoon enorm zoeken en uitzitten, helaas. Blijf sterk in je relatie samen door er af en toe even samen uit te gaan. :) 
Het wordt echt beter!
 
 
Hey allemaal,

Ik moet dit even van mijn hart.

Mijn dochter is volgende week 8 weken en hoewel ik wel een beetje ritme lijk te krijgen huilt ze vaak. Ik ken de richtlijnen van een huilbaby maar wil jullie ervaring weten.
Mijn dochter huilt als de wakker wordt na slapen, vaak hazenslaapjes overdag, vecht tegen haar slaap en huilt dan. Net drie kwartier naar huis gereden van m’n schoonfamilie en alleen maar gehuild en kon haar niet troosten (zat naast haar). We zijn al een ruim een week overgestapt naar anti kramp voeding omdat ze ook huilde na de voeding.

Ik en mijn partner worden gek van het gehuil ook vooral omdat ze de eerste week na de geboorte urenlang gehuild heeft omdat door miscommunicatie tussen kraamzorg en verloskundige een paar dagen te weinig eten kreeg achteraf.
Ik zelf kan mijn verdrietig door frustratie grotendeels voor mij houden in tegenstelling tot mijn partner die erg geïrriteerd raakt door het huilen maar diep van binnen valt het mij erg zwaar en wordt ik dan onzeker en ik blijf altijd lief tegen haar want ze lacht heel vaak en dan kan je niet boos of verdrietig zijn want het is maar een baby die misschien niet veel begrijpt maar wel veel kan aanvoelen.

Heel soms heeft ze een goeie dag maar soms weten we het even niet meer en aan het consultatiebureau heb je ook niet altijd wat qua antwoorden en wil daarom graag van jullie tips of ervaringen weten hoe jullie ermee omgaan.

Alvast bedankt,
Liefs


Mijn dochtertje van nu 12 maanden had verborgen reflux
Sliep in het begin heel slecht, misschien maar 2 uurtjes op een dag heel veel huilen ook
Gaan de flessen drinken wel goed? Als dat ook niet zo lekker gaat kan dat een symptoom daar van zijn
Sterkte ermee!
 
Terug
Bovenaan