Huilbaby

<p style="text-align: left;">Hallo iedereen,</p><p>Mijn kind is 9 weken en is een krijsbaby. Wat vervelend is, is dat ze de hele dag op de hand wil en ook al doe je dat, dan huilt ze toch. Ze houdt echt van aandacht en ik trek dat niet. Ik moet ook gewoon mijn huishoudelijke taken doen en ik kan ook niet steeds rondlopen met een draagzak want dat vindt ik ook zwaar. Wat kan ik hieraan doen?</p>

Een rust gevend muziekjezoals zee geluiden golven of iets? En het uit zitten. 
Ik ben zelf niet van het laten huilen nou moet ik zeggen dat die van mij niet huilt alleen bij honger en vieze luier. Maar ik ken iemand waar de baby wel veel huilde maar wat daar was Gaat de sprongetjes dicht opelkaar zaten misschien naar zo therapeut ben geen voorstander van maar misschien werkt het 

Wat vervelend dat je een huilbaby hebt. Weet je ook waardoor t komt? Je zegt dat ze rechtop gehouden wil worden.. is het geen reflux? Dan vinden ze plat liggen namelijk echt niet fijn. Op deze leeftijd is het nog niet echt het aandacht.. eerder geborgenheid. Maar dan zou je kindje niet persee de hele tijd huilen. De oorzaak vinden van het huilen kan je helpen. Ben je al bij de huisarts geweest? Of bij t consultatiebureau? Evt een ostheopaat? Zo ja, wat zeggen die? Is het een echte huilbaby zonder oorzaak? Dan zou je de cyclus moet doorbreken en zorgen dat er weer een regelmaat en vooral veel rust in komt. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Ik weet hoe vervelend een huilbaby kan zijn..
En als je het niet meer trekt, schakel hulp in. Iemand die je kan ondersteunen met de huishoudelijke taken, de baby even kan overnemen van je zodat je even tijd voor.jezelf hebt om op adem te komen.. 

Sterkte en succes!

Je kindje is pas 9 weken, dus logisch dat ze dicht bij mama wil zijn. Ja, dat is vermoeiend, maar heel normaal. Ik snap dat je je huishouden wil doen, maar je kind heeft je nodig. Heb je enig idee waarom ze huilt? Krampjes, vermoeidheid, reflux? Valt ze tijdens het wandelen niet in de kinderwagen in slaap?

en om heel eerlijk te zijn laat ik haar nu ook gewoon huilen in haar stoel. Vandaag is ze 2x in slaap zo gevallen. Ik kan haar echt niet de hele tijd optillen.

[quote quote=10314849]Ze heeft idd reflux. In de kinderwagen ligt ze niet want dan wordt ze steeds wakker. Maar in de draagzak slaapt ze als een roos[/quote]
Heb je daar medicijnen voor? Waarschijnlijk heeft ze pijn en huilt ze daarom. In de draagzak slaapt ze dan zo goed, omdat ze bij je is. Leeg eens een gebruikt shirt van jou in bed, de box of de kinderwagen. Dan ruikt ze je geur en gaat het misschien wel.
Lijkt me verstandig om voor jezelf hulp te gaan zoeken, want het klinkt alsof je een soort burn-out hebt. Je dochter kan er niets aan doen. Ze is gewoon nog klein, heeft pijn en is waarschijnlijk oververmoeid 

Als ze reflux heeft hoop ik dat ze daar inderdaad dan voor behandeld wordt. Mijn moederhart breekt door jouw reactie.  Ik weet dat het niet makkelijk is, maar ze doet het niet om jou te pesten ofzo. Leg eens een dubbel gevouwen handdoek onder het matras in haar kinderwagen/bedje. dan ligt ze wat schuiner en stroomt de maaginhoud minder makkelijk omhoog. Krijgt ze haar voeding al ingedikt? Dat helpt vaak ook heel goed. Het klinkt mij inderdaad ook alsof het je allemaal teveel is, dus ik zou je aanraden om hulp te zoeken. 

Terug
Bovenaan