Huilen bij ontlasting

Goedemorgen allemaal,

Ik heb best wat topics gelezen, maar de meeste zijn al een paar jaar oud. Vandaar dat ik het even wil vragen.

Mijn dochter van 4 weken huilt ontzettend veel tijdens het doen van haar ontlasting. Zo veel dat ze soms zelfs paars word. Dit nu al 2 weken. De eerste 2 weken na de geboorte ging het wat beter. CB heeft als advies gegeven om over te stappen naar omneo van nutrilon. Huisarts heeft aangeraden om extra water toe te voegen in de fles.

Haar ontlasting is ongeveer 3x per dag en gewoon zacht. We hebben vanaf begin infacol gebruikt. Week mee gestopt en sinds 2 dagen weer begonnen. Ze laat nu wel windjes, maar volgens mij doen die ook af en toe pijn. (Ik denk krampjes). Ze laat trouwens vanaf de geboorte niet veel boertjes.

Ze heeft ontzettend veel pijn en kan er niet meer tegen. Niemand wil ons zien. Alles verloopt telkens telefonisch. Ben ten einde raad. Wil dat het zsm stopt.

Iemand ervaring of tips?
 
Wij hadden dit ook, maar pas later bij 3 maanden ineens. Maar onze zoon had ook wat hardere ontlasting en 1 keer per 3 dagen. Bij ons hielp Orthiflor start. Hij was hier wel erg gevoelig voor maar 1 mespuntje in 1 fles per dag was al voldoende om hem te helpen.
Verder hielp masseren ook, of de speen in doen tijdens het poepen. Misschien heb je er wat aan :)
 
[quote quote=10575050]Wij gebruikten sab simplex tegen de krampen. Hopen dat jullie snel verlichting krijgen.[/quote]


ik heb overal gezocht naar de Sab simplex. Het is alleen op bol.com verkrijgbaar zag ik. Weet niet of het wel betrouwbaar is?
 
Inderdaad alleen via bol of in Duitsland te koop.
Ja het is betrouwbaar. In DL is het een normaal middel tegen krampen.
Bij ons hielp tegen de krampen. 10 druppels per voeding
 
Terug
Bovenaan