Huilen bij ontlasting

Wat super rot voor jullie! 
mijn zus had bij haar jongste dat hij als baby vanaf de geboorte eigenlijk al niet in een luier wilde poepen. Hij hield het dus heel vaak lang op tot de luier uit ging en dan ging hij los. Wat hem hielp was hem met de rug tegen je aan houden en met je handen onder zn knietjes vasthouden terwijl je zn knietjes hoger dan zn kontje houdt. En dan boven een potje of luier of iets, en dan ging hij vaak meteen poepen. 


bij mijn zoontje (4 wkn oud die wel in luier poept) helpt die houding tegen de krampjes en er komen dan soms wat meer windjes uit. Misschien dat die houding bij jullie ook helpt. 


en nog een houding; hem op zn buikje over je benen heen, waarbij zn buikje op je ene been leunt. Dan met je hand zachtjes op zn rugje hem heen en weer schommelen zodat zn buik door je been gemasseerd wordt. Als het goed is duurt het even voordat hij die houding accepteert maar na een paar minuten zie je de ontspannen en gaan de beentjes hangen. Die van mij valt soms zelfs even in slaap zo.
 
veel succes, hopelijk helpt de osteopaat inderdaad!
 
Hoi,
 
mega vervelend. Zoals ik het altijd zei " shitty".
 
onze zoon heeft vanaf de geboorte  moeite met poepen. Ook de supstantie neemt meerdere vormen aan binnen 1 week. Waarschijnlijk mama's genen ?. 


hier werd ook van alles  door de doctoren geroepen. Extra water geven( ik gaf hem volledige borstvoeding) lactulose, inflacon, sabsimplex, kamille thee of nee doe maar rooibos thee etc etc. Niets werkte eigenlijke echt goed. En vooral de lactulose is rotzooi. 
Al snel kwam ik er achter dat hij kleine kloofjes in z'n kringspier had. Zeer pijnlijk en dat was bij ons de reden van het krijsen tijdens de ontlasting. Onze zoon is inmiddels bijna 2 en heeft helaas nogsteeds zo af en toe kloofjes en zijn ontlasting verschild van dag tot dag. 


kloofjes smeren we in met tepelzalf. En zink.
 
goet,
R
 
Terug
Bovenaan