huilen..

A

Anoniem

Guest
mijn dochtertje is nu bijna 6 maanden. Ze is een super lieve tevreden beby, echt ongelofelijk! Ze huilt echt nooit! Die keren kan ik op 1 hand tellen...
maar gisteren was het dus wel raak!
Ik nam haar uit bed om 16.00 uur en er was nog niks aan de hand, ik kom beneden en wil haar even in de box leggen om een fles te maken...nou, schreeuwen!!!! Echt zoooo verdrietig!!! Ik heb haar meteen weer gepakt en na even kalmeren was ze stil, maar ze bleef wel heeel dicht tegen me aan liggen.
De fles gegeven en na de fles zeker een half uur met haar op de bank geknuffeld, ze was zoo aanhankelijk...
Daarna heeft ze zelf even (zeker 3 kwartier) gespeeld, en was ze ook heel tevreden.
Maar toen begon het dus weer, schreeuwen!!!
ondertussen had ik haar al 3 keer de temperatuur opgenomen maar ze had geen koorts (37.6), wel is ze heel erg verkouden... En steeds meer aan het kwijlen...misschien nu toch eindelijk tandjes?!?!
Uiteindelijk is ze om 19.00 uur snikkend tegen me aan in slaap gevallen...zoooo zielig... bah kon wel huilen..hahaha...
Toen heb ik haar even (op goed geluk!) in haar bedje gelegt en dat ging goed. Wij even snel gegeten en haar om 20.00 uur beven lekker   rustig haar laatste fles gegeven en toen weer in bed gelegd.
Gelukkig ging het vannacht wel goed, ze heeft alleen rond 1.00 uur zeker een half uur liggen "spelen", maar daarna is ze gewoon weer in slaap gevallen..

Ik ben altijd vrij rustig, maar ik betrapte me er zelf op dat ik er helemaal zenuwachtig van werd gisteren! dacht ook meteen: ooo als dat vannacht maar goed gaat..en wat als dit? en wat als dat? Pffff werd echt heel onzeker in 1 keer (ddar heb ik wel vaker last van, maar ik voelde me zo machteloos)
Volgens mij is het echt een combinatie van verkoudheid, en tandjes...en ze was ook nog eens doodmoe door dat huilen natuurlijk.
Ik heb ook ergens (hier denk ik..) gelezen dat er rond de 6 maanden weer een sprongetje aan komt, maar daar heeft ze tot nu toe nog nooit zo'n last van gehad..

Och ja, komt wel goed allemaal! Wilde gewoon een mijn verhaal kwijt, is wel eens lekker af en toe!
Ik hoop dat het vandaag goed gaat en dat ze weer een beetje zichzelf is want ik vind haar zooo zielig...pfff....en erg vermoeiend dat huilen!

Wat is dat dan ineens vreemd he als ze "zoveel" huilen, Isabel huilt bijna ook nooit en als ze het dan ineens op een gillen zet dan moet er haast wel iets zijn.
Ja wie weet tandjes, een sprongetje. Het kan vanalles zijn.
Sterkte met je kleine meisje.

Groetjes Sharon

hoi 4dec.

bij mij is het ook sinds eergisteren raak, hij begint ook ineens te kwijlen en is erg aanhankelijk en huilerig, ik weet niet hoe het komt messchien  het sprongetje of toch dan de tandjes, ik ben ook regelmatig aan het temperaturen maar dat is het niet, ik wordt er ook wel nerveus van als hij zo verdrietig is, is ook zo zielig........., maar ja we wachten wel weer af wat het is, in het boek staat idd dat ze rond deze tijd een sprongetje hebben.

succes met de kleine!

groetjes susanne

Hoi 4 dec.
hoe is het nu met jullie?
Heb jij ook dat boek 'oei, ik groei" daar in staat een 'moeilijke' week aangegeven rond 26 weken..............
natuurlijk zijn boeken richtlijnen en is ieder kindje uniek, maar bij Isis herkende ik wel dingen uit dat boek (huilen, humeurig en hangerig bij de 4,5 maand  sprong) al is dat boek erg negatief, terwijl het erg mee viel..(volgens dat boek heeft vooral moeder het zwaar te verduren, over vaders word amper gesproken, vond mijn man niet okay)
komt goed,
x Esther

Nou, vandaag gaat het gelukkig...tot nu toe! Hoop dat het alweer een beetje over is, want ik vond het echt zielig..
Dan krijg je ineens heeeeeel veel respect voor moeders en vaders waarvan de kinderen altijd veel huilen en snel vanslag zijn hoor! (respect daarvoor had ik toch al hoor, maar  als je eigen kind dan eens een dag van streek is weet je helemaal wat het is!!) Echt niet makkelijk...
Ze is altijd super vrolijk, nergens problemen mee maar dan zie je pas hoe vermoeiend een huilende baby is...
Op het kdv hebben we ook baba's die meer huilen en ook dat vind ik zielig en moeilijk, maar bij je eigen kind is het toch weer anders he, dat doet je echt pijn.  

ik heb net even bij het kruidvat tijmsiroop gehaald,is vanaf 6 maanden dus dat mag ze nu wel hebben. Hoop dat dat de verkoudheid een beetje verlicht.
Ik heb het boek "oei ik groei" ook, heb er in het begin wel veel in gelezen maar nu eigenlijk nooit meer omdat het altijd zo goed gaat.
Het zal wel een combinatie van een sprongetje, verkoudheid en tandjes zijn denk ik...zeker weten doe je het bij die kleintjes helaas toch niet..

Hoi,
Getverderrie, Daan heeft al 3 dagen een 'baal'dag! Hij huilt normaal ook weinig, maar...hij is bijna 26 weken en ik herken ook veel dingen uit het boek "Oei, ik groei" Troosten zit er niet in, alleen maar bij mij in de armen willen hangen. Flesjes gaan ook moeizaam nu. Pff, ik vind eht wel vemoeiend eigenlijk. (is dat erg om te zeggen?) Hij slaapt elke keer overdag maar 1 uurtje om het vervolgens weer op een brullen te zetten. Heel sneu...dikke tranen over zjn wangentjes... en bekaf van het huilen. (en slapen? NIET!) Tandjes? Ik kan het nog niet voelen, dus dat denk ik niet. Zijn eerdere 'sprongetjes' heeft hij ook niet veel last gehad, maar deze hakt er wel in!
Nu brult ie ook, ik ga naar hem toe.

SUCCES!
xAnita

Volgens mij heb ik iets te hard geroepen dat het goed gaat...ze ligt nu in bed en begint dus net te huilen... (nog niet echt, meer wat "zeuren")...
Oooo hoop zo dat ze in slaap valt ...
Wilde net gaan strijken

Nee Anita dat is echt niet erg om te zeggen hoor! Ik snap je helemaal!!!!
Bah, ik word er helemaal zenuwachtig van !
Jij ook Succes ermee en eerlijk gezegt ben ik stiekem wel een beetje blij dat ik niet de enige ben op dit moment (je snapt wel wat ik bedoel he..), toch wel "fijn" om te horen dat het er nu gewoon een beetje bijhoord...

Liefs 4dec

Terug
Bovenaan