huishoud puinhoop

Is het normaal dat je met een kleine baby (bijna maand oud) echt nergens toe komt in huis. De was en eten lukt net, alleen was opvouwen niet. Heb al twee weken niet stofgezogen. De w.c.... nou ja, 1 a 2 x per week. Ik voel me ook gewoon erg moe en als ik tijd heb, komt er dus ook niet veel uit mijn handen.
Wilde alleen even weten of ik niet de enige ben :)
 
Hoi hoi,

Je bent zeker de enige niet hoor! Ik had dat ook in het begin en zeker als ze nog zo klein zijn heb je je handen er aan vol en leef je van voeding naar voeding! Bovendien heb je net een topprestatie (bevalling!) geleverd en daarom kun je beter je lichaam wat rust gunnen en dan ook een tukkie gaan doen als de kleine slaapt!
Misschien heb je een lieve moeder/schoonmoeder/vriendin of buurvrouw die je willen helpen met de belangrijkste dingen? Ramen lappen kan ook over een paar weken hoor!
Een troost: Het wordt beter hoor, als de kleine wat minder voedingen krijgt en zich beter alleen kan vermaken, dan zul je zien dat je weer wat meer aan jezelf en je huishouden toe komt!
Sterkte, en geniet lekker van de kleine!

Groetjes Nadia
 
Ja dat is heel normaal, geloof me, het is een erg drukke tijd en je bent echt niet de enige. Door de onderbroken nachten en de naween van je zwangerschap en je bevalling heb je lichamelijk ook veel minder energie. En je leven aanpassen aanje kleintje kost ook energie. Misschien kun je (tijdelijk) een schoonmaakster zoeken. Of als dat financieel niet lukt hulp vragen aan familie of vrienden. En anders maar even accepteren dat het een rommeltje is, het is niet anders. Probeer in de tijd die je voor jezelf hebt niet alleen het huishouden te doen, maar neem ook tijd voor jezelf. Dan haal je de schone onderbroeken maar even uit de was met strijkgoed.
 
nee je bent echt niet de enige mijn dochter is nu 5 weken en ik heb ook het gevoel dat ik nergens echt meer aan toe kom, maar ik probeer wel zoveel alles een beetje op zijn beloop te laten zodat ik mee niet al te druk ga maken om het huishouden en probeer toch echt op en top van die kleine te genieten.groetjes cal.
 
ik had het geluk dat mijn moeder elke week langs kwam om te helpen. Anders kwam er hier ook niks van terecht.
En de dagen dat ze er niet was, dan was het wat rommelig. Maakt toch niks uit, die kleine is het belangrijkste.
Geniet ervan!!!
 
Hoi,
Ik vond het ook erg moeilijk om mijn huishouden te doen, voor de baby werkte ik (meer dan) fulltime en had er dus geen tijd/zin/interesse voor, nu ben ik 6 van de 7 dagen thuis en is een redelijk netjes en schoon huis wel prettig
Wat ik heb gedaan is:
Een schemaatje gemaakt:
-maandag keuken
-dinsdag boven
-woensdag douche + wc
-donderdag vuilnis,tuin, klusjes
-vrijdag werken
-zaterdag kamer
Ik doe dan op zo'n dag zoveel als ik op dat moment zin/energie voor heb, dus bv op maandag alleen ff met een doekje door de magnetron en over het gasstel, of bv 1 of 2 plankjes in de kast, douche kun je heel uitgebreid doen,of alleen ff de spiegel,wastafel en vloer, dus je kan het jezelf net zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt
Als je er eenmaal een beetje regelmaat in hebt is het een kwestie van bijhouden
Wel stofzuig ik elke dag,omdat we een hond hebben, bed verschoon ik elke week, daarentegen strijk ik nagenoeg niks,af en toe een keer een bloesje
Wat ook helpt is alles zoveel mogelijk een vast plekje geven en dan jezelf en je huisgenoten aanleren om iets wat je hebt gebruikt weer op de juiste plek neer te leggen, zo ziet je huis er netjes uit,en kun je het veel sneller ff opruimen
Succes, en doe maar rustig aan
 
Het is de eerste weken (maanden) inderdaad heel druk. Je hebt echt het gevoel handen en tijd te kort te komen!
Ik denk dat dit heel normaal is. Ik moet zeggen dat ik op een bepaald moment net als Anja32 voor mezelf een schemaatje had opgesteld van dingen waarvan ik vond/vind die wekelijks moeten gebeuren. En bij meer tijd/zin er één of twee dingetjes bijpakken. Zo bleef het voor mij overzichtelijk en het huis bleef (redelijk) opgeruimd.
 
Als je kindje pas een maand oud is dan is het heel normaal dat je nog in een ritme moet komen. Komt vanzelf en ga je vooral niet druk maken hierom, alles op zijn tijd. Succes
 
Terug
Bovenaan