huishoud puinhoop

Volgens mij heeft de bovenstaande discussie niets meer te maken met de vraag die werd gesteld. Met alle respect, maar de meeste huishoudens bestaan niet uit 2 vrachtwagenchaufeurs en hebben dus een regelmatiger leven.
Ik denk dat het erom gaat dat je gewoon weer je ritme terug moet vinden, los van wat je partner inbrengt in het huishouden. Ineens ben je voor het grootste deel van de dag 'bezit' van zo'n klein mensje. En slaapt die dan effe dan wil je zelf ook graag even tien minuten rust. Maar er moet zoveel gebeuren en het houdt nooit op! Is je wasmand vandaag leeg, morgen puilt hij alweer uit... Nova is alweer ruim vijf maanden en ik heb nog steeds geen sluitend systeem gevonden om de boel goed draaiende te houden. En ik heb wel een partner die veel helpt in huis, dus daar ligt het ook niet aan.
Ik heb dus ook geen pasklare oplossing voor je. Je moet het vooral tijd gunnen. Probeer elke dag toch iets te doen. Hoe erger het wordt hoe meer je ertegen op gaat zien. En het is echt zo... met energie maak je energie. En het geeft zo'n lekker gevoel als die wasmand leeg is en je kast weer vol, toch...

Succes, Iris

 
Daar waar die geplaatst moesten worden, staan ze op de goede plek. Mijns inziens.
Ik was namelijk écht verbaasd over het feit dat de aanwezigheid van de man niet genoemd werd door een ieder.

En om dan nog even terug te komen op een zin die je zelf hebt geschreven:
"......Wat een vreselijke overdreven reactie Joan, je partner een trap geven, slaat werkelijk nergens op."(zie 08-08, 23.07)
Dát is fel!
Ik weet toch niet hoe jóuw leven eruit ziet.(en ik geloof best dat dat zwaar is wanneer je partner vaak op de weg zit)
Ik weet wél dat er vééél vrouwen tegen een minder behulpzame partner aanlopen.

Maar laten we het hier maar bij laten.
Voor we verzanden in gesprekken over uitroeptekens en vraagtekens....
 
Hoi Iris! s
Sorry, je berichtje stond net wat eerder op 't net dan mijn tekst. Ik was dus op 't zelfde moment aan het tikken.
Nu lijkt het net alsof ik maar door wil blijven gaan, wat dus níet het geval is.
Doeg
 
Dat bedoel ik dus, joan en iris, niet iedere situatie is hetzelfde, ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat er dus ook andere huishoudens bestaan dan de 'standaard' huishoudens, dus het is niet altijd vanzelfsprekend dat je man/vriend kan helpen
Dit heeft dus niks te maken met de eventuele onwil van die partner
 
En wat betreft het huishouden, anoniem, ik zat ook pas een beetje in het ritme toen mijn dochtertje een half jaar was, dus maak je er maar niet te druk over, probeer gewoon rustig een schemaatje op te bouwen, zodat je iig de belangrijke dingetjes doet, de grote schoonmaak kan later wel
 
Mijn oma zei tijdens mijn zwangerschap de eerste 6 weken zijn het moeilijkst. Dan ga je tot de 12 weken en dan wordt het wat leuker. Nou ik kan je zeggen ze heeft gelijk. Ten eerste ik heb een ritme gevonden met de baby en mijn huishouden. En ten tweede het wordt steeds leuker. Veel succes
 
ik heb er 7 maanden over gedaan en ben nu na 10 's avonds nog vaak kapot, een kind vermaken blijft toch de zwaarste baan die er is.
en manlief helpt graag maar ik doe het liever zelf: ik ben de hele dag met uk bezig en vindt het fijn als hij die dan overneemt en ik eend wat anders kan doen zoals de strijk.
 
Terug
Bovenaan