Het is echt niet zo dat ik alles zo vreselijk keurig op orde heb hoor.. maar het helpt me gewoon om te ordenen en bv. alvast de vieze was te sorteren in de wasmand enzo. Zulke kleine dingetjes maken het huishouden voor mij veel makkelijker.
Hier ook een meisje met pittige eerste maanden. Ze heeft refluxziekte (zeeeeer zware reflux) en daar kwamen we pas na 5 maanden achter. Ze bleef maar spugen, spoog veel bloed mee, viel 500 gram af in een maand tijd en wilde ELK UUR (OOK IN DE NACHT!!!) drinken. Ze dronk max 40cc per flesje en spoog alles steeds weer uit. We waren radeloos. Pas sinds een maand is er rust in huis door nieuwe voeding via de kinderarts, dat heeft wonderen verricht.
Dus t is niet zo dat ik een makkelijke baby heb/had.. en elke ochtend om 6:30 stond mijn peuter weer naast haar bed (en s bachts trouwens ook wel eens) dus uitslapen of bijslapen kon nooit. We sliepen wekenlang hooguit 4 uur per nacht en zijn beide flauwgevallen van het slaaptekort.
Tuurlijk waren er dagen dat het huishouden daaronder leed, ik heb zeker niet elke dag alles tiptop in orde hoor.. maar het is geen 'excuus' ofzo... ik wilde ook dolgraag uuuuren slapen of rusten op de bank, maar met 2 kinderen kan dat gewoon bijna niet. Dus begon de dag én het huishouden gewoon weer om 6.30!
Nouja, uiteindelijk doet iedereen het huishouden op zijn eigen manier. Maar als je kindje bv. 1.5 uur slaapt, kun je toch 30 minuten poetsen en alsnog 1 uur lang chillen? Zo probeer ik het altijd te doen

Probeer een manier te vinden die voor jou werkt en het wordt echt niet perse makkelijker als je kindje ouder wordt (persoonlijk vind ik het alleen maar moeilijker omdat ik nu de hele dag wel één van de twee wakker heb).. dus zoek er een weg in! Succes!