Huishouden..

Herkenbaar hoor! Heb het idee dat ik continue aan het opruimen ben maar het wordt nooit schoner! ?
Tijdens slaapjes doe ik snel de was, avondeten voorbereiden, wc’s. Stofzuigen waar de kinderen bij zijn en keuken sopje geven. Maar probeer met mijn man in het weekend of samen flink schoon te maken of 1 blijft bij de kinderen en andere doet de bovenverdieping. Het blijft een gedoe ?

Wat ik het lekkerste vond, is eigenlijk voornamelijk NIKS doen en genieten van de vrije tijd wanneer de kleine slaapt. En dan wanneer de kleine wakker is steeds wisselend van positie (wipstoel/babygym/box/stokkestoel) en steeds wanneer nodig ander speelgoed erbij, door het huis danwel bepaalde kamer gaan. Als je de keuken doet bij wijze van spreken het speelkleed erbij, en steeds een ander (veilig) keukenitem geven om mee te spelen oid... op die manier Kan je de ene dag veel doen in huis en de andere dag wanneer de kleine het niet toe laat kan je het ook laten gaan dat helemaal niks lukt.

Ik kook ook vaak een extra grote portie, zodat ik altijd wat opties in de vriezer heb voor wanneer ik geen zin heb/niet kan koken.
En echt niks mis mee om je kleine 20 min voor de tv te zetten en dan ff in rap tempo de woonkamer doen.

Op zolder bij de was heb ik btw ook standaard een box kleed liggen met speelgoed, daar doe ik dan rustig de was.

Maar echt! Geniet van je tijd als de kleine slaapt!!! Dat is jouw moment, dus plof lekker elke keer op de bank hoor!

Ik heb het opgegeven en een schoonmaakster ingehuurd, zodat ik zelf ook kan bijkomen en alleen maar hoef bij te houden ipv 24/7 als een machine door moet gaan.

Hoi, 
bedankt voor de vele reacties al! Dat van het schemaatje ga ik zeker gebruiken bedankt voor de tip!! Een hulp inhuren is voor ons momenteel even geen optie, anders had ik het graag gewild om even op te starten. 
@CvB ik ben echt oprecht blij voor je dat je het zo onder controle hebt serieus, vind het heel knap. De eerste maanden met onze zoon hebben er flink ingehakt bij mij, dat begin ik nu vooral te merken nu het wat beter gaat. Door alles wat we hebben meegemaakt krijg ik wat hulp dus voordat daar reacties op komen, daar word aan gewerkt! ? 
Ik zit ook zeker niet elk slaapje op de bank en probeer dat te doen wat ik zie en wat me lukt. De avonden wil ik vooral vrij houden om tijd te hebben voor mezelf. Ik ga dan echt geen aandacht besteden aan het huishouden. 
Zoals ik hierboven al zei ga ik proberen een schema op te stellen voor deze week. Kijken hoe ver ik kom! 
@Anemoontje Heftig zeg! Gaat het bij jullie al wat beter? Inmiddels is het gelukt om niet meer in te bakeren. Echt even doorbijten. We zijn in het weekend begonnen. Hele weekend niets gepland zodat we er samen voor konden gaan en elkaar wat moed in praten. Achteraf is het me heel erg mee gevallen. Het is echt even moeilijk maar ik had het zoveel erger verwacht. 
Ik ben zelf niet zo’n voorstander van de tv. Komt denk ik meer door neefjes en nichtjes die gewoon niet meer zelf kunnen spelen en zich alleen maar kunnen vermaken met tv, ipad en mobiel. Ik weet dat het de tijd van nu is maar ik geloof wel dat je het een beetje kunt beperken. Als er echt iets is wat niet kan wachten zet ik de tv wel eens aan hoor, en dat is op dat moment wel heel fijn. 
En ik vind het toch heel fijn te horen dat er meerdere moeders mee worstelen! ? 

Het is echt niet zo dat ik alles zo vreselijk keurig op orde heb hoor.. maar het helpt me gewoon om te ordenen en bv. alvast de vieze was te sorteren in de wasmand enzo. Zulke kleine dingetjes maken het huishouden voor mij veel makkelijker. 
Hier ook een meisje met pittige eerste maanden. Ze heeft refluxziekte (zeeeeer zware reflux) en daar kwamen we pas na 5 maanden achter. Ze bleef maar spugen, spoog veel bloed mee, viel 500 gram af in een maand tijd en wilde ELK UUR (OOK IN DE NACHT!!!) drinken. Ze dronk max 40cc per flesje en spoog alles steeds weer uit. We waren radeloos. Pas sinds een maand is er rust in huis door nieuwe voeding via de kinderarts, dat heeft wonderen verricht.
Dus t is niet zo dat ik een makkelijke baby heb/had.. en elke ochtend om 6:30 stond mijn peuter weer naast haar bed (en s bachts trouwens ook wel eens) dus uitslapen of bijslapen kon nooit. We sliepen wekenlang hooguit 4 uur per nacht en zijn beide flauwgevallen van het slaaptekort. 
Tuurlijk waren er dagen dat het huishouden daaronder leed, ik heb zeker niet elke dag alles tiptop in orde hoor.. maar het is geen 'excuus' ofzo... ik wilde ook dolgraag uuuuren slapen of rusten op de bank, maar met 2 kinderen kan dat gewoon bijna niet. Dus begon de dag én het huishouden gewoon weer om 6.30! 
Nouja, uiteindelijk doet iedereen het huishouden op zijn eigen manier. Maar als je kindje bv. 1.5 uur slaapt, kun je toch 30 minuten poetsen en alsnog 1 uur lang chillen? Zo probeer ik het altijd te doen ;)
Probeer een manier te vinden die voor jou werkt en het wordt echt niet perse makkelijker als je kindje ouder wordt (persoonlijk vind ik het alleen maar moeilijker omdat ik nu de hele dag wel één van de twee wakker heb).. dus zoek er een weg in! Succes!

Het is echt niet zo dat ik alles zo vreselijk keurig op orde heb hoor.. maar het helpt me gewoon om te ordenen en bv. alvast de vieze was te sorteren in de wasmand enzo. Zulke kleine dingetjes maken het huishouden voor mij veel makkelijker. 
Hier ook een meisje met pittige eerste maanden. Ze heeft refluxziekte (zeeeeer zware reflux) en daar kwamen we pas na 5 maanden achter. Ze bleef maar spugen, spoog veel bloed mee, viel 500 gram af in een maand tijd en wilde ELK UUR (OOK IN DE NACHT!!!) drinken. Ze dronk max 40cc per flesje en spoog alles steeds weer uit. We waren radeloos. Pas sinds een maand is er rust in huis door nieuwe voeding via de kinderarts, dat heeft wonderen verricht.
Dus t is niet zo dat ik een makkelijke baby heb/had.. en elke ochtend om 6:30 stond mijn peuter weer naast haar bed (en s bachts trouwens ook wel eens) dus uitslapen of bijslapen kon nooit. We sliepen wekenlang hooguit 4 uur per nacht en zijn beide flauwgevallen van het slaaptekort. 
Tuurlijk waren er dagen dat het huishouden daaronder leed, ik heb zeker niet elke dag alles tiptop in orde hoor.. maar het is geen 'excuus' ofzo... ik wilde ook dolgraag uuuuren slapen of rusten op de bank, maar met 2 kinderen kan dat gewoon bijna niet. Dus begon de dag én het huishouden gewoon weer om 6.30! 
Nouja, uiteindelijk doet iedereen het huishouden op zijn eigen manier. Maar als je kindje bv. 1.5 uur slaapt, kun je toch 30 minuten poetsen en alsnog 1 uur lang chillen? Zo probeer ik het altijd te doen ;)
Probeer een manier te vinden die voor jou werkt en het wordt echt niet perse makkelijker als je kindje ouder wordt (persoonlijk vind ik het alleen maar moeilijker omdat ik nu de hele dag wel één van de twee wakker heb).. dus zoek er een weg in! Succes!

Ik ben zo'n miep die altijd alles netjes en schoon wil hebben. Heb inmiddels wel geleerd de boel wat meer de boel te laten. Maar we hebben ook een hond dus een dag niet stofzuigen is geen optie. En als ik dan toch gezogen heb ja dan kan ik net zo goed ook snel even dweilen... Heb het huis altijd wel schoon en aan kant maar dat is soms helaas maar van korte duur haha. De extra dingen als ramen wassen worden hier ver vooruit geschoven.

Hier eigenlijk net als Junidochter... ik ben ook zo'n miep. Wordt gewoon gelukkig en blij van een schoon huis en daar doe ik dan ook mn best voor. Ik zit pas lekker rustig als er geen broodkorsten en koekkruimels aan mn voeten kleven haha. En ramen zemen wordt idd ver vooruit geschoven, en strijken gebeurt ook pas als mijn man geen blouse meer in de kast heeft.. maar stofzuigen/poetsen/wc schoon/opruimen vind ik wél gewoon belangrijk en daar word ik blij van!

Terug
Bovenaan