Huishouden..

Ik hou van een schoon huis, maar niet van schoonmaken ;) Wat bij mij echt werkt is zoveel mogelijk bij houden zo dat je nooit heel veel werk hebt. Kruimels meteen even opzuigen (heb onlangs een kruimeldief gekocht, ideaal) en over een stoffig kastje meteen even een doekje.
Ramen zemen en dweilen doe ik eerlijk gezegd zelden tot nooit, maar als het écht nodig is kan dat prima in het weekend als mn vriend thuis is. Strijken eigenlijk hetzelfde verhaal. We strijken alleen bloesjes (die hebben we niet veel) en is eigenlijk zo gepiept in het weekend.
Wat trouwens mijn grootste advies is: koop een robot stofzuiger! ? Die zijn helemaal niet meer zo duur. Die van ons doet elke nacht een rondje door het huis. En als ik overdag druk ben met de kinderen laat ik hem boven zijn rondje doen. Het is onze beste vriend ?

Er zijn trouwens ook van die robot stofzuigers die ook kunnen dweilen, mocht je het belangrijk vinden dat dat ook gebeurt ? Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar mijn zus heeft er 1 en is er tevreden over.

Hoi!
Wat fijn dat het beter gaat, dat moet erg zwaar zijn voor jullie.
Op die leeftijd zette ik onze dochter in een loopwagentje zodat ze me wat kon achter volgen. Als ze hier een uurtje per dag in zitten dan is dat gewoon prima. Echt veel langer niet ivm de ontwikkeling van het lopen etc (is mij verteld).

Ze heeft er iig niks van geleden en liep met 13 maanden.

Zo kun je beneden iig wat schoonmaken. Zet een muziekje op, hem in het wagentje en ga lekker zingen en dansen zodat hij daar al veel van mee krijgt. Was kun je eventueel ook beneden vouwen.
Badkamer eigenlijk na elke douchebeurt droog maken, scheelt een hoop schoonmaak werk.
Dan boven stofzuigen even je man/vriend de deur uit sturen met de kleine voor 1/2 uurtjes en dan de bovenverdieping doen.
En als het een keer niet kan, joh jammer dan! Heb me daar zelf ook bij neergelegd ;-)
Wat ook leuk kan zijn is om wat nieuwe accessoires in huis te halen zoals kussens, vazen etc. Kun je je huis weer met wat nieuws opfleuren.

Wat knap dat het zo is gelukt! Met een slaapzak? Ik kwam ook nog een oud bericht tegen van je mbt wakker tijd. Hier 5 maanden en na een uur kan ze weer naar bed. Kortom 5 slaapjes per dag. Komt dat nog goed haha! 

Haha ook dat komt goed! Op dit moment is hij wakker tussen de 1,5/2 uur. Langer lukt ook wel maar dan moet ik echt met hem op pad. Momenteel lukt zijn 3e dutje niet meer. Hoeft van mij ook niet persé maar meneertje is vaak om 2 uur smiddags al weer wakker. Dan is het wel een heel eind tot ‘s avonds. Hij slaapt nu in een slaapzak ja. Misschien een tip voor jullie, ik had een kleine maat gekocht. En een wintervariant met mouwen. Dus lekker dik en stug zodat ze toch nog (naar mijn idee) een beetje beperkt worden. ? Nu ligt hij gewoon in een normale zak met pyjama eronder. Nog wel mouwtjes eraan. 
Voor de mensen die ook mee lezen, ik heb nog een leuke app gevonden. Het heet Slim huishouden. Staat allerlei dagschema’s in. Ook met verschillende niveau’s. Dus veel doen op een dag of wat minder. Ik ga komende tijd daar maar eens mee aan de slag. 

Ik heb een baby die overdag niet slaapt. Ook heel veel gehuild dus ik weet wel hoe het voelt dat je je nergens toe kan zetten. Alleen na 8 maanden moet dat toch maar. Ook beter voor je kind. 
Ik zet mijn dochter iedere ochtend in de box en ga dan boven opruimen en stofzuigen of ik maak de badkamer schoon. Ik stofzuig na de broodmaaltijd en ik dweil na de avondmaaltijd. Afstoffen en was e.d doe ik gewoon tussendoor. 
Het is gewoon een kwestie van doen. En tis hier niet altijd netjes. Eigenlijk nooit, maar ik probeer wel de was iedere dag in de kast te hebben en de stofzuiger door t huis hebben gehad. (We hebben ook een kat dus elke dag is geen luxe)

Terug
Bovenaan