Hulpkreet!

A

Anoniem

Guest
Hey meiden!

Hier even een hulpkreet namens alle meiden die pregnyl nodig hebben ivm behandelingen!

Zelf heb ik hormonen nodig ivm IUI, waaronder pregnyl. Pregnyl is een hormoon dat ingespoten wordt en vervaardigd wordt uit urine van zwangere vrouwen. Het hcg hormoon is nodig om de pregnyl te maken.
Nu loop ik steeds tegen het feit aan da er geen pregnyl meer geleverd kan worden, omdat er steeds meer vrouwen met hulp zwanger moeten worden en er steeds minder vrouwen zijn die hun urine beschikbaar stellen. Met mij zullen er nog meer vrouwen last hebben van de levering.

Voor de pregnyl in lage dosis, 1500, is een vervanging te maken, maar voor de pregnyl in hoge dosis, de 5000, is geen vervanging en is er dus echt de urine nodig.

Zouden jullie na willen denken om je op te geven bij moeders voor moeders? Jullie zouden zoveel vrouwen blij maken met de pregnyl, omdat daardoor zoveel behandelingen door kunnen gaan. Het is een kleine moeite, de urine wordt zelfs bij je thuis opgehaald!
Misschien dat jullie dit ook bij zwangere vriendinnen dit eens ter sprake kunnen brengen? Er is op dit moment echt tekort, waardoor er al behandelingen uitgesteld/afgelast moeten worden.

Liefs Daisy

Alvast bedankt meiden!

bij mijn eerste 2 wilde ik dit destijds gaan doen.... maar dat kon niet. er was hier geen inleverpunt.
dus helaas had het graag gedaan. ik denk als ze zouden inversteren naar overal kunnen inleveren, dat er dan iig meer zou zijn en mischien wel genoeg dan. ken namelijk meer uit verschillende hoeken van het land waar het destijds niet kon.

Dat is dan idd niet echt handig... Zit zelf in de randstad, dus hier inleverpunten genoeg!
Ik begreep ook dat ze tegenwoordig ook de urine op kunnen halen bij je thuis.
Maar goed, dacht plaats er even een berichtje over, want ik hoor er in mijn omgeving steeds meer over dat er tekort aan pregnyl is...

X

heb het bij alle 3 mijn zwangerschappen gedaan ben nu 28 weken zwanger heb het vanaf 6 weken meegedaan tot wanneer het mocht vondt het een kleine moeite voor wat andere er voor terug kunnen krijgen zeker omdat ik wel makkelijk zwanger wordt is toch wel het minste wat ik kan doen

Daisy, super dat je dit bericht plaatst! Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de maximale periode meegedaan aan moeders voor moeders. Ik moet eerlijk zeggen en dat ik eigenlijk bij een volgende zoiets had van niet weer die vieze stinkflessen...ik weet dat dit egoistisch is en ik in mijn handjes mag knijpen dat wij een pracht dochter heb en dat ik iedereen het gun, zo klein wondertje! Jou verhaal en van Lynn en vele andere, laat mij steeds beseffen hoeveel geluk wij hebben. Om jou en vele andere ook te een klein steuntje in de rug te geven ga ik bij mijn volgende zwangerschap weer netjes meedoen!

Ik was al van plan om dat te gaan doen, sorry heb het bij mijn vorige zwangerschappen nooit gedaan omdat ik er bij de eerste nog nooit van gehoord had (schaam schaam) en bij Jelte had ik genoeg aan mijn hoofd door het verlies van Merle* en de angst dit weer mee te maken, die angst zit er nu nog steeds maar ga het nu wel doen!! Wat goed van je dat je dit bericht geplaatst hebt!

Xx Wendy

@wendy, je hoeft je er echt niet voor te verontschuldigen, hoor! Iedereen heeft zo zijn eigen motivatie om wel of niet mee te doen.
Ik hoorde in het ziekenhuis dat het tekort steeds groter wordt, vandaar dat ik het even onder de aandacht breng. :)

@ukkietje, super! Weer iemand erbij. :)

Voor iedereen die meer wil weten: www.moedersvoormoeders.nl

Terug
Bovenaan