Hysterisch krijsen baby 4 maanden

Hoi,

Ik herken het! Mijn zoon van 16 weken kan ook ineens hysterisch krijsen. Dat begint ineens en houdt een kwartier/ half uur aan; compleet met hoesten en er bijna in blijven. Zit dan zelf mee te huilen omdat ik hem niet kan troosten. Ik denk dan dat een baby niet zomaar zo krijst. Hij lijkt dan echt pijn te hebben.

Eerst waren het waarschijnlijk krampen. Daarom zijn we op advies van het cb begonnen om johannesbroodpitmeel top te voegen aan zijn eten. Daarna werd het alleen maar erger en ging hij ook slechter drinken. Van zijn vijf voeding 150+5 eet ie amper de helft op.

Toen ik dit vrijdagavond mijn zorgen met mijn zus deelde, zei ze dat we dan moesten stoppen met johannesbroodpitmeel. Dat we daar niet zelf opgekomen waren! We zijn er meteen mee gestopt en lijken een ander kind te hebben. Veel rustiger en vrolijker. Heeft de afgelopen twee dagen meer gelachen dan de weken daarvoor. Ik weet natuurlijk nog niet zeker of dit de oorzaak was, het pas twee dagen. Maar ik heb nog nooit gehoord van zo'n reactie op johannesbroodpitmeel, dus het was ook niet in mij opgekomen.

Ps. Is jouw zoon van december 2016? Er is een fb groep met de naam 'baby's van december 2016'.

Wij delen daarin onze leuke verhalen, zorgen en zijn elkaars vraagbaak. Als je zin hebt om daarbij te komen, ben je welkom!

Toen ik nog aan verborgen reflux dacht, heb ik ook Johannesbroodpitmeel overwogen, maar ik was al gewaarschuwd dat dat de krampen konden verergeren, daarom heb ik dat toen maar niet gedaan. Ik betwijfel of het bij mijn zoon pijn is, het ziet er vaak uit alsof hij echt even wat kwijt moet, overprikkeld is ofzo. Wat ik me goed kan voorstellen, want hij slaapt ook nauwelijks overdag. Hij wil het wel, maar het lukt hem gewoon niet.

Ik ben eigenlijk de hele dag door bang dat hij zo'n aanval krijgt en durf daarom ook niet goed weg. Heb steeds die angst, want het is zoooooo heftig. Ik denk dat mensen 112 bellen als ze dit op straat horen!

Leuk om bij de groep van december te komen. Ik ga het gelijk even opzoeken,

Groetjes Bregje

Hi Bregje, heb je al eens geprobeerd te dragen met een doek of ergonomische drager. Mijn zoontje heeft ook weleens zo'n huilmoment  (in mindere mate wel) als hij te moe is en niet in slaap kan komen. Het enige dat dan helpt is even buiten een rondje wandelen in de draagdoek. Binnen enkele minuten slaapt hij en hij blijft ook lang doorslapen. En zelf heb ik mijn handen vrij om nog iets in huis te doen. Succes!

Ik heb buurjongen die krijste alles bij elkaar. Ik heb haar naar de homeopaat gestuurd en na 5 dagen was het over. Toen werd het kindje gevaccineerd en begon het weer. Vaccinatieschade! Laten ontstoren en nu is het over en eenmaal schade mag je niet meer vaccineren kans op de dood 75% dus heerlijk kindje nu

Hallo Bregje, ik las je verhaal net en ben heel benieuwd hoe de maanden daarna zijn verlopen. Het is alweer een tijdje geleden, maar ben dus erg benieuwd. Is het beter gegaan? 

Nathanael

Oud draadje en helaas hebben we ook niks meer van de afloop mogen vernemen.
Wat ik uit eigen ervaring met het verhaal wil toevoegen echter, wellicht voor anderen die dit draadje nog eens lezen, is dat mijn oudste vlak na de (vacuüm) geboorte veel en hartverscheurend krijste en mij en mijn (inmiddels ex-) vrouw tot wanhoop dreef.
Bij de geboorte bleek door het harde trekken van de dokter een nekwervel verschoven. Uiteindelijk is hier een ostheopaat aan te pas gekomen om het euvel te verhelpen en hadden wij een heel ander kind.

Hallo. Onze dochter is ook met een vacuumpomp geboren. Hele zware bevalling gehad. Met 5 weken is ze opgenomen in het zh om een cirkel te doorbreken aan negatieve prikkels. We hebben veel meegemaakt in een korte periode. Ze bleef niet huilen maar krijsen. Soms wel 17 uren wakker of hazenslaapjes en heel schrikkerig. Ze kon uit het niets krijsen. Ze lijkt echt pijn te hebben. Naast reflux en krampjes is ze verder gezond verklaard door de artsen. "Een meisje met temperament"  werd er ook tegen ons gezegd. Ik las ineens dit bericht van 2 jaar geleden en het was net alsof dit over onze dochter ging. Ik zou graag willen weten hoe het nu gaat en of er iets gedaan is waardoor het beter ging, of vanaf wanneer. Wij zijn ook bij een osteopaat geweest maar had niet het gewenste effect. Er is onrust in haar hele lijfje waardoor dus veel ongemakken voor haar. 1 ding verhelpen is niet de oplossing omdat ze zichzelf weer in die vicieuze cirkel trekt.

Ik ben benieuwd of er inmiddels meer mensen zijn die dit herkennen.

Terug
Bovenaan