Ideetjes voor broodbeleg voor dochtertje van 8 mnd

He meiden,
hebben jullie voor mij nog ideeen voor broodbeleg voor mijn dochtertje van 8 maanden? Zij eet nu elke dag 2 boterhammen bij de lunch. Eentje met tartex (een soort pate/smeerworst, maar dan vegetarisch) en eentje met jam van zonnatura (zonder suiker). Kaas heb ik geprobeerd maar vindt ze niet lekker. Ik ben niet zo'n fan van smeerkaas (zo zout).

Nog ideeen? Ik wil het graag een beetje afwisselen.

Bedankt!
 
Hoi,
Appelstroop is ook goed, beter dan jam eigenlijk. Geprakt fruit hoor je ook weleens. Ik heb ook weleens plakje kip /kaas ofgeprakt eitje gedaan.

Ben beniuwd naar nog meer variaties?
 
hoihoi

ik geef mijn zoontje ( nu iets meer dan 9 maand oud ) chocopasta, pindakaas, heel af en toe smeerkaas, ook leverpastei.
en hij vind het allemaal erg lekker!!

succes..

groetjes Chantal
 
ik geef maud (bijna 10 mnd) vooral bruin brood met boter of met een restje fruit maar ben wel bezig om er wat meer variatie in te brengen om toch meer smaakjes te proeven.
Leverpastei (maar vind ze nog niet alles), smeerkaas, soms zelfs een beetje sandwich spread geprobeerd en vond ze niet vies. Ik wil haar niet aan teveel zoetigheid laten wennen in elk geval.
 
Je hebt ook minder-zoute smeerkaas en speciale kinder smeerkaas.
Verder is alle smeerbare dingen wel goed, alleen geen noten en honing. Van pindakaas kunnen ze allergie krijgen en in honing kan een bacterie zitten waar ze onder de 1 jaar nog erg ziek van kunnen worden.

Mijn dochtertje lust eigenlijk alles, van kale boterham tot dik belegd. Ik geef alleen nog geen chocola, noten en honing.

 
Terug
Bovenaan