Iemand bezig met IUI?

hallo allemaal.

Ik ben Serena en 30 jaar. Mijn vriend en ik proberen al 2 jaar om zwanger te worden. Tot op heden nog niet gelukt en gister mijn eerste IUI gehad. Zijn er nog meer mensen die met IUI bezig zijn?

Om ons heen lijken we (gelukkig) de enigen te zijn, maar soms ook wel lastig omdat je het dan niet zo gemakkelijk deelt met anderen.

Hi,

Ik ben nu binnen een half jaar voor de tweede keer zwanger door IUI. De eerste zwangerschap ging mis door een groei achterstand, missed abortion geworden.

Het is nu weer gelukt en vandaag de eerste echo gehad. Spannend is dat he, nu nog 2 weken wachten tot je kan testen!

Ik duim voor je!

kus

Hoi Serena,

Ook mijn man en ik hebben  een tijdje (uiteindelijk 5 behandelingen) in het IUI-circuit gezeten. We zijn in september 2015 begonnen, in februari 2016 een half jaar gestopt, in september 2016 herstart en de 5e behandeling was in november 2016.

De wachtweken (de twee weken tussen inseminatie en het testen of het gelukt is) vond ik heel zwaar. De week erna, wanneer bleek dat het bij ons die maand niet gelukt was, vond ik vreselijk.

Ik hoop dat het bij jullie deze behandeling al raak is! Momenteel, na de 5e behandeling ben ik 21 weken zwanger van ons wondertje, dus hou vol! Bij mij hielp het heel erg om met "lotgenoten" te praten op Freya, een website voor mensen met een onvervulde kinderwens.

Ik duim voor je en hoop dat het snel raak is :D

Hoi Cansie,

heel vervelend voor je dat de eerste keer mis gegaan is. Maar geweldig dat je zwanger bent. Gefeliciteerd. Hoop dat het goed gaat en de echo goed was vandaag.

Ik mag met Pasen gaan testen. Ben benieuwd. Zou zo geweldig zijn maar we zijn ons bewust dat het ook nog een tijdje kan duren.

Hoi Marjolein,

ook jij gefeliciteerd! Lijkt me zo heerlijk gevoel. Hoe kwam je je weken door? Vriendlief werkt en ik zit thuis dus tijd zat er aan te denken. Nu valt het nog mee, maar denk naarmate je er langer mee bezig bent en de week langer onderweg is dat het moeilijker word.

Is het een keuze van jullie of van de arts geweest om half jaar pauze te nemen? Weet niet of ik het je vragen mag. Ook dat lijkt me erg moeilijke beslissing.

dames gefeliciteerd en geniet van de zwangerschap

Hoi!

Ik heb afgelopen zaterdag de eerste iui gehad. Het viel me reuze mee! Ik mag pas na 18 dagen testen, dat valt niet mee! Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar door alles wat ik voel in mijn buik is dat bijna onmogelijk.

Liefs Vanja

Hoi  Vanja,

ook de eerste keer? Ook voor je eerste kindje?

Ik vind het allemaal toch wel wat spannender dan verwacht. Vandaag ook zo een dag dat ik me echt niet goed voel. Krampen, veel plassen en misselijk. Maar dat kan dan ook weer door de behandeling en de hormonen komen heb ik me laten vertellen.

jij mag na 18 dagen testen? Ik na 14... Heeft het misschien te maken met wat je slikt of prikt?  Fertiliteitsarts zei me dat ik 1e paasdag mag testen mits ik nog niet ongesteld ben of als het  anders is dan voorheen. Maar ga 2e doen want de 1e ben ik alleen thuis. Zou graag willen dat mijn vriend erbij is,

succes!

liefs Serena

Hoi Serena,

Ik heb een dochter van bijna 9, ik ben destijds zwanger geworden door Clomid vanwege pcos en was in 1x zwanger. Ik ben 3 jaar geleden gestopt met de pil en had een super regelmatige cyclus. Maar zwanger werd ik niet. Pas afgelopen oktober zijn we naar de huisarts gegaan. Mijn man is 51 en ik 34, dus ons klokje gaat inmiddels tikken. Er is niets uit de onderzoeken gekomen, onverklaarbaar onvruchtbaar.

Vorige maand begonnen met gonalf 50 en pregnyl, ik had toen 3 grote eitjes, dus geen iui. Deze ronde gonalf 37,5 en pregnyl en 1 mooi ei :) Ik zal dus de 18e gaan testen mits ik niet ongi ben geworden.

Ja ik snap dat je pas 2e paasdag gaat testen, zou ik ook niet alleen willen doen, maar ik weet ook niet of ik mezelf zou kunnen bedwingen ;-)

Liefs Vanja

Hoi Vanja,

sorry voor de late reactie! Druk gehad laatste week :( met ook wel vervelende dingen, dus even niet stilgestaan bij het antwoorden.

Vervelend he, onverklaarbaar onvruchtbaar. Bij ons is er ook niks uit gekomen. Behalve 1 eierstok die gedeeltelijk dicht zit. Zou wek leuk zijn voor je dochter, een broertje of zusje. Voor jullie ook uiteraard!

Ik prikte ook Gonal F, eerst 75 en daarna 87,5 omdat het niet voldoende bleek te zijn. Toen had ik wel 1 hele mooie. Echter was het er 1 en ook nog eens aan de verkeerde kant (linker eierstok is gedeeltelijk dicht) maar mijn fertiliteitsarts zei me dat mijn rechter eierstok het werk wel even over kon nemen, dus daar hopen we dan maar op.

is er bij jou al verandering? Hier nog niets. Aantal dagen verschrikkelijk misselijk geweest. De krampen waren gelukkig wel weg sinds een dag of 4.

het word nu wel erg spannend hoor. Nog een paar daagjes wachten. Mijn vriend blijkt eerste paasdag gewoon Smorgens thuis te zijn dus wilt graag die ochtend al testen. Heb wel al testen in huis (uiteindelijk toch nodig) .

Liefs

Terug
Bovenaan