Iemand bezig met IUI?

Ik sluit ook even aan :)

mijn vriend en ik zijn al 1,5 jaar bezig. Vorig jaar maart zwanger maar met 9 weken bleek tijdens de echo dat ik een missed abortion had. Daarna curettage.

ik heb 8 april mijn eerste IUI gehad. Bij mij zijn (nog) geen dingen gevonden die de verminderde vruchtbaarheid kunnen verklaren maar ik heb wel IUI gehad in een gestimuleerde cyclus (Fostimon + Pregnyl). Dat is standaard in het ziekenhuis waar wij in het traject zitten.

mijn vriend heeft verminderde zaadkwantiteit. Bij de IUI zijn nu 1,8 miljoen zaadjes ingespoten. Ik lees overal dat het niet veel is maar hopelijk net genoeg.

keihard duimen nu. Ik ga 22 april testen. Het wachten duurt zooooo lang...

ik ga ook heel erg voor jullie duimen :)
 
Hoi Serena,

Ben ook erg druk geweest :)

Ik zou de 18e pas mogen testen, maar dat is niet meer nodig, ik ben vanmorgen ongi geworden. Best een domper, maar had er wel rekening mee gehouden dat het niet in 1x zou lukken.

Jij gaat morgen testen he? Spannend hoor!! Ik duim voor je!



@Simone34 Spannend he, ik vond het ook zooo lang duren. Heb je last van kwaaltjes? Ik vond het zo lastig, want ik voelde van alles, maar menstruatie en zwangerschaps kwaaltjes lijken zo erg op elkaar.

Liefs Vanja
 
Ah wat balen Vanja. Hopelijk volgende keer mooi nieuws.

ik heb wel wat kwaaltjes maar die heb ik elke maand dus ik probeer maar niet meer te letten op al die signalen.

hoewel ik deze keer na 7dpo wel wat steekjes in mijn liezen heb, normaal meer in de vorm van menstruatie krampen de week voor NOD.

super spannend allemaal
 
Hoi dames, sorry!

Kon me een aantal dagen niet inloggen en nu opeens wel weer. En ik typ dit voor de 2e keer haha. Alleen de eerste zin werd geplaatst.

@Vanja, balen! Meteen weer door voor poging 2?

@Simone, spannend deze eerste keer.

Helaas heb ik niet hoeven testen. Ik werd donderdag ongi en had zondag mogen testen. Vrijdag hadden we eerste echo en zaterdag weer begonne met Gonal F.

We waren er beide wel nuchter over, wel balen natuurlijk. Maar we wisten dat de kans heel erg klein was. Deze ronde was, in tegenstelling tot eerdere test, de zaadkwaliteit van mijn partner niet in orde. Je moet geloof minimaal 2miljoen zaadjes hebben en hij had maar 0,3. We hadden de keuze of we het wel of niet gingen doen. Maar hadden stressvolle morgen gehad (wat mee kan spelen) en besloten toch door te gaan, iedere kans is er 1 hoe klein die kans ook is. Echter, is deze ronde hetzelfde probleem moeten we stoppen met IUI en over op de ivf. Maar daar wil ik nog even niet over nadenken.

hoe gaat het nu met jullie?

Liefs Serena
 
Hoi dames!

@Serena Ja eergisteren weer begonnen met gonalf en as dinsdag echo. Heb trouwens maar 2 dagen gemenstrueerd. Ik krijg geen echo voordat ik met gonalf begin, ik moet gewoon op de 3e dag beginnen met prikken. Ander ziekenhuis, ander beleid denk ik.

1e test van mijn vriend was middelmatig, zouden eigenlijk icsi traject ingaan, maar gelukkig daarna 2 super goede uitslagen. Kan idd met stress te maken hebben. Ik hoop voor jullie dat de kwaliteit van het zaad van je vriend dit x beter zal zijn. Ik snap dat je niet aan ivf moet denken. Heel veel succes deze ronde!

@Simone nog 2 dagen geduld!! Ook succes met testen!!
 
Hoi meiden,

Ik kom mij hier ook aanmelden. 30 jaar en inmiddels ruim 1,5 jaar gestopt met de pil en helaas nog geen zwangerschap. Mijn cyclus etc is normaal alleen het zaad van vriendlief is van verminderde kwaliteit.

Ook wij zijn begonnen met IUI en ik heb vanmorgen mijn 3e follikelmeting gehad. Deze was nog niet groot genoeg dus zondag opnieuw een meting en dan hopelijk dinsdag onze eerste IUI.

Vind het enorm spannend! Onze eerste IUI is een proef-iui om te kijken hoe het zaad van mijn vriend is. Is de kwaliteit dusdanig slecht moeten we door naar IVF maar daar wordt ik waarschijnlijk weggestuurd door overgewicht. Dus nu eerst duimen voor de IUI behandelingen..
 
Hoi LilyP.

Welkom!

<span style="line-height: 1.5;">Spannend de eerste iui. Balen als de follikelmeting niet was zoals je zou willen. Hopen op zondag. Het kan opeens heel snel gaan.</span>

Ik weet niet in welk ziekenhuis je in behandeling bent, maar gunnen ze je maar 1x iui met verminderde zaadkwaliteit? Bij ons is het 2x omdat het bij toeval een keer slechter kan zijn.

Ikzelf heb ook overgewicht al heeft dat volgens mijn fertiliteitsarts geen invloed. Ze heeft me ook niks verteld betreft de ivf en overgewicht. Ik ken ook iemand die heeft flink veel overgewicht en die heeft ook ivf gedaan. Misschien scheelt dat per ziekenhuis oid?

Laten we hopen dat het allemaal niet nodig is. En anders zijn we er allemaal om elkaar bij te staan.

Heel veel succes deze ronde en houd ons op de hoogte.

Liefs Serena
 
Terug
Bovenaan