Beste Dion,
ten eerste vreselijk naar voor jullie alweer de 3e miskraam te hebben gehad.
Ikzelf heb na 2 mk meegdaan aan de alife studie, ik moest aspirine en heparine gebruiken, en jawel de 3e zwangerschap ging goed!. Daarna voor de 2e gegaan, en al snel weer zwanger, ik dacht het is toeval geweest dat het met bleodverdunners wel goed ging, en heb die keer niets gebruit en jawel weer een Mk ( telkens missed abortio). Dus bij de volgende zwangerschap met de gyn overlegd en ben zelf huisarts, en besloten rond de eisprong weer met ascal te starten, en jawel nu weer zwanger, al 22 weken. Het schijnt dat de bleodverdunners toch ervoor zorgen dat t vruchtje zich goed kan ontwikkelen, de eerste resultaten uit t onderzoek wijzen id richting dat het een positief effect op de zwangerschap heeft ( minder MK). Er moet natuurlijk geen onderliggende afw zijn. Nu zou ik je wel evt adviseren om t met je gyn te bespreken of deze hier achter staat en zelf de ascal voorschrijft. Als je ah onderzoek meedoet heb je kans dat je in de placebo groep terecht komt wat wil zeggen dat ze je een nepmiddel geven zonder dat je t weet.De begeleiding vanuitt alife onderzoek in AZM vond ik ook zeer slecht.
Veel sterkte met je besluit en ik hoop voor je op een mooi zwangerschap!!.
groet Roos