Iemand ervaring met aspirine na meerdere mk?

Hallo allemaal,

Na 3 mk zitten we nu te denken over het aanmelden voor de ALIVE studie in het AMC waarbij vrouwen aspirine krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je aspirine ook gewoon via je gyn krijgen?

Alvast bedankt voor de reactie!

groetjes,
Dion

Hey Dion,

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel veel positieve verhalen over gelezen...Ik wacht zelf   mijn chromosomen uitslagen nog af, als die goed zijn wil ik zelf nog wel een keer proberen, maar als het dan weer mislukt wil ik toch ook verder gaan kijken.
Gaat het een beetje met je? Erg vind ik het   om te moeten wachten om die chromosomen omdat ze zo bepalend zijn. Lukt het jou een beetje om het van je af te zetten? Ik heb er nog veel moeite mee, het bepaald mijn stemming en houdt me de hele dag bezig.
Hoe denk jou gyn over de alive studie dan?
Liefs Sarah

Hoi Sarah,

We hebben het er met de gyn nog niet over gehad. Die wilde eerst de uitslag van het chromosoomonderzoek afwachten en dan gaan we (afhankelijk van die uitslag) kijken wat we moeten gaan doen of er nog meer te verzinnen is om dit probleem op te lossen (in ieder geval een kans van slaggen te geven).
Het is idd erg vervelend dat je 2mnd moet wachten op de uitslag. Het gaat bij mij de ene dag best goed, de andere wat minder. Het spookt toch elke dag door je hoofd of je nu wil of niet. Zeker na de mk vorige week weer, duurt het wachten me echt veel te lang, maar ja, me er druk over maken heeft ook geen zin. Het duurt gewoon nog een maand, en het gaat er niet sneller door.

Jij ook veel succes met het wachten en ik hoop dat we beiden een goede uitslag krijgen en snel wel goed zwanger kunnen raken.

groetjes,
Dion

Beste Dion,
ten eerste vreselijk naar voor jullie alweer de 3e miskraam te hebben gehad.
Ikzelf heb na 2 mk meegdaan aan de alife studie, ik moest aspirine en heparine gebruiken, en jawel de 3e  zwangerschap ging goed!. Daarna voor de 2e gegaan, en al snel weer zwanger, ik dacht het is toeval geweest dat het met bleodverdunners wel goed ging, en heb die keer niets gebruit en jawel weer een Mk ( telkens missed abortio). Dus bij de volgende zwangerschap met de gyn overlegd en ben zelf huisarts, en besloten rond de eisprong weer met ascal te starten, en jawel nu weer zwanger, al 22 weken. Het schijnt dat de bleodverdunners toch ervoor zorgen dat t vruchtje zich goed kan ontwikkelen, de eerste resultaten uit t onderzoek wijzen id richting dat het een positief effect op de zwangerschap heeft ( minder MK). Er moet natuurlijk geen onderliggende afw zijn. Nu zou ik je wel evt adviseren om t met je gyn te bespreken of deze hier achter staat en zelf de ascal voorschrijft. Als je ah onderzoek meedoet heb je kans dat je in de placebo groep terecht komt wat wil zeggen dat ze je een nepmiddel geven zonder dat je t weet.De begeleiding vanuitt alife onderzoek in AZM vond ik ook zeer slecht.
Veel sterkte met je besluit en ik hoop voor je op een mooi zwangerschap!!.
groet Roos

Hoi Roos,

Bedantk voor je reactie en nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Er is bij ons tot dusverre idd niets uit de onderzoeken gekomen, alleen de uitslag van het chromosoomonderzoek moeten we nog krijgen (27 aug). Aangezien er dus geen oorzaak te vinden schijnt, ben ik dus ook  info aan het zoeken over het gebruik van aspirine (neem aan dat ascal dat ook is?). Wat is de dosis die jij gebruikt als ik vragen mag?

Het is dus ook mogelijk om dat "gewoon" via je eigen gyn te krijgen? Dat is mooi om te horen. Onze gyn lijkt erg ingenomen met ons, tenminste stelde de vorige keer meten voor om dan maar alles te onderzoeken wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn. Dus hopelijk staat hij hier ook positief tegenover. Dat horen we dus op eind aug wel.
Hoop alleen dat ik idd deze maand niet zwanger wordt, want anders is er natuurlijk alweer een kans dat het voor eind aug misgaat, maar goed. We proberen er een beetje rekening mee te houden dat we deze week maar niet in de vruchtbare periode sex hebben. Want condooms e.d. daar hebben we zo'n hekel aan, daar gaan we niet meer aan beginnen.

Nog een fijne zwagerschap gewenst en hopelijk mogen we je snel volgen.
groetjes,
Dion

Hoi Dion,

de dosis die ik gebruik is ascal 100 mg per dag. Er is nog zoveel onbekend over miskramen maar ik vind het best aannemelijk dat het kan helpen het vruchtje goed te laten ontwikkelen.   En er zijn zoveel vrouwen geweest die het gebruikt hebben tijdens de zwangerschap zodat men weet dat het geen schadelijke effecten heeft. Ik stond er aanvankelijk best sceptisch tegenover maar inmiddels denk ik er wel anders over!.
Ik hoop dat je gynaecoloog er ook zo over denkt en het voor je voorschrijft.
Veel succes! je bent geloof ik wel telkens erg snel zwanger geweest ( was ik ook) dus hoop snel op een goed bericht.
liefs Roos

He Roos,

Ik herken je opmerking over dat sceptisch zijn, maar  je zoekt toch naar een oplossing en na het horen van positieve reacties eerder hier op het internet, denk ik er toch wel anders over. Ik hoop echt van harte dat mijn gyn het wil voorschrijven. Morgen belt hij over de uitslag van het bloedprikken van vorige week (HCG waarde in mijn bloed bepalen na de laatste mk) dus dan wil ik het hem alvast voorleggen/vragen. Heb eigenlijk gewoon geen zin om te wachten tot eind aug en er dan pas antwoord op te krijgen.

Je hebt gelijk wat betreft mijn zwanger raken. Eerste 2 keren was het de 3e maand, en nu de laatste keer al de 2e maand raak. Dus wat dat betreft wel positief dat het niet nog een jaar hoeft te duren voordat ik een volgende keer zwanger ben. Ik ga er tenminste vanuit dat heteen volgende keer toch ook weer binnen enkele maanden moet lukken.

Jij schreef dat je al een kind hebt. Heb je een dochtertje of een zoontje?

groetjes,
Dion

Hoi Dion,
spannend morgen de uitslag en gesprek met je gynaecoloog, heb je een beetje goed contact met hem/haar? Ben benieuwd wat ze zeggen, hangt er maar net van af hoeveel ze van het onderzoek weten denk ik. Mijn ervaring is dat met name jongere gynaecologen daar meer feeling mee hebben.
Ikzelf heb nu gelukkig een heel lief meisje van 15 mnd!. Na die MK was ik toch wel erg onzeker over mijn lichaam geworden en heb helaas van die zwangerschap niet genoten alleen maar zorgen gemaakt. Je kan je gewoon niet meer voorstellen dat wel alles goed gaat. Nu ik weer zwanger ben kan ik eindelijk ( ondanks de mk tussendoor) na die eerste maanden echt rustig ervan genieten. Regelmatig als ik naar mijn dochtertje kijk vind ik het wel weer een leuk idee dat ze er niet geweest zou zijn als ik geen mk had gehad. Je weet gewoon dat het een keer goed moet gaan, en ik heb dan ook het volste vertrouwen dat het bij jou binnenkort goedkomt ! .
liefs Roos

Terug
Bovenaan