Iemand ervaring met aspirine na meerdere mk?

Hoi Roos,

Gyn heeft gebeld. HCG is weer uit mijn bloed, dus mijn lichaam is klaar voor de volgende zwangerschap.
Heb hem nog gevraagd over de aspirine maar hij wil er niets van weten. Volgens hem helpt alles bij meerdere mk omdat het heel onwaarschijnlijk is dat het nog een keer  mis gaat. (Ja dat zei hij de vorige keer ook, en toch ging ook de 3e zwangerschap meteen weer mis). Hij schrijft het me in ieder geval niet voor, dan moet ik naar een andere gyn gaan die dat hopelijk dan wel doet. Mijn gyn kan qua leeftijd niet ver van zijn pensioen afzitten, dus is idd niet meegaand in nieuwe dingen. helaas.
Hij zei dat we het er de 27aug nog maar eens over moesten hebben. En ondertussen mag ik van hem gewoon zwanger worden, want het chromosoomonderzoek zal waarschijnlijk toch niets opleveren.
Heb mijn eisprong gisteren/vandaag weer gehad en we hebben wel geklust. Maar nu ben ik dus aardig onzeker. Wat als het dus meteen weer raak is, dan kan het dus voor 27aug alweer mis gaan. Maar goed, voordat we meteen in de stress schieten eerst maar eens afwachten de komende 2 weken. Wellicht wordt ik nu niet meteen zwanger en hoef ik me op het moment dus nog niet druk te maken.

groetjes,
Dion

Hoi Dion,
vervelend dat je geen gehoor kreeg bij de gynaecoloog!. De oudere generatie heeft zeker zoiets van het hoort er nu eenmaal bij een aantal MK en de kans wordt telkens groter dat het wel een keer goe gaat. Je kan natuurlijk je snel voor het onderzoek opgeven ( met de kans dat je een placebo krijgt). Als je er zelf echt achterstaat en er zijn geen contra indicaties ( maagklachten, hersenbloeding of andere gekke dingen in het verleden gehad) dan zou ik een recept voor je kunnen faxen naar je apotheek. ( ik ben zelf huisarts) Maar ja ik kan me voorstellen dat je dit een gek idee vindt en het graag in goed overleg met je gynaecoloog wil doen! Ik hoor het wel
liefs Roos

Hoi Dion,
Ik heb me deze week aangemeld voor de alife studie. Ik heb vanuit het AMC al bericht gehad dat mijn gegevens worden doorgestuurd naar een ziekenhuis in de buurt.
Ik heb na 7 miskramen mijn hoop echt hierop gezet, vooral ook gezien de ervaringen van Roos.
Ik hoop dat het voor mij hetzelfde effect heeft, maar dan moet ik nog wel in de goede groep komen en niet bij de placebo's.
Jeanette

@Jeanette: ja ik zit er ook aan te denken, maar moet er eigenlijk ook weer niet aan denken om in de placebo groep terecht te komen. Dan zijn we nog even ver als nu,en ik wil dit echt NOOIT meer meemaken. (Het is natuurlijk niet gezegd dat het met aspirine wel meteen goed gaat, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd). Vandaar dat ik hoopte het gewoon via de gyn voorgeschreven te kunnen krijgen. Helaas denkt die er anders over. Weet nu ff niet wat ik moet doen. Het is ook moeilijk om erachter te komen welke gyn hier in de buurt er wel aan zou willen meewerken.

@Roos: heel erg lief van je dat je dat zou willen doen. Ik sta er zelf 200% achter, en heb gelukkig nooit problemen gehad met maag en of andere dingen. Verder 100% gezond (voor zover ik weet dan). Maar toch zou ik het fijner vinden om het via een gyn te krijgen aangezien ik daar de eerste weken toch onder controle zal blijven ivm mijn eerdere mk. En ik wil eigenlijk ook niets achter zijn rug om doen. Echter, het is wel MIJN lichaam en ONZE wens om een kindje te krijgen. Maar goed. We vertrekken zondag voor een weekje op vakantie, kunnen we eens ff alles rustig overdenken.  En dan merk ik komende week wel of ik verschijnselen (erg moe zijn etc) of een innestelingsbloeding krijg of niet. (heb ik bij 2e en 3e zwangerschap wel gehad).
Zaterdag 11 aug komen we terug van vakantie. Als ik dan toch zwanger blijk (mijn NOD is 13/14 aug) kan ik alsnog beslissen om er wel mee te beginnen, dan kun je waarschijnlijk toch nog een noodkreet voor een recept verwachten . Ik hoop tenminste dat dat niet te laat is om met aspirine te beginnen?

groetjes,
Dion

Hallo Dion,
veel plezier op vakantie! en ik hoor het wel hoe het loopt. Succes
Voor Jeanette ook veel sterkte, als je alleen een zakje krijgt weet je niet zeker of er ascal in zit of dat t een placebo is, als je erbij heparine moet gebruiken weet je natuurlijk zeker dat je echte bloedverdunners krijt.
groetjes Roos

Nou, de koffers zijn ingepakt en de laatste boodschappen gedaan. En Roos, dat plezier hebben moet wel kunnen lukken hoor :)
Morgenochtend vertrekken we al vroeg (het is maar een dikke 1,5 uur rijden naar de Ardennen maar we  hebben geen zin om met deze hitte in een auto zonder airco te zitten. Dus we gaan ervoor zorgen dat we voor de hitte in de Ardennen zitten. En dan lekker op het terras zitten tegen de tijd dat het zo warm wordt. haha. De gekoelde thermosflessen staan al klaar zodat we onderweg genoeg fris water hebben om te drinken.

Verder alles prima hier. Sinds gisteren veel last van afscheiding (niet doorzichtig, maar wel helder wit), zoveel heb ik nog nooit gehad. Heb mijn ei afgelopen ma of di gehad dus dat kan het niet wezen. We zien wel. In ieder geval genoeg inlegkruisjes en maandverband ingepakt, dus moet allemaal goed komen.

Meiden, veel plezier de komende week en jullie zien me volgend weekend wel weer verschijnen.

groetjes,
Dion

Hoi Dion (en anderen)

Wat verdrietig om te lezen dat je alweer een miskraam hebt gehad!! We hebben een tijdje terug tegelijk ons chromosomen en bloedonderzoek gehad weet je nog?? Ik lees en schrijf meestal op het forum "als zwanger worden langer duurt" en kom hier niet zo vaak, maar was nieuwsgierig naar je...

Ook wij wachten nog op de uitslag van de chromosomentest. De eerste uitslagen van ons bloedonderzoek waren wel al binnen, voor onze vakantie en die zagen er goed uit. Ik hoorde dit via de telefoon, van iemand van het secretariaat van de afd. gyneacologie, dus ik weet niet om welke uitslagen het gaat. Dit zullen we tzt met onze eigen gyn. bespreken.

Afhankelijk van de stollingswaarden in mijn bloed kunnen wij de keuze maken om in Leiden (UMCL) mee te doen aan een vergelijkbaar onderzoek. Op zich wil ik dat wel, maar zou ook liever doen waar Roos voor koos, op voorhand ascal gaan gebruiken, om het risico in de placebo-groep te vallen uit te sluiten.
(Ik heb PCO, loop nu 2,5 jaar in het ziekenhuis en we hebben het afgelopen half jaar 3 miskramen gehad.)
Ik wil dit aan mijn gyn. voorleggen, maar zij is erg terughoudend (het duurde alleen al anderhalf jaar voordat ik met Clomid mocht beginnen, terwijl ik op voorhand al wist dat ik PCO had).
Wij denken er wel eens over om van ziekenhuis te wisselen, maar wat ons tegenhoudt is dat we hier al 2,5 jaar lopen en we op zich goed behandeld worden, het gaat alleen allemaal erg traag en terughoudend.  
Ik ben best bang om weer ergens anders opnieuw te moeten beginnen, we hebben al zo'n lange weg gehad.... Ik probeer wel assertief te zijn en goed duidelijk te maken wat ik wil, als ik in het ziekenhuis ben, maar voel me vaak toch ook onzeker, zo afhankelijk van de besluiten die zij voor ons nemen. Hoe gaat dat bij jullie???

Roos wat heerlijk voor je dat je zwangerschap nu wel goed gaat!!!

Nou Dion, ik hoop dat je een fijne, relaxte vakantie hebt gehad, niet teveel piekeren en wie weet kom je volgende week wel weer met goed nieuws!!!

groetjes van Mickey

Hallo allemaal,
Wij zijn net terug van een heerlijke  vakantie. Lekker gewandeld door de Ardennen en het Saarland. Heb het gevoel alsof mijn kuiten zo dik zijn als mijn bovenbenen, dus voorlopig hoef ik geen berg meer te beklimmen hihi. Lekker uitgerust in ieder geval,

Gedachten helemaal  verzetten was er helaas niet zo bij, want ik ben vandeweek alweer een beetje beginnen te vloeien (drup bruin vanaf dinsdag, en sinds eergisteren een lichte bloeding alsof het een  lichte ongi  is)  terwijl mijn NOD eigenlijk pas morgen of overmorgen is. Maar goed, na een mk kan dat natuurlijk ook eerder komen. Het vreemde is wel dat mijn borsten weer gespannen zijn, maar heb ook gelezen dat andere meiden dat gevoel ook bij ongi worden hebben (zelf nooit last van gehad bij ongi, maar wel bij zw zijn) maar dit lijkt toch echt wel meer op ongi dus lichaam zal me wel voor de gek houden. Dus we gaan maar weer door naar de volgende ronde dan. (Vind het eigenlijk ook niet zo erg deze maand, aangezien we dan in ieder geval bij de gyn geweest zijn voor de volgende NOD. En nog een paar weken hebben om een gyn te zoeken die wel aspirine wil voorschrijven)

@ Mickey: heb bij ander forum (Als het langer duurt) topic voor jou geopend.

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan